Beantwoord

Verkeerde info bij verlengen abonnement

  • 9 April 2023
  • 2 reacties
  • 106 Bekeken

Afgelopen vrijdag mijn contract verlengd incl toestel direct bij t-mobile. Dat had ik eerst via mobiel.nl gedaan maar uiteindelijk weer geannuleerd omdat er zoveel mis ging, dat ik daar geen vertrouwen meer in had. Erg jammer om er dan nu achter te komen dat ‘t mobile dat ook niet doet. Ik twijfelde tussen onbeperkt bellen en 120 min (bel de laatste tijd niet veel). Gevraagd of als ik later toch zou besluiten het contact om te willen zetten naar onbeperkt of dat dan ook € 2,50 zou kosten of meer.  Dat zou € 2,50 zijn. Wat schetst mijn verbazing, toen ik gisteren besloot om toch onbeperkt te willen moest ik daarvoor € 15.99 betalen ipv € 15. Geen enorm bedrag, maar het klopt niet met het antwoord dat ik vrijdag kreeg. Uit “coulance” heeft men nu € 12 gecrediteerd maar ik vind het toch niet helemaal fair.  
Een ander punt is het toestelkrediet.
Specifiek gevraagd of ik dat, en het bedrag van de recycle deal vervroegd kan aflossen, dat werd bevestigd maar dat blijkt nu ook ineens niet te kunnen. Die recycle deal aflossen is nu nog niet meteen aan de orde, maar de mogelijkheid om de maandlasten nog wat te verlagen is er nu ook niet en ik baal daar enorm van omdat er andere informatie is verstrekt. Als ik dit namelijk had geweten had ik toch een Sim only afgesloten en de telefoon zelf aangeschaft. Na de feestdagen maar wéér contact gaan opnemen

icon

Beste antwoord door Hajar van Odido 11 April 2023, 13:39

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @nathaliep 

Wat jammer om te horen dat er wat anders is afgesproken. Gelukkig zie ik dat mijn collega je tegemoet is gekomen door alsnog een vergoeding toe te kennen voor heel het jaar. Door de creditering betaal je nu wel  €15.

Ik geef je graag meer duidelijkheid over de recycle deal. Ik zie namelijk dat je voor die optie hebt gekozen. Bij aangaan van het contract moet je kiezen voor de Recycle Deal optie. Je betaalt dan zolang je contract duurt een lager bedrag voor je maandelijkse betaling toestelkrediet. Dit voordeel tellen we op tot een restbedrag. Aan het eind van het contract mag je kiezen:

  • Dit restbedrag betalen (via een debetnota na einde contract), of
  • Het toestel weer terugverkopen aan T-Mobile, (hiermee wordt het restbedrag voldaan)
  • De Recycle Deal is verbonden aan een toestelkrediet. Het kan niet overgenomen worden door iemand anders, tussendoor afkopen van het restbedrag is ook niet mogelijk. 

Excuses dat er is vermeld dat je het restbedrag wel eerder kan afkopen, maar dat is dus niet mogelijk bij een recycle deal. Je betaalt nu maandelijks wel een lager bedrag voor je toestelkrediet.

Je zit momenteel nog in je bedenkperiode dus mocht je dit liever niet willen dan kun je ervoor kiezen om dit abonnement te annuleren. Je kan meer lezen over onze annuleringsprocedure op deze pagina. 

Ik hoop natuurlijk dat je bij ons blijft dus mocht ik nog iets kunnen betekenen, laat het vooral weten!

Ik heb vanmorgen contact gehad met de klantenservice, helaas konden zij niets betekenen. Annuleren is geen optie want het abonnement is inclusief telefoon en die zou dan ook terug moeten Inmiddels zag ik dat het afbetalen van het toestelkrediet wel mogelijk is in tegenstelling tot gisteren. De tegemoetkoming is een soort doekje voor het bloeden want dat is maar voor 1 jaar.
in tegenstelling tot wat gezegd is tijdens het gesprek op vrijdag betaal ik dus nog steeds € 0,99 teveel ipv de afgesproken € 15. Ik zou graag zien dat jullie dit aanpassen of alsnog crediteren. 

Reageer