Twee iPhones 13 combineren naar 1 iPhone 13 (eSim - zakelijk + privé)

  • 25 May 2023
  • 3 reacties
  • 97 Bekeken

Onlangs ben ik bij een nieuwe werkgever begonnen, alwaar ik een iPhone 13 heb gekregen (met KPN SIM-kaart). Privé heb ik ook een iPhone 13 met T-mobile SIM/abo.

Ik wil mijn privénummer gaan gebruiken op mijn zakelijke mobiele, dus twee accounts op 1 telefoon.

Ik weet dat ik via T-Mobile een e-sim aan kan vragen, maar ik heb géén enkel idee hoe ik alles moet gaan aanvliegen. Wat regel ik als eerste op welke telefoon en wat wordt daarna de juiste volgorde? Inmiddels heb ik al wel bepaalde apps geïnstalleerd op mijn werk-06 en accounts daarin gezet. Maar nog niet alles. Mijn werk-06 is al wel voorzien van de apps die ik moet hebben vanwege mijn werk. 

Wie oh wie kan mij helpen om stap voor stap uit te leggen in welke volgorde ik nu mijn zaakjes moet gaan organiseren en regelen? 

Marciano van Odido 9 maanden geleden

Hey Beans, allereerst van harte welkom op de Community en gefeliciteerd met je nieuwe baan! Leuk om te horen dat je beide abonnementen op één toestel wil gebruiken. Ik geef je graag meer informatie over het aanvragen en gebruiken van een eSIM. Lees eerst even op je gemak de informatie op deze pagina. Hier staat alles over dual sim met eSIM, de voordelen en onder het kopje 'eSIM bestellen, downloaden en activeren’ lees je stap voor stap hoe je de eSIM besteld, hoe de QR-code ontvangt en hoe je hem download en activeert. Om het nog duidelijker te maken staat er zelfs een video bij over hoe het werkt.

Hieronder leg ik het je ook alvast graag kort uit:

Je kunt je eSIM bestellen via My T-Mobile. Ga naar Toestel, Sim & Smartwatch, scrol naar het kopje 'Sim bestellen’ en klik op 'eSIM bestellen’. Dit kost € 5,09. Volg de stappen en dan heb je binnen no-time je eSIM op je toestel. Laat je het me weten of het is gelukt? Mocht je nog vragen hebben, stel ze dan gerust. Ik sta voor je klaar! 💪🏻

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey Beans, allereerst van harte welkom op de Community en gefeliciteerd met je nieuwe baan! Leuk om te horen dat je beide abonnementen op één toestel wil gebruiken. Ik geef je graag meer informatie over het aanvragen en gebruiken van een eSIM. Lees eerst even op je gemak de informatie op deze pagina. Hier staat alles over dual sim met eSIM, de voordelen en onder het kopje 'eSIM bestellen, downloaden en activeren’ lees je stap voor stap hoe je de eSIM besteld, hoe de QR-code ontvangt en hoe je hem download en activeert. Om het nog duidelijker te maken staat er zelfs een video bij over hoe het werkt.

Hieronder leg ik het je ook alvast graag kort uit:

Je kunt je eSIM bestellen via My T-Mobile. Ga naar Toestel, Sim & Smartwatch, scrol naar het kopje 'Sim bestellen’ en klik op 'eSIM bestellen’. Dit kost € 5,09. Volg de stappen en dan heb je binnen no-time je eSIM op je toestel. Laat je het me weten of het is gelukt? Mocht je nog vragen hebben, stel ze dan gerust. Ik sta voor je klaar! 💪🏻

Hey Beans, allereerst van harte welkom

Hieronder leg ik het je ook alvast graag kort uit:

Je kunt je eSIM bestellen via My T-Mobile. Ga naar Toestel, Sim & Smartwatch, scrol naar het kopje 'Sim bestellen’ en klik op 'eSIM bestellen’. Dit kost € 5,09. Volg de stappen en dan heb je binnen no-time je eSIM op je toestel. Laat je het me weten of het is gelukt? Mocht je nog vragen hebben, stel ze dan gerust. Ik sta voor je klaar! 💪🏻

Bedankt voor je reactie.

Dus resumé: Ik bestel via mijn ‘oude’ privé-telefoon de eSim, die komt daarop binnen. Dan scan ik via mijn werktelefoon de QR-code en de eSim staat gesinstalleerd op mijn werktelefoon? Is het dan zó simpel?

Reputatie 7
Badge +9

Zo simpel is het! Je kunt hem inderdaad bestellen met je eigen telefoon en vervolgens het eSIM-profiel downloaden op je werktelefoon. Mocht je er voor de zekerheid toch hulp bij willen hebben, start dan even een chat of bel even met de klantenservice. Dan lopen zij er stap voor stap met je doorheen, maar ik weet zeker dat het je gaat lukken met de stappen via My T-Mobile!

Reageer