Beantwoord

802.11b nodig voor koppeling Uply wake up light

  • 14 November 2021
  • 14 reacties
  • 533 Bekeken

Reputatie 1

Ik probeer een Uply wake up light te koppelen aan mijn Huawei HG659 router maar de wake up light heeft 802.11b nodig om te kunnen verbinden. Kan dit op deze router gezet worden daar de router volgens mij 802.11ac heeft?

 

icon

Beste antwoord door agentx 20 November 2021, 21:33

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

14 reacties

Reputatie 5

Zo te zien moet het geen probleem zijn (link naar handleiding in Acrobat formaat) → https://www.t-mobile.nl/Consumer/media/pdf/klantenservice/thuis/handleidingen/thuis-handleiding-kanaal-wijzigen--huawei-hG659.pdf

Reputatie 1

Bedankt voor de reactie. Heb het gevonden maar de koppeling lukt echter nog steeds niet. 
Het ligt niet aan de wake up lamp want die kon ik bij iemand anders thuis wel koppelen aan de bijbehorende app. Ik ga op verder onderzoek uit.

Reputatie 6
Badge +3

Hi @Bethlehem

Als je gaat naar Thuisnetwerk → WLAN-instellingen → Geavanceerder instellingen → Verzendingsmodus (onder 2.4 GHz-frequentieband). 

Kan het aanpassen naar 802.11b. Let op dat het alleen is voor de 2.4Ghz dus je moet wel met die SSID verbinden. De 5Ghz heeft geen 802.11b :( 

Reputatie 7
Badge +14

Dat geeft niet, zet dan de 5G band even uit. Verbind de lamp en zet daarna weer 5G aan.

Reputatie 1

Hallo @TechRacing93 en @eric, ik heb beide opties die jullie aangeven geprobeerd maar het werkt niet. De app volgt het proces van koppelen maar het duurt erg lang en aan het einde geeft hij aan dat het mislukt is.

Ik heb nog gedacht dat er misschien ruis is? Ik woon in een flat. Want het gekke is dus dat het apparaat op het andere adres direct koppelde.

Dit klinkt een beetje het zelfde als het issue dat iemand anders had met een Luchtreiniger, @Jason heeft toen een nieuw modem gestuurd waarmee het probleem was opgelost.

Het lijk er dus op dat de Huawei HG659 ook dit maal problemen heeft waardoor e.e.a. niet lukt. Of te wel, even geduld hebben tot een moderator zich hierover buigt, deze zal vast en zeker het modem voor je willen omruilen zodat je probleem kan worden opgelost.

Reputatie 1

@Gerrit078 bedankt voor je reactie. Ik had dat bericht gelezen. @T-Mobile, zou een nieuwe modem een oplossing kunnen zijn?

Reputatie 5

Waarmee probeer je te koppelen met de ‘wakeup lamp’ (welk model?), je telefoon, laptop etc.

Is er iemand in je huishouden die ook op je wifi zit die wel kan verbinden?

Daarnaast, (hoe) heb je de lamp kunnen instellen om te verbinden met je wifi?

Reputatie 1

@agentx het is een Uply wake up lamp met wifi (daar is één model van) en die probeer ik met de smart life app te verbinden op mijn IPhone 7 Plus met 14.8.1 software.

Op de lamp begint het wifi icoontje automatisch te knipperen om verbinding te maken met de app.

Hij start het verbindings proces maar het duurt wel een minuut en dan zegt hij dat het mislukt is terwijl ik bij vrienden thuis binnen 3 seconden verbinding kon maken. Het lijkt dus niet aan de wake up light of mijn mobiel te liggen.

Ik ben de enige in huis die op de wifi zit en kan het niet met een ander apparaat testen. 

Reputatie 5

@agentx het is een Uply wake up lamp met wifi (daar is één model van) en die probeer ik met de smart life app te verbinden op mijn IPhone 7 Plus met 14.8.1 software.

Op de lamp begint het wifi icoontje automatisch te knipperen om verbinding te maken met de app.

Hij start het verbindings proces maar het duurt wel een minuut en dan zegt hij dat het mislukt is terwijl ik bij vrienden thuis binnen 3 seconden verbinding kon maken. Het lijkt dus niet aan de wake up light of mijn mobiel te liggen.

Ik ben de enige in huis die op de wifi zit en kan het niet met een ander apparaat testen. 

 

Een vertraagde reactie maar ik denk nog steeds graag mee :)

Ik leg hieronder 2 mogelijke oorzaken uit; WiFi (2.4 / 5) en IP (ipv4 / ipv6).

 

Met huishoudelijke apparaten gaat het verbinden met je eigen netwerk vaak via het zogenoemde WPS (klikbaar voor meer info). Dan klik je op een knop van je apparaat en op een knop van je modem/router en vinden ze elkaar. Dit kun je wellicht ook zelf instellen wanneer je met de telefoon of laptop direct verbinding maakt met de lamp.

Wat kan meespelen is nu dat je ‘Uply’ lamp OF je iPhone 7 niet goed snapt hoe je (ook) met nieuwe en daardoor onbekende manieren kunt verbinden. 


Ik benoem nu de 2 kanshebbers die inmiddels standaard zijn maar onbekend kunnen zijn voor wat oudere apparaten;

  1. De WiFi (draadloos internet voor thuis) heeft net zoals bij telefoons een andere optie gekregen omdat het zoveel wordt gebruikt. Denk aan 3g, 4g. Bij WiFi is er naast het normale 2.4 ook 5. De 5 kan niet vaak niet gezien worden door oudere apparaten.
    Stel (tijdelijk) je WiFi in op 2.4.
  2. Het kan zijn dat je modem/router (Apple Airport?) ingesteld staat om internet om ook standaard een nieuwe manier van het internet verdelen te gebruiken. Elk apparaat op het netwerk gaat dan ook een ‘kenteken (ip)’ gebruiken dat oudere apparaten niet zullen herkennen (IPv4 is nu nog de standaard). Schakel IPv6 uit en herstart de modem (en andere netwerk kastjes).
Reputatie 1

@agentx bedankt voor je reactie. Optie 1 was al geprobeerd en optie 2 is me niet duidelijk wat je daarmee bedoeld. Het zou volgens mij ook niet zo moeilijk moeten zijn want zowel de wake up light (die uit 2021 komt) als de IPhone weten wat ze moeten doen. Dat is op het andere huis adres waar ik de koppeling simpel en binnen 3 seconden kon maken wel gebleken. 
 

Reputatie 5

Het is altijd lastig om vast te stellen (en dus oplossen) wat de oorzaak is.
Een mooie les in omgaan met teleurstellingen (en het overwinnen)?

Het is de lamp, je netwerk of je telefoon die niet meewerkt. 
Neem die lamp eens mee naar dat andere adres en kijk of het daar wel lukt om mee te verbinden.

Ik zou toch een iemand het laten proberen met een andere telefoon, misschien een Android apparaat.
Let er wel op dat je met het lokale wifi verbonden bent.

Het is trouwens ook een uitdaging om informatie te vinden (Google maar eens) over dat merk en product. Verder dan 3 sites die het aanbieden kom ik niet, laat staan iets van ondersteuning.
Ik ben wel benieuwd hoe ze jou gaan afschepen wanneer je om support vraagt bij de winkel van aanschaf :grin:

 

Reputatie 1

@agentx Ik heb de wake up light al geprobeerd op een ander adres. Dat is wat ik in dit topic aan het begin al zei en de reden waarom ik via deze weg hulp vraag met de router thuis. Maar met T-Mobile kom ik hier, evenals telefonisch, helaas niet verder.

De klantenservice van Alle deals voor jou via bol.com heeft eerder al met mij meegedacht en was zeer snel in reacties geven en een oplossing zoeken. Echter daar het niet aan de wake up light ligt evenals mijn telefoon (dit is op het andere adres gebleken want daar werkt het gewoon) kunnen zij mij niet verder helpen behalve dan middels het retourneren van de wake up light. 
 

Reputatie 3

Hoi @Bethlehem 

Ik zat even mee te lezen en zo te zien zijn er al de nodige suggesties gegeven. Waar ik nog even aan zat te denken is om te kijken naar de WPA/WPA2 instellingen. Als je deze kan wijzigen in de router zou ik deze gelijk zetten aan hoe ze op het andere adres staan. Let hierbij ook op of de encryptie op auto, tkip of aes staat.

Wat je ook nog zou kunnen proberen, maar dat is wel heel omslachtig, is om op dat andere adres jouw wifi na te bootsen. Dus jouw SSID en password tijdelijk configureren. Dan die lamp connecten en vervolgens thuis kijken of die daar dan in 1 keer wil inloggen.