Beantwoord

aansluiten eigen gaming router


Beste

Ik heb net glasvezel van Tmobile met alleen internet (geen tv) en heb geleverd gekregen van Tmobile Huawei converter Gpon met het modemrouter van Tmobile de Zyxel T-54. Nu begrijp ik dat de Zyxel niet in bridge mode kan dus wil ik hem het liefst helemaal niet gebruiken. Ik heb een Nighthawk Gaming Router model XR1000 die volgens mij op de wan poort geen Vlan ondersteund. 

Mijn vraag is nu wat is de beste oplossing om dubbel nat te voorkomen. Is er een converter die direct aangesloten kan worden voor mijn eigen router. Of is het beste een modem aan te schaffen die in bridge mode kan en zo ja welke. Of is er een nog betere oplossing?

Heel erg bedankt vast mocht je reageren :)

Gr. Len

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 9 April 2023, 12:46

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @LenHoman 

De goedkoopste optie waarbij jou Nighthawk de enige router is, is Huawei ONT > managed switch > router.

Zie hier de instructies 👍

Vergeet ook niet als je besluit die switch te kopen om bij de PVID tab ook 300 bij port 1 en 2 in te vullen.

Reputatie 7
Badge +5

@LenHoman 

Volgens de handleiding van de XR1000 is een VLAN setup mogelijk. Volg hiervoor het gedeelte over IPTV bridge setup.

@LenHoman

Volgens de handleiding van de XR1000 is een VLAN setup mogelijk. Volg hiervoor het gedeelte over IPTV bridge setup.

Is dat dan aan de wan zijde.?

Ik ken die xr1000 niet maar volgens mij is dat niet mogelijk.

Ik kan dat namelijk ook niet vinden op mijn Netgear R9000 (ongeveer dezelfde router)

De R9000 is inmiddels al wel een oudje.

Wel vlan aan de lan zijde.

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@peter-keetfm

Ik keek gewoon even snel bij bol.com en bij de specificaties staat VLAN ondersteuning: nee.

@peter-keetfm

Ik keek gewoon even snel bij bol.com en bij de specificaties staat VLAN ondersteuning: nee.

Hij heeft wel zeker vlan alleen op de lan kant.

Wat bij bol staat klopt heel vaak niet. (Bestel er vaak)

Achter het glasvezel kastje heb je vlan aan de wan kant nodig.

Dat kan bij deze router niet en moet je een switch toepassen wat je al voor stelde.

 

 

@Waqqas

Super bedankt voor jullie snelle reactie's ik ga de switch aanschaffen en laat jullie weten of het is gelukt :)

De rx1000 router heeft inderdaad wel vlan maar niet op de wan poort.

Nogmaals erg bedankt!

 

Gr. Len 

Reputatie 7
Badge +15

@LenHoman 

Mocht je toch tegen een probleem aanlopen deel dan een screenshot van de VLAN tab en PVID tab in de interface van de switch.

@Waqqas

Hij doet het!! Super bedankt voor de hulp!!

 

Gr. Len

 

Even los van dit topic.

@Waqqas wat je voor stelt in dat topic lijkt mij niet juist.

(Vlan 300 aan wan zijde)

Ik wou het even melden.

Topic:

 

@Waqqas 

Hoi misschien een stomme vraag, maar kan het zijn dat een switch lag veroorzaakt voor online game?

Groet Len

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @LenHoman 

Voor de zekerheid kan je het ook zonder switch proberen dus de internetkabel vanaf de router naar je gaming console.

Hoi @Waqqas 

Bedankt voor je bericht. Ik heb de switch tussen de converter en me router, en een internet kabel van met router naar me gaming console. Als ik me switch er tussen uit haal heb ik helemaal geen internet meer. Of heb ik het verkeerd aangesloten?

 

Vast bedankt. 

 

Gr. Len

Hoi @Waqqas 

Bedankt voor je bericht. Ik heb de switch tussen de converter en me router, en een internet kabel van met router naar me gaming console. Als ik me switch er tussen uit haal heb ik helemaal geen internet meer. Of heb ik het verkeerd aangesloten?

 

Vast bedankt. 

 

Gr. Len

Je moet niet aan die switch zitten.

Die config is goed.

Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat die switch voor het probleem met gamen zorgt.

Wat doet een speedtest.

Via speedtest.net app.

 

Reputatie 7
Badge +15

@LenHoman

Ah nee ik dacht dat de switch tussen router en console zat. Switch niet weghalen inderdaad.

Je zou een trace route naar de game server kunnen plaatsen, daarop is te zien waar de vertraging zit. Je kunt ook QoS (indien aanwezig) inschakelen in je router, dat vermindert de lag misschien.

Reageer