Beantwoord

AON/GPON welke heb ik?

  • 12 June 2022
  • 6 reacties
  • 851 Bekeken

Beste Leden,

 

Ik heb glasvezel van T-Mobile 1000mb/s. Heb nog de draytek vigor 2132f modem en wil deze graag een keer vervangen.

Ben me even aan het oriënteren naar de verschillende modems maar welke aansluiting heb ik? AON of GPON of XGPON?

De draytek zit rechtstreeks aangesloten op de glasvezel, blauwe connector. Deze komt rechtreeks uit de ftu/ntu.

Eventueel tips welke modems geschikt zijn voor mijn aansluiting zijn altijd welkom.

 

Alvast bedankt.

Mark

icon

Beste antwoord door Waqqas 12 June 2022, 11:31

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

6 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @MarkDV1486 

Je hebt een AON aansluiting dus je zou gewoon een router kunnen nemen met SFP poort, zorg wel dat de router VLAN ondersteuning heeft 

Hallo Waqqas, dankjewel voor je antwoord.

Dan kan ik me hierop gaan oriënteren.

 

 

Heb uiteindelijk de fritzbox 5530 aangeschaft. Moet T-mobile wijzigingen doorvoeren in hun systeem of kan ik de modem gewoon een keer aansluiten op de glasvezel? 

Reputatie 7
Badge +15

@MarkDV1486 

Je kan hem aansluiten op het glasvezel, doe het wel voorzichtig en dan het T-Mobile profiel selecteren of VLAN 300 andere provider.

T-Mobile hoeft verder niks te wijzigen.

Dankjewel voor je informatie. Dan kan ik  voor mezelf een keer een rustig dagje inplannen om mijn netwerk aan te passen. 

Reputatie 7

Hoi @MarkDV1486,

Wellicht een mooie aanvulling op de tips van @Waqqas is het topic in onze Wiki: 

Hier vind je direct alle antwoorden voor het aansluiten van je eigen modem. Succes!