Beantwoord

Afmelden nieuwsbrief werkt niet

  • 3 June 2022
  • 8 reacties
  • 142 Bekeken

Reputatie 1

Ik ontvang, ondanks ondertussen zes pogingen om mij af te melden via de link in de e-mail, nog altijd de nieuwsbrieven. In de e-mail zit een keurige link om je af te kunnen melden. De eerste keer dat ik daar op klikte kwam ik op de website en kreeg ik de vraag "Nieuwsbrief ontvangen ja/nee”. Deze stond op ja en heb ik op nee gezet en vervolgens geklikt op de knop "Wijzigingen opslaan”. Geregeld denk je dan.

Toen kwam de 2e t/m de 6e en als ik op de knop afmelden klik staat bij de vraag "Nieuwsbrieven ontvangen ja/nee” deze al op nee, correct want dat had ik de 1e keer al aangegeven. Ik kan in dit scherm dus niets meer aangeven en de knop "Wijzigingen opslaan” is uitgeschakeld.

Na de 4e nieuwsbrief een melding gemaakt bij T-Mobile waar ik tot de dag van vandaag nog geen reactie op heb gehad of dat laat zien dat het opgelost is want ik ontvang nog steeds de nieuwsbrief. Nu ondertussen de 6e alweer ontvangen dus ook maar hier melden dan dat het afmelden niet werkt. Hopelijk gebeurt er nu wel iets mee want jullie voldoen op deze manier niet aan de wetgeving en is het nu gewoon SPAM geworden.

Om die reden (het is SPAM) heb ik de domeinen mailing.t-mobilethuis.nl, t-mobilethuis.nl en t-mobile.nl geblokkeerd in mijn eigen SPAM filter van mijn mailserver. Dit betekent dat communicatie niet meer doorkomt van T-Mobile.

De nieuwsbrief met een keurige link om af te melden
Echter eenmaal al op nee gezet kun je hier niets meer mee

 

icon

Beste antwoord door Boris 8 June 2022, 12:11

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

8 reacties

Reputatie 7

Hoi @vasco_nl ,

Goed dat je het bij ons aankaart! Dat kan zeker niet de bedoeling zijn. Ik help je graag met de juiste oplossing, om het eventueel aan te kaarten bij de afdeling die over de nieuwsbrief gaan. Om het goed in kaart te hebben, ben ik erg benieuwd op welk e-mailadres de nieuwsbrief bij je binnenkomt. Is dat het privémailadres wat bij ons bekend is? Ik hoor het graag van je.

 

Heb je toevallig ook al in je My T-Mobile omgeving gekeken?

Voor mobiel kan je het ontvangen van de Nieuwsbrief uitschakelen op deze pagina, bij T-Mobile voor Thuis kan je deze uitschakelen via deze pagina.

Het lijkt erop dat er gebruik gemaakt wordt van drie systemen voor het aan- & afmelden van de nieuwsbrief. Misschien zou je hierom dus ook eens kunnen kijken of in je My T-Mobile voor Thuis en- / of My T-Mobile omgeving deze optie kunt uitzetten ?!

Reputatie 1

@Boris ik ontvang het op het bij jullie bekende e-mailadres waarmee ik ook de aanvraag van mijn abo heb gedaan.

@Gerrit078 uiteraard heb ik het daar al gecontroleerd en uitstaan, mobiel kan ik niet op aanmelden maar heb ook geen mobiel van T-Mobile. Echter meerdere wegen naar Rome betekend niet dat je die ook allemaal af moet gaan om van nieuwsbrieven af te komen van één bedrijf. Dat is niet volgens de wetgeving namelijk en betekend dat T-Mobile het onevenredig moeilijk maakt. Bedankt voor het meedenken.

 

uiteraard heb ik het daar al gecontroleerd en uitstaan, mobiel kan ik niet op aanmelden maar heb ook geen mobiel van T-Mobile. Echter meerdere wegen naar Rome betekend niet dat je die ook allemaal af moet gaan om van nieuwsbrieven af te komen van één bedrijf. Dat is niet volgens de wetgeving namelijk en betekend dat T-Mobile het onevenredig moeilijk maakt. Bedankt voor het meedenken.

Controleren in de My T-Mobile omgeving was even een tip 😉

Wat wetgeving betreft ben ik op dat punt op de hoogte en het ook zeer zeker met je eens, deze stelt zelfs dat je de ontvanger de gelegenheid moet geven op dezelfde manier af te melden als hoe deze is aangemeld op de nieuwsbrief en afmelden inderdaad niet te complex te maken.

Misschien is het een idee @Boris even een privé bericht te sturen via deze pagina met hierin je e-mail adres. Dan hoef je deze niet te delen via een openbaar bericht hier op het forum.

Reputatie 7

Hi @vasco_nl ,

Thanks voor je snelle antwoord! Ik heb meteen jouw situatie voorgelegd bij de afdeling die over de verzending van de nieuwsbrief gaat, in de hoop dat we dit handmatig voor je kunnen fixen. Aan de achterkant ziet er het tot zover netjes uit, alles zou moeten kloppen via het systeem. Ik houd je via dit topic op de hoogte. 

Reputatie 1

 

@borris bedankt alvast voor de moeite.

Reputatie 7

Hi @vasco_nl ,

Ik heb een update mogen ontvangen van mijn collega's die de nieuwsbrief beheren. Wij hebben gemerkt dat er aan de achterkant niet de juiste perimeter kon worden vastgesteld, dit staat nu helemaal goed. Vanaf heden zal je dan ook geen nieuwsbrief meer ontvangen. Nogmaals excuus voor het ongemak en weet dat, mocht je een vraag hebben, je graag helpen hier op de Community! 

Reputatie 1

@Boris 

Hartelijk dan voor de moeite en terugkoppeling.
Heb de domeinen weer verwijderd uit mijn spamfilter want die zijn dan niet meer nodig als het goed is.