Beantwoord

Waar gaat mijn beltegoed heen?

  • 8 November 2021
  • 5 reacties
  • 454 Bekeken

Even een kleine intro voor de echte vraag komt.

Na heel veel gedoe sinds afgelopen vrijdag in bezit van een prepaid kaart in de T-Mobile winkel gekocht aangezien online bestelling nooit de prepaid is geleverd (online prepaid bestellen zit vol fouten, mail nooit aangekomen, afspraak maken met een koerier (voor een prepaid??), en na bestelling rond is klopt de uitleg voor geen kanten zie screenshot).

  1. Mail nooit ontvangen
  2. Betalen? Huh dat heb ik net al gedaan.
  3. Na 2 komt bij mij 3 en geen 2…..

Goed laat ik daar niet verder op ingaan. Dat hoofdstuk is afgerond aangezien ik een prepaid kaart heb. Misschien kunnen jullie wat met deze input en kan het website team de fouten fixen?

 

Inmiddels totaal na 3x bellen (totaal een uur aan bellen, of ja zeker elke keer minimaal 10 min in de wacht) en 2x 10 euro verder (bestelling niet leveren, de winkel en online staat los van elkaar krijg je in de winkel te horen, dus mag je nog eens 10 euro aftikken, waardeloze service vind ik) had ik gehoopt dat het nu wel is zou werken. Helaas weer een raar probleem!

 

Is kijken of het met de community iets word. Nu wederom weer een raar probleem.

 

Voor het slapen gaan vannacht screenshot van huidige status gemaakt (linkse status).

 

1 sms verder. 17 cent minder (rechter foto). Een sms kost 15 cent.

 

De vraag: Waar is die 2 cent heen? Aan data lijkt mij niet daar heb ik toch een bundel voor of heb ik het mis?

 

Uiteraard even mijn verbruikspagina checkt, die is leeg (werkt zeker weer niet voor prepaid??, hoe kan ik dan mijn verbruik zien). Kortom ik kan totaal niet zien waar het beltegoed aan op gaat / al aan op gegaan is.

 

Tot slot z’n Betalen per MB bundel staat geen prijs bij. In het begin word er 2 euro van beltegoed ingehouden (van 15 euro naar 13 euro) 5 minuten later 1 euro erbij (van 13 euro  naar 14 euro) ook raar, dus dat Betalen per MB bundel kost blijkbaar 1 euro. Dat is pas te lezen na wat google werk. Alle andere bundels staan wel netjes de prijzen bij (dag en weekend unlimeted).

 

Update: Zojuist dus lid geworden van de community. Ontvang daar een mailtje over. Ook dat zit niet goed in elkaar.

Een uitleg over de Community kan je vinden in het topic handleiding

We verwachten dat iedereen zich aan de huisregels houdt.

Die links gaan niet naar de handleiding en huisregels...

icon

Beste antwoord door Hajar van Odido 9 November 2021, 10:21

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

5 reacties

Ik geef je daar graag meer duidelijkheid over Betalen per MB is geen bundel.

https://www.t-mobile.nl/mobiel/prepaid/bundels

Waarom staat die dan bij de bundels als het geen bundel is? Behoorlijk verwarrend.

 

Ik ging er dus vanuit dat het een bundel was met (omdat die bij de bundels staat) 1024 GB en dat het dan niet van je beltegoed afgaat, dat is dus wel omdat het geen bundel is.

 

Kortom betalen per MB als die 1024 MB op is kost je 102,4 euro van je beltegoed (1024*0,10 cent = 102,4 euro), super duur dus.

 

Nu een internet S bundel gepakt, dan gaat inderdaad niet het van beltegoed af omdat dat wel een echte bundel is.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @RobbyTown 

Ik geef je daar graag meer duidelijkheid over Betalen per MB is geen bundel. Dat is een optie die je als PrePaid klant kan kiezen om internet te verbruiken. Je kan kiezen tussen een internet bundel of Betalen per MB.

Als je kiest voor een internet bundel dan betaal je een vast bedrag voor een vast aantal MB’s. Als je kiest voor betalen per MB dan gaat internetgebruik uit het tegoed. Het systeem reserveert steeds € 1,- beltegoed, om er zeker van te zijn je genoeg beltegoed hebt om het gebruik te betalen. Het is een reservering en geen betaling. Wanneer je al een internetbundel hebt (Combi/Internet/Unit), dan kan je niet kiezen voor Betalen per MB. Maar wanneer je gebruikt maakt van Betalen per MB, kan je wel altijd een internetbundel kopen. Betalen per MB geldt voor 1 GB verbruik en/of 365 dagen. Als je meer dan 1GB verbruikt of als 365 dagen om zijn dan komt de keuze Betalen per MB te vervallen. 

Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt.. 

Wederom nog steeds geen antwoord op deze vraag

 

Wat is dan het hele nut van die bundel betalen per MB bundel?

Het enige wat ik kan bedenken is zonder die betalen per MB bundel heb je geen internet (dit kan ik niet meer testen aangezien ik die bundel nog wel even heb 🙂 ). Als dat zo is mag het wel wat duidelijker worden gecommuniceerd aangezien bij kopen van prepaid als kosten overzicht 0,10 staat voor internet (wat dus ook met die betalen per MB bundel is), daar niets bij van * je dient een extra bundel genaamd betalen per MB aan te schaffen van een euro anders kun je niet internetten.

In mijn beleving was/is juist die betalen per MB bundel er om dan de mb's niet van je beltegoed af te laten gaan. Maar dat is in praktijk dus niet zo.

Als klant beleef ik het nu zo
In mijn ogen reken ik nu 2x de MB's af. 1x door aanschaf die per MB bundel -1 euro (wat niet bij de bundel staat) en vervolgens mag ik ook nog eens los de MB's betalen die van het normale tegoed af gaan.

Hi @RobbyTown 

Allereerst bedankt voor de feedback die je hebt gegeven. Ik ben er ook gelijk mee aan de slag gegaan en heb ervoor gezorgd dat de urls in de Community e-mail nu wel goed doorverwijzen naar de juiste pagina. Ook heb ik je feedback over de PrePaid e-mail doorgezet en dat zullen we ook aanpassen. 

Ik wil je graag meer duidelijkheid geven over Betalen per MB. Als je kiest voor Betalen per MB dan gaat internetgebruik uit het tegoed. Het systeem reserveert steeds € 1,- beltegoed, om er zeker van te zijn dat je genoeg beltegoed hebt om het gebruik te betalen. De keuze geldt voor 1 GB verbruik en/of 365 dagen. Zodra je 1GB hebt verbruikt, ontvang je een SMS. Wanneer je gebruik maakt van Betalen per MB, kan je altijd een internetbundel kopen, maar wanneer je al een internetbundel hebt (Combi/Internet/Unit/Compensatie), dan kan je niet kiezen voor Betalen per MB.

Ik wil ook graag met je meekijken naar je verbruik en daarvoor heb ik je gegevens nodig. Als je mij een privebericht stuurt met je 06-nummer, naam, geboortedatum en volledige adres dan kan ik ook naar je verbruik kijken. 

Klopt, dat werd mij duidelijk na wat google werk.

 

Alleen vreemd is het wel dat dat eerst 2 euro eraf ging en daarna 1 euro. Dus er werd eerst 2 euro gereserveerd ipv 1 euro.

 

Deze ochtend mijn tegoed in het oog gehouden zonder maar ook te bellen. Blijkbaar verdampt mijn tegoed aan data terwijl ik een Betalen per MB  heb maar daar gaan geen MB's af.

Ik zal je zo DM'en hopelijk word het mistyrie gevonden.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @RobbyTown 

Allereerst bedankt voor de feedback die je hebt gegeven. Ik ben er ook gelijk mee aan de slag gegaan en heb ervoor gezorgd dat de urls in de Community e-mail nu wel goed doorverwijzen naar de juiste pagina. Ook heb ik je feedback over de PrePaid e-mail doorgezet en dat zullen we ook aanpassen. 

Ik wil je graag meer duidelijkheid geven over Betalen per MB. Als je kiest voor Betalen per MB dan gaat internetgebruik uit het tegoed. Het systeem reserveert steeds € 1,- beltegoed, om er zeker van te zijn dat je genoeg beltegoed hebt om het gebruik te betalen. De keuze geldt voor 1 GB verbruik en/of 365 dagen. Zodra je 1GB hebt verbruikt, ontvang je een SMS. Wanneer je gebruik maakt van Betalen per MB, kan je altijd een internetbundel kopen, maar wanneer je al een internetbundel hebt (Combi/Internet/Unit/Compensatie), dan kan je niet kiezen voor Betalen per MB.

Ik wil ook graag met je meekijken naar je verbruik en daarvoor heb ik je gegevens nodig. Als je mij een privebericht stuurt met je 06-nummer, naam, geboortedatum en volledige adres dan kan ik ook naar je verbruik kijken.