Beantwoord

Voorwaarden prepaid abonnement inzake abonnement omzetten naar prepaid met nummerbehoud


Ik woon in het buitenland en heb nu nog een abonnement bij T-mobile. Ik wil dit omzetten naar prepaid met nummerbehoud. Nu bel ik weinig en verbruik ook weinig data op dat nummer, behalve als ik in NL ben. Vraag: Wat zijn voorwaarden voor een prepaid abonnement met nummer behoud: Hoe vaak moet ik mijn prepaid gebruiken om het te behouden? En hoeveel moet er minimaal op blijven staan? 

icon

Beste antwoord door Waqqas 17 July 2022, 19:31

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

12 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Kitty_1234 

Als je een abonnement wilt laten omzetten naar prepaid dan moet je het abonnement afkopen dus als je contractperiode nog niet voorbij is dan betaal je €13,50 × het aantal resterende maanden en het resterende toestelkrediet indien van toepassing.

Indien je al contractvrij bent dan betaal je enkel voor de laatste periode. Je prepaid simkaart hoef je daarna enkel 1 keer in de 6 maanden te gebruiken voor bellen, sms'en of internetten om hem actief te houden, een moderator zou dit voor je kunnen regelen.

Hallo @Kitty_1234 

Als je een abonnement wilt laten omzetten naar prepaid dan moet je het abonnement afkopen dus als je contractperiode nog niet voorbij is dan betaal je €13,50 × het aantal resterende maanden en het resterende toestelkrediet indien van toepassing.

Indien je al contractvrij bent dan betaal je enkel voor de laatste periode. Je prepaid simkaart hoef je daarna enkel 1 keer in de 6 maanden te gebruiken voor bellen, sms'en of internetten om hem actief te houden, een moderator zou dit voor je kunnen regelen.

 

Dank voor je antwoord. Helder. Dat wil ik graag gaan regelen. Ik ben contractvrij. Hoe kan ik dat het beste regelen vanuit het buitenland. Nummerbehoud is erg belangrijk voor mij en dan zou ik voor prepaid automatisch opladen willen, zodat als ik in NL ben ik altijd data en beltegoed heb. Kan ik dat online regelen?

 

 

Reputatie 7
Badge +14

Automatisch updaten en 'in leven houden' van de simkaart kan niet automatisch.  Als je dit nummer gegarandeerd in de lucht  wilt houden is het kleinste abonnement het beste alternatief. 

Ha Eric,

Ik las dit en daar staat dat het wel kan. Eens? https://www.t-mobile.nl/klantenservice/mobiel/abonnement-wijzigen#

 

 

Reputatie 7
Badge +14

Die pagina verwijst naar abonnementen.  Voor prepaid geldt dat jij zelf elk jaar een gesprek /SMS moet maken anders vervalt het nummer en het tegoed. Dat kan niet geautomatiseerd worden. We zien soms mensen op het forum smeken om hun oude prepaid nummer weer te herstellen omdat ze een keer die 6 maanden hebben laten verlopen.  Maar dat is echt niet mogelijk. Vandaar mijn tip dat als het nummer heel belangrijk voor je is een verlenging naar het kleinste abonnement zekerheid geeft voor je nummer. 

Helder! Dank voor je tip. 
Toch wil ik het wel doen. Vraag is of ik dit vanuit het buitenland kan regelen? 

Reputatie 7
Badge +15

@Kitty_1234

Hier kan je eenvoudig zelf automatisch opwaarderen activeren vanuit het buitenland, je kan verder gewoon om de paar maanden eens bellen, sms'en of internetten vanuit het buitenland om je simkaart actief te houden.

Let op dat met automatisch opwaarderen je beltegoed alleen wordt bijgevuld wanneer je minder dan 2 euro beltegoed hebt volgens mij.

Maar kan ik vanuit het buitenland mijn abonnement ook overzetten naar prepaid met nummerbehoud?

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Kitty_1234 

Ik kan je verder helpen met het omzetten van je abonnement naar PrePaid. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met het nummer waar het om gaat, naam, geboortedatum, volledige adres en de laatste 4 cijfers van je IBAN? Dan help ik je graag verder.

Hi @Kitty_1234 

Ik kan je verder helpen met het omzetten van je abonnement naar PrePaid. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met het nummer waar het om gaat, naam, geboortedatum, volledige adres en de laatste 4 cijfers van je IBAN? Dan help ik je graag verder.

Dank je wel. Zal ik doen. Bedoel je dat ik gewoon een e-mail moet sturen? Waar kan ik een prive bericht naar je sturen?

 

Dank je wel. Zal ik doen. Bedoel je dat ik gewoon een e-mail moet sturen? Waar kan ik een prive bericht naar je sturen?

Je kunt via » deze link « direct een privé bericht naar @Hajar sturen @Kitty_1234.