Beantwoord

1-11-2022 Probleem internet Amersfoort

  • 1 November 2022
  • 11 reacties
  • 137 Bekeken

Op dit moment hebben wij geen internet meer. Zijn er meerdere huishoudens in Amersfoort (Vathorst) die problemen ervaren met slechte ontvangst telefoon en geen internetverbinding.

icon

Beste antwoord door Cal van Odido 1 November 2022, 13:30

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Libre1808,

Fijn dat je dit aanstipt, ik help je graag om weer online te komen!

Momenteel zijn er geen problemen bekend in Amersfoort. Ik ben meteen in je verbinding gedoken en ik raad ik je graag aan om de tips in dit topic te proberen: Media Converter dipswitches aanpassen.

Mocht dit niet werken, zou je dan een foto kunnen delen van de lampjes op de zwarte Media Converter en het witte Zyxel modem?

Geen zorgen, dit is vast binnen de kortste keren opgelost!

Die media converter hebben wij niet

 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Libre1808

Bedankt voor de terugkoppeling! Voor jouw type glasvezel heb je in principe wel een zwarte Media Converter nodig. Zou je anders een foto kunnen delen van het modem en het apparaatje waarmee het modem verbonden is bij de glasvezelaansluiting?

Mocht je toch nog de zwarte Media Converter tegen komen, dan raad ik de handelingen hierboven aan. Anders zou je nog een fabrieks reset van het modem kunnen proberen: Factory reset modem (fabrieksreset).

Ik ben benieuwd naar je situatie!

Ik ben nu zelf niet thuis. Ga het straks proberen en zal even terugkoppelen. Blijkbaar staat er wel een zwart kastje. 

 

Reputatie 7
Badge +4

Super, bedankt voor de foto @Libre1808! Ik heb de zwarte Media Converter uitgelicht in je foto, hij zit namelijk hier:

Media Converter

Aangezien de Media Converter het vertaalkastje is voor het glasvezel is het slim om meteen hier het inkomende glasvezelsignaal te controleren!

Wij hebben niet zo'n converter met schuifknopjes dus daar kan ik niets aan veranderen. Andere oplossing misschien?

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Libre1808, de schuifknopjes zitten vaak verborgen onder een rood, rechthoekig vlak met een sticker eroverheen. Ze zien er zo uit:

 

Dank je jason! We hebben t weer werkzasm gekregen. Ontvangst mobiele telefoon is in onze wijk nog wel steeds super slecht en valt weg. Weet je daar een oorzask voor toevallig?

Reputatie 7

Hi @Libre1808, ik ben heel blij om dat te lezen! Dankjewel voor het doorgeven. Wat betreft jouw vraag over jouw mobiele telefoon, daarvoor tag ik graag twee van mijn mobiele collega's @Pharwin en @Hajar. Kunnen jullie hierbij helpen? 😊

Reputatie 6
Badge +6

Hi @Libre1808, ik ben heel blij om dat te lezen! Dankjewel voor het doorgeven. Wat betreft jouw vraag over jouw mobiele telefoon, daarvoor tag ik graag twee van mijn mobiele collega's @Pharwin en @Hajar. Kunnen jullie hierbij helpen? 😊

Hoi @Libre1808, ik help je graag met je mobiele vraag! Allereerst wil ik je vragen of je geen internet hebt òf kun je ook niet bellen en/of sms'en? Had je toevallig al een keer je telefoon opnieuw opgestart? Dit wil vaak nog wel eens helpen! Je kunt ook een kijkje nemen op onze dekkingskaart: https://www.t-mobile.nl/mobiel/netwerk/dekking om te controleren of er storingen en/of werkzaamheden bij jou in de buurt zijn, waardoor je dit ervaart. Mocht er iets te zien zijn, krijg je ook te zien wanneer we verwachten het opgelost te hebben. 

Ervaar je dit probleem op één locatie of overal? Mocht er niks bijzonders te zien zijn op onze dekkingskaart, stuur me dan gerust een privébericht met je telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende IBAN rekeningnummer ter verificatie. Dan kijk ik even met je mee in je account of alles vanuit onze kant goed staat ingesteld. 

 

Ik hoor het graag van je!

 

Groetjes, 

Pharwin 

Reageer