Beantwoord

al 4 maanden factuur fout


  • is een Master Poster
  • 17 reacties

4 maanden geleden heb ik de fout gemaakt om gratis viaplay aan te vragen. 

Hierdoor werd mijn abonnement vernieuwd, dit is inmiddels terug gedraaid en heb compensatie gekregen. Netjes geregeld dacht ik .

Alleen, vanaf dat moment krijg ik het niet voor elkaar om gewoon een factuur te krijgen van het juiste bedrag. 

Maandelijks heb ik recht op korten van 15,55 op internet Premium, helaas wordt dit al 4 maanden niet verrekend op mijn factuur en betaal ik al 4 maanden teveel. Iedere maand heb ik hierover contact opgenomen, maar het lukt niet om dit in orde te brengen. Vraag me af wat ik nog moet doen om eindelijk iedere maand gewoon een factuur te ontvangen van 52,12.

april  77,67/mei 67,00/juni 77,67/juli 64,12. totaal 77,98 teveel betaald.

Graag zou ik dat bedrag terug ontvangen en over de maand augustus gewoon een factuur ter hoogte van mijn abonnement. Moet toch niet zo moeilijk zijn. 

 

icon

Beste antwoord door Boris 27 July 2022, 09:04

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

15 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Ang3l 

Heb je de factuur specificaties ook bekeken? Daarop moet duidelijk zijn waarvoor en hoeveel je betaald. Je kunt de factuur downloaden in je T-Mobile thuis account.

ja, dat komt omdat ze het klantvoordeel van internet premium niet verrekenen.

Simpel gezegd gaat het om 4x 15,55. 

Ik heb alle facturen nagekeken, er is echt een rommeltje van gemaakt. 

Heb bij het vorige contact via de chat gevraagd of ze het in juli eindelijk goed konden regelen. Dit zouden ze in de gaten houden. Niet gelukt dus. 

Chatten lukt niet, want het is te druk in de chatbox

 

Reputatie 7
Badge +15

@Ang3l

Om de klantvoordeel voordelen te krijgen moet je 2 of meer T-Mobile abonnementen op je adres geregistreerd hebben staan.

Indien je nu 45 euro exclusief 5 euro klantvoordeel voor internet betaald dan zit je nu op het nieuwe portfolio dat sinds 24 januari 2022 geldt.

Nieuwe portfolio 2022

Dit abonnement heb ik en dit moet gewoon in rekening gebracht worden. 

ben klant vanaf 3-2-2017

staat toch niet voor niets op mijn account 

dan ga je niet een ander bedrag in rekening brengen. 

Reputatie 7
Badge +15

@Ang3l is die foto van de kosten van nu of is dit een eerder genomen foto?

Let op! Het nieuwe aanbod geldt voor alle klanten die vanaf 24 januari 2022 een nieuwe aanvraag hebben gedaan. Voor huidige klanten blijft het bestaande portfolio en prijsplan van kracht. Na wijziging in snelheid, verhuizing of bij een verlenging gaan ook bestaande klanten over naar het nieuwe portfolio.

als ik NU inlog 

daarom snap ik ook niet dat het zo moelijk is om een juiste factuur te sturen. 

 

Reputatie 7

Hi @Ang3l,

Thanks voor je bericht en het doorgeven van het signaal. Ik heb direct met de rekeningen meegekeken en zie dat we hier al eerder contact over hebben gehad over de facturatie in dit topic: 

Ik begrijp dat er in maart een vernieuwing van het abonnement was klaargezet, maar dat deze niet is doorgezet. We zien wel terug dat het nieuwe prijsplan en Klantvoordeel wat je daarbij ontvangt, wél is doorgezet in het systeem. Ik had dit graag kunnen terugdraaien, maar dit is een automatisch proces waardoor het niet mogelijk is. Ik kan daar alleen mijn excuses voor aanbieden. We hebben hierop het verschil vergoed, wat is verrekend op de factuur van maart.

Dat betrof de 7,50 klantvoordeel op keuze zender. Niet de 15,55 korting op internet. Deze is weer terug gezet. Alleen komt dit niet door op de facturen.  

Dit is het complete bericht van jullie:

 

Hoi @Ang3l, als ik het goed begrijp, is jouw oude TV-voucher verdwenen omdat wij een fout hebben gemaakt met verlengen? Ik zie dat je inderdaad per 3 maart over bent gegaan op het nieuwe Klantvoordeel met de daarbij behorende kortingen - zonder voucher. Wat mij betreft vergoeden we dan gedurende de looptijd van één volledig jaar de TV-voucher ter waarde van € 7,50. Dat komt dan neer op 12 x 7,50 = € 90.

Dus het vorige topic was goed opgelost. 

90 euro compensatie voor de 7,50 klantvoordeel wat ik misliep en het terug zetten van mijn oude contract met de internet korting. 

Alleen is deze nu al 4 maanden niet in minderen gebracht op mijn rekening.  

Inmiddels zoveel maanden verder en nog steeds is mijn oude korting op internet premium niet teruggezet zoals geloofd. 

Via chat,  gebeld en steeds de belofte dat het geregeld wordt. 

Resultaat, gewoon geen antwoord krijgen. 

Jammer dat jarenlang trouwe klanten zo behandeld worden. 

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Ang3l, als ik het helemaal goed begrepen en bestudeerd heb, ontving jij - tot de foutieve wijziging - elke maand € 15,55 korting op het internetabonnement vanwege de oudere variant van Klantvoordeel. Dit bedrag is na het ongedaan maken van de aanpassing echter nooit meer uitgekeerd zie ik, terwijl je hier ook buiten de initiële contractperiode nog recht op had. Dit kan ik niet zodanig terugdraaien dat het bedrag vanaf nu elke maand weer automatisch vergoed. Klantvoordeel is inmiddels gewijzigd naar de nieuwe variant en daarbij ontvang je standaard € 5 per maand korting op internet- en mobiel. Nu kan ik natuurlijk voor de tussengelegen periode wel dit bedrag eenmalig uitkeren, dat betreft dan april tot en met oktober, oftewel zeven maanden. Dit is echter het maximale dat ik voor je kan doen.

Je ontvangt hier straks een e-mail van ter bevestiging met daarop het exacte bedrag (7 x 15,55 = € 108,85). Je zult de verrekening op een volgende factuur zien staan; het bedrag dat hierna nog over blijft zal vergoed worden totdat het niet langer verrekend kan worden op een maandbedrag, tenzij het restant (na de eerste verrekening) groter is dan € 49. In dat specifieke geval zal het restant in één keer op jouw rekening over gemaakt worden. Dit is altijd minstens 32 dagen na de meest recente factuurdatum waarop verrekend is.

Hallo Jason,

 

Bedankt voor de reactie en fijn dat ik het bedrag t/m oktober vergoed krijg.

Neemt niet weg dat door deze actie ik nu een abonnement bij Viaplay zelf heb afgesloten, terwijl jullie het inmiddels ook in jullie pakket hebben en ik iedere maand 10 euro meer kwijt ben aan internet. 

Jammer dat het zo gelopen is en ik 6 maanden bezig ben geweest.

 

Mvg

Angela

Reputatie 7

Hi @Ang3l, ik had ook graag gezien dat het anders was gelopen! Als je het prettiger vindt, dan kun je jouw bestaande Viaplay-account overzetten naar T-Mobile. Je kunt Viaplay eenvoudig bestellen als je al een abonnement voor thuis hebt via My T-Mobile Thuis. Gebruik vervolgens bij de activatie van Viaplay via T-Mobile hetzelfde e-mailadres als waarmee je inlogt op je bestaande Viaplay account. Zo kan je je kijksuggesties en profielen behouden, maar lopen je abonnementskosten via T-Mobile. Vergeet alleen niet om je huidige account bij Viaplay wel stop te zetten om dubbele rekeningen te voorkomen. Laat je het weten als ik je nog ergens bij kan helpen? Ik help je namelijk met liefde! 🍀