Beantwoord

Winkel wil toestel niet omruilen


Hallo

Gisteren heb ik via mijn account een verlenging van mijn simonly abonnement aangevraagd met een toestel.

Deze iPhone heb ik gisteren opgehaald in de winkel en en volledig betaald. Vandaag kom ik erachter dat ik de iPhone 11 Pro heb besteld maar dat dit de iPhone Pro Max moet zijn.

Vanmiddag terug gegaan naar de winkel voor omruiling. Tot mijn grote verbazing wilde het personeel de telefoon niet terug nemen. De verpakking was geopend dus moet deze retour gestuurd worden middels een retour formulier die ze in de winkel ingevuld en opgestuurd hebben. Ik heb aangedrongen op een omruiling maar ze wilde hier niet in meegaan.

Net gebeld met de klantenservice en Abdul zegt dat ze hem gewoon om hadden kunnen ruilen. Hoe zit dit?

Ook is er een verzekering bij afgesloten en deze moet ik dus zelf stopzetten, alleen heb ik hier geen bevestiging van ontvangen dus hoe zeg ik op zonder polisnummer?

Het nieuwe abonnement is ook gisteren gelijk ingegaan maar daar heb ik dus ook niks aan met een verkeerd toestel. Krijg ik de garantie dat dit abonnement volledig stopgezet wordt en het oude abonnement terug komt zonder nieuwe einddatum?

Ik zou graag antwoorden op mijn vragen krijgen, ik het enorme moeite met de tegenstrijdige informatie en voel me echt verkeerd voorgelicht.

Met vriendelijke groet,

Brigitte

 

icon

Beste antwoord door Hajar van Odido 20 July 2020, 10:52

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hallo @brivl185  Hé bah dat is ook een  gedoe, hoewel de 11pro een prachtig toestel is.

Lees hier de regels over retouren.

Of bekijk de veelgestelde vragen over het annuleren van je bestelling.
Let op: onderstaand formulier geldt alleen voor particuliere bestellingen. Zakelijke klant? Neem dan contact met ons op.

Heb je niet in de winkel gezien dat het een fout toestel was? 
Toestellen die zijn opgehaald in de shop daar gelden vaak andere regels voor dan online aankopen je ziet namelijk wat je mee krijgt.  Er zit ook een prijsverschil in beide toestellen Was je aan het dromen?

Succes !

 

Als ik in de winkel had gezien dat het een de Pro was en niet de Pro max had ik dat zeker gelijk gemeld. Was ik maar aan het dromen want in mijn dromen zou een omruiling in de winkel gewoon plaats kunnen vinden….

De informatie link geeft geen informatie over mijn vragen. Jammer had graag een direct antwoord gekregen in plaats van de vraag of ik aan het dromen was.

Mijn vraag gaat over dat de winkel geen omruiling doet maar de klantenservice zegt dat dit gewoon moet kunnen. Ook de vraag over de verzekering wordt niet beantwoord en de vraag over mijn oude abonnement.

 

 

 

Reputatie 7
Badge +14

@brivl185 Sorry ik bedoel het niet slecht. Je zal moeten wachten tot de moderators er weer zijn.

Ze helpen op volgorde van binnenkomst berichten. In het weekend kan het iets langer duren.

De moderators zijn de aangewezen personen om je verder te helpen als je niets aan mijn tips (website) hebt.

Fijn weekend

Reputatie 7
Badge +9

Hi @brivl185 

Excuses voor de verwarring! Het lijkt erop dat mijn collega van de klantenservice jou verkeerde informatie heeft gegeven. In dit geval is het niet mogelijk om je toestel om te ruilen in de shop. Je moet hiervoor het retourprocedure volgen en het toestel terugsturen. Op deze pagina staat precies uitgelegd welke stappen je moet volgen om het toestel te retourneren. Zodra het toestel bij ons binnen is, wordt je verlenging geannuleerd en ga je direct terug naar je oude abonnement. Je kan dan ervoor kiezen om een nieuwe bestelling te doen met het juiste toestel. 

Ik hoop dat je zo verder komt! Als ik nog iets voor je kan betekenen, laat het mij vooral weten! 

Hoi T-Mobile

Ik verlengde vanmiddag mn abonnement. Nieuw Iphone 12 Pro erbij. De verkoper was op dreef: stekker erbij? Ja hoor. Beschermhoes? Ja doe maar. Verzekering? Ja hoor? Hoeveel geheugen wilt u? Doe maar 254GB. Alles in orde gemaakt.

Buiten bij mn fiets kijk ik in mn tas en zie dat ik een Iphone met 128GB heb. Ik loop terug.

”Oh sorry! Foutje. U kunt het beste het toestel nu terugsturen en…”

Say what? De medewerker geeft mij een verkeerde telefoon mee. Ik loop letterlijk naar mijn fiets die voor het pand staat. En dit is hoe er mee omgegaan wordt. Dit is echt de meest bizarre situatie die ik ooit heb meegemaakt. Verkooptargets halen by all means T-Mobile?

De klant (ik) moet nu thuis een formulier invullen om de verlenging te cancelen. Vervolgens de telefoon terugsturen. En dan wachten tot ik mn geld terugkrijg. Zelf de verzekering opzeggen. Om vervolgens de telefoon die ik aanvankelijk wilde weer aan te schaffen. 

Bizar…

Reputatie 7

Hoi @JefPat,

Dat is op z’n zachtst gezegd behoorlijk zuur inderdaad! Ik weet ook niet precies waarom dit op deze manier is afgehandeld, aangezien het onhandig is voor jou, de mensen die jouw retour in behandeling moeten nemen én het is niet alsof hier dubbele verkoopcijfers op genoteerd kunnen worden. Het enige wat ik op dit moment kan bedenken is dat er streng gehanteerd is op het niet mogen ruilen in de T-Shop, aangezien dit officieel inderdaad niet mag. 

Ik kan op het moment niet veel voor je betekenen, aangezien dit echt in de winkel opgelost zou moeten worden. Ik kan natuurlijk wel kijken hoe het met de retourprocedure staat in ons systeem. In dat geval heb ik jouw 06-nummer, volledige adres, geboortedatum en laatste vier cijfers IBAN nodig en dit kun je me toesturen via een privébericht. 

Wellicht had je de informatie over het opzeggen van de verzekering al gevonden, maar zo niet: Je kunt op deze pagina alles vinden over dit proces, incluis de contactgegevens van Chubb.

Als ik je nog ergens anders bij kan helpen, laat het gerust weten!

Ik heb mijn gegevens inmiddels met jou gedeeld, maar helaas nog geen reactie mogen ontvangen. Ondertussen ben ik een dagdeel bezig geweest met uitprinten en het product retour zenden. En dan ook nog zelf de verzendkosten moeten betalen. Dit proces deugt niet. En de manier waarop T-Mobile hiermee omgaat is stuitend!

Reputatie 7

@JefPat

Ik heb het bericht ontvangen en daar zojuist op gereageerd. Mijn collega’s en ik reageren overal zo snel mogelijk op, maar het is geen chat en het kan dus even duren voor je een reactie ontvangt. Ik zie jouw privébericht graag spoedig tegemoet.

Dit drama is nog niet over. T-Mobile heeft gevraagd de bijgeleverde accessoires mee te sturen met de mobiele telefoon. Ik heb jullie gebeld of dit ook geldt voor de lader die ik in de T-Mobile op datzelfde moment heb aangeschaft. ‘Ja’ was het antwoord. Nu bel ik wanneer ik het bedrag teruggestort krijg, aangezien het bedrag voor het toestel wel is toegestuurd. “Die accessoires had u niet terug moeten sturen” krijg ik nu te horen aan de telefoon. “Dit komt namelijk op een grote hoop terecht”…Maw: U heeft pech en bent u geld kwijt. T-Mobile: jullie zijn een professioneel bedrijf (!) Zorg ervoor dat de processen werken en jullie klanten niet de dupe worden van dit amateuristisch gedrag. Ik wil gewoon mijn geld terug. 

Beste T-Mobile,

Krijg ik nog een reactie? Jullie klantenservice komt steeds met excuses maar geen oplossing voor een probleem dat maar doorsuddert. Op Sociale Media kunnen jullie uit privacy niet concreet helpen. De medewerkers van de T-Mobile winkel sturen mij naar de telefonische klantenservice. Welbekende kastje naar de muur.

graag een reactie

@JefPat meerdere berichten binnen een uur op verschillende draadjes en dan direct vragen om een antwoord, je leest duidelijk geen voorwaarden en berichten, hier niet en bij aankoop niet en nu zit je met een probleem.

Dit is een forum waar klanten elkaar helpen, is er noodzaak toe dan zal een T-Mobile moderator bij springen, dit duurt wel een poosje en kan zeker tot 3 dagen duren.

Daarbij zullen zij je ook naar het kastje of de muur sturen, dit zul je met de telefonische klantenservice op moeten lossen, ook al denk ik dat je de teveel retour gestuurde accessoires gewoon kwijt bent, die gaan namelijk gelijk in de recycle bak als afval.

Had je de retour voorwaarden goed gelezen dan had je geweten dat alles wat in het telefoon doosje behoort te zitten aan accessoires retour moeten, niet de losse aankopen, deze kun je wel in de winkel ruilen, toestellen niet want als de doos is opengemaakt kan de winkel deze niet meer verkopen als zijnde nieuw.

Reputatie 7

@JefPat

Erg spijtig dat het verkeerd is gegaan met het retourneren van jouw toestel en accessoires. Ik wil graag voor je kijken wat de huidige status van de terugbetaling is, maar ik begrijp dat je hier ook al telefonisch over in gesprek bent geweest met mijn collega's? 

Ik heb drie weken geleden op jouw privébericht met gegevens gereageerd dat deze niet allemaal overeenkwamen met wat we in ons systeem hebben staan, dus ik kon op dat moment niet verder met je meekijken en ik heb daar geen reactie meer op ontvangen. Ik weet niet of ik iets kan veranderen/bespoedigen aan de huidige stand van zaken, maar met de correcte gegevens kan ik in ieder geval meekijken in ons systeem.

Mocht ik daar nog bij kunnen helpen, dan kun je op mijn privébericht reageren en dan zie ik jouw bericht vanzelf verschijnen.

Reageer