Beantwoord

Abonement verlengen bestaande klant minder korting als nieuwe klant

  • 13 September 2022
  • 6 reacties
  • 1668 Bekeken

Geachte T-Mobile,

Ik ben nu 3 jaar klant bij jullie met tevredenheid. Ik betaal 60,95 per maand echter een nieuwe klant betaald slechts 30 euro de eerste 6 maanden en daarna 60 euro per maand voor het zelfde abonnement als ik.

Dit scheelt 185,70 per jaar voor een nieuwe klant ten opzichte van mijn abonnement. Hoe kan dit?

Ik zojuist gebeld om mijn abonnement te verlengen met een jaar echter de korting was slechts 50 euro op jaar basis en mijn maand tarief ging na 6 maanden naar 65 euro per maand. 

 

Graag zou ik zien dat ik dezelfde korting en behandeling krijg als een nieuwe klant, kunnen jullie contact met mij opnemen? 

icon

Beste antwoord door Waqqas 14 September 2022, 10:24

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Wishmaster40 

Bij T-Mobile is de welkomstkorting voor nieuwe klanten meer dan de korting voor bestaande klanten die willen verlengen, dit is bij elke provider wel het geval.

Heb je ook een T-mobile, Tele2 of BEN mobiele abonnement? Dan krijg je met klantvoordeel nog eens 5 euro korting op internet en leuke voordelen op je mobiele abonnement.

Reputatie 7

Hoi @Wishmaster40, leuk dat je dit bij ons navraagt! Ik kan je geen nieuw aanbod doen, maar weet zeker dat mijn collega's van Sales je graag een mooi aanbod doen. Je kan hen bereiken via 0800-0419. Opdat je een mooi aanbod mag ontvangen. Mocht je in de tussentijd met een vraag zitten, laat het vooral weten. De Community zit voor je klaar! 

@Boris Zou je kunnen vragen of iemand van Sales contact met mij kan nemen?

Reputatie 7
Badge +1

In het verleden werden er door providers wel eens kortingen verleend welke bleven gelden zolang men klant bleef, zo kreeg men bij de rechtsvoorganger van T-Mobile thuis te weten Vodafone thuis een aantal gratis themapakketten als men ook mobiel afnam.

of dit nou prepaid was of abonnement maakte geen verschil, zelf heb ik sinds die tijd dacht sinds medio 2014, 3 gratis themapakketten, bij de overname van Vodafone Thuis door T-Mobile is er bedongen dat de bestaande Vodafone contracten integraal door T-Mobile moesten worden overgenomen.

Om bovenstaande reden schat ik dat providers niet bepaald staan te springen om dergelijke contracten aan te bieden, en alleen nog korting geven voor een bepaalde periode of in combinatie.

@BeMu Ik snap wat je bedoelt echter ik vind het zeer vreemd dat als ik nu opzeg en weer opnieuw klant wordt bij T-mobile ik 6 maanden lang minder betaal en daarna ook.

Ik zou dan 3 weken zonder tv en internet zetten en T-mobile heeft hier hoop administrative kosten aan. Router retour en nieuwe router opsturen etc. Waarom wordt ik dan als trouw klant benadeelt? 

Nieuwe klanten betalen bijna 200 euro per jaar minder en dat is zeker in een tijd dat alles duurder en duurder wordt veel geld.

Het gaat mij ook niet om het goedkoopste immers als ik nu overstap naar bv KPN ga ik bijna 50% minder betalen dan nu het geval is. Echter ik ben tevreden met de dienstverlening van T-mobile. Maar ik zou wel graag op dezelfde manier behandeld willen worden als een nieuwe klant. 

Ik wacht totdat T-mobile contact opneemt en ik hoop dat we er uit kunnen komen.

 

Om bovenstaande reden schat ik dat providers niet bepaald staan te springen om dergelijke contracten aan te bieden, en alleen nog korting geven voor een bepaalde periode of in combinatie.

Er zijn twee providers waarbij je vrijwel dezelfde aanbieding krijgt zoals nieuwe klanten deze ook krijgen. Het is alleen wel een kwestie van de juiste persoon spreken. Klantenservice kan je niet helpen en biedt een paar euro korting. Bel je met afdeling retentie (opzeggingen) en leg je uit dat concurrent {xyz} goedkoper is dan krijg je vaak al meer voor elkaar.

Vanmiddag ook gedaan voor een ouder echtpaartje in m'n straat, gewoon retentie gebeld en daardoor nu een hogere snelheid + TV voor € 35,- per maand gedurende 12 maanden. Over een jaar kijken we weer wie (of wat) dan voordeliger is.

 

Ik wacht totdat T-mobile contact opneemt en ik hoop dat we er uit kunnen komen.

Volgens mij neemt Sales zelf nooit contact op tenzij je in je My T-Mobile omgeving aangegeven hebt dat je gebeld wilt worden. Maar dan nog geldt dat dit niet op T-Mobile voor Thuis van toepassing is, hier wordt dacht ik niet proactief achteraan gezeten.

Reageer