Andere glasvezelaansluiting

  • 30 January 2022
  • 3 reacties
  • 53 Bekeken

Reputatie 2

In mijn woning liggen vanuit het verleden twee glasvezel paren. Een voor data/telefonie en de andere voor de oude TV aansluiting. Tegenwoordig gebruiken we alleen de data vezel omdat we ook het TV signaal (IPTV) digitaal ontvangen.
Maar…… 
Vorig jaar was ergens in de buurt mijn datavezel gebroken. Uit coulance heeft de monteur toen mijn oude TV glasvezel gebruikt om mijn media converter aan te sluiten om weer snel signaal te kunnen krijgen. Super idee en op zich werkt dat tot nu toe perfect. Maar nu de vraag.
We mogen nu een eigen modem gaan gebruiken en mag ik ook de afscheid nemen van de media converter maar kan ik deze glasvezel direct op een eigen modem aansluiten of heb ik daar de defecte data glasvezel voor nodig?
In dat geval zal die eerst gerepareerd moeten worden.


This topic has been closed for comments

3 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @ael0721 

Als je nu een werkende internetverbinding van T-Mobile hebt dan zou alles goed moeten zijn. Een eigen router aansluiten was altijd al mogelijk, nu kun je ook bij GPON de ONT vervangen maar zoals ik het lees heb je een AON verbinding met een grijze CTS mediaconverter?

De glasvezel kabel kan direct in je router en vervolgens configureer je daar VLAN 300 voor internet in, indien je nog op het oude tv platform zit dan heb je ook VLAN 640 nodig voor IPTV.

Hallo @ael0721 

Als je nu een werkende internetverbinding van T-Mobile hebt dan zou alles goed moeten zijn. Een eigen router aansluiten was altijd al mogelijk, nu kun je ook bij GPON de ONT vervangen maar zoals ik het lees heb je een AON verbinding met een grijze CTS mediaconverter?

De glasvezel kabel kan direct in je router en vervolgens configureer je daar VLAN 300 voor internet in, indien je nog op het oude tv platform zit dan heb je ook VLAN 640 nodig voor IPTV.

En wat doet t-mobile met de vaste telefoon aansluiting via de t-mobile modem, kan je die ook meeverhuizen naar een eigen modem.

Reputatie 7
Badge +15

@Makkie11 dan kan zeker zie ook dit topic onder het kopje VoIP voor de instellingen :

https://community.t-mobile.nl/thuisnetwerk-539/eigen-modem-wat-zijn-de-vereisten-339306?postid=1648785#post1648785