Beantwoord

Artikel ACM

  • 26 August 2022
  • 9 reacties
  • 212 Bekeken

Reputatie 7
Badge +1
  • is een legendarische user
  • 1809 reacties

Op de site van de ACM stond bijgaand bericht, hiervan uitgaande mag men dus verwachten dat de tarieven voor klanten welke momenteel nog op WBA zitten binnenkort omlaag gaan

https://www.acm.nl/nl/publicaties/acm-stelt-lagere-toegangstarieven-kpn-en-glaspoort-vast-om-concurrentie-voor-snel-internet-te-stimuleren

icon

Beste antwoord door eric 26 August 2022, 11:29

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Er is nog geen reactie van de andere marktpartijen te lezen. Het eerste voorstel van KPN/Glashart was totaal afgeschoten. Ben benieuwd wat de andere marktpartijen van het tweede voorstel vinden.  Die zullen binnenkort wel volgen!

Reputatie 7
Badge +1

@eric Als ik het goed lees in het artikel heeft de ACM het voorstel bindend verklaart

 Daarom heeft de ACM het voorstel van KPN en Glaspoort bindend verklaard. Dat betekent dat de ACM toezicht houdt op de naleving van deze nieuwe voorwaarden en tarieven, die vandaag ingaan en waar KPN en Glaspoort zich tot 2030 aan moeten houden.

stukje tekst uit artikel

Op de site van de ACM stond bijgaand bericht, hiervan uitgaande mag men dus verwachten dat de tarieven voor klanten welke momenteel nog op WBA zitten binnenkort omlaag gaan

Nee, het artikel gaat over het feit dat internetaanbieders gunstigere tarieven en voorwaarden hebben nu het voorstel van KPN en Glaspoort is goedgekeurd en bindend is verklaard. Nergens wordt gezegd dat internetproviders die bij KPN en/of Glaspoort diensten inkopen deze besparing ook zullen doorberekenen. De ACM zegt hierover ook duidelijk;

Door KPN en Glaspoort voor meerdere jaren te binden aan deze toezeggingen, maakt de ACM het mogelijk dat andere telecomaanbieders scherp kunnen concurreren op deze glasvezelnetwerken.

 

Het kan dus, het zou ook zekers mooi zijn zodat er één eenvoudige prijsstructuur kan worden aangeboden en iedere nieuwe (of verlengende) klant weet waar deze aan toe is. Te beginnen met de afschaffing van die € 15,00 heffing op WBA.

Reputatie 7
Badge +14

T-mobile heeft de nodige kritiek op deze vaststelling, net als de branchevereniging.  Maar acm heeft na 1 rondje consultatie dit opeens voldoende verklaard. Kans dat het allemaal goedkoper wordt is dus niet heel groot. 

T-mobile heeft de nodige kritiek op deze vaststelling.

T-Mobile uitte haar kritiek diezelfde dag (26-08-2022) al via haar Newsroom.

 

Mag ik effe lachen om die uitspraken van T-Mobile, wat een jankverhaal zeg.

T-Mobile, die met partners glas aanlegt en het eerste jaar hoofdhuurder is en geen concurentie toestaat, die ook toen het KPN netwerk nog gereguleerd was al klaagde over te hoge tarieven, dan gaat procederen nadat de ACM de rechtzaken verloor en KPN zijn netwerk niet meer gereguleerd hoefde open te houden en ging klagen dat die tarieven te hoog waren, nu ze naar beneden gaan nog blijft zeuren, lijken wel kleuters daar in Den Haag.

KPN kon iedereen er af gooien als de contracten waren afgelopen, dus stop eens met de klaagzang, word een beetje vervelend, is nooit goed.

 

Reputatie 7
Badge +1

Zelf denk ik dat men dit soort reacties van providers zoals T-Mobile geeft niet te serieus moet nemen, de schriftelijk tekst staat vaak al lang klaar zodat het zo gauw mogelijk aan de pers kan worden aangeboden.

Wat me wel is opgevallen dat er nog geen enkele reactie van uit de moderators is verschenen op dit topic, en altijd maar klagen over alles zoals tarieven of uitschakelen van kopernetwerk als er ook glasvezel ligt is alleen maar slecht voor het imago.

En juist imago is voor een provider heel belangrijk, 

Door elke keer maar tegen KPN te schoppen kan je ze toch niet meer serieus nemen, ik vind het een zielige vertoning worden eerlijk gezegt, de rest hoor je nooit die via KPN leveren en Budget kan zelfs hetzelfde als KPN goedkoper leveren dan KPN.

Reputatie 7
Badge +16

Zelf denk ik dat men dit soort reacties van providers zoals T-Mobile geeft niet te serieus moet nemen, de schriftelijk tekst staat vaak al lang klaar zodat het zo gauw mogelijk aan de pers kan worden aangeboden.

Wat me wel is opgevallen dat er nog geen enkele reactie van uit de moderators is verschenen op dit topic, en altijd maar klagen over alles zoals tarieven of uitschakelen van kopernetwerk als er ook glasvezel ligt is alleen maar slecht voor het imago.

En juist imago is voor een provider heel belangrijk, 

Hoi @BeMu en iedereen, wat verwacht je precies van een moderator in dit topic? We laten dit soort discussietopics doorgaans over aan de users omdat wij hier niet bepaald objectief in kunnen staan - dat lijkt me vrij logisch. 

Uiteraard dragen wij de verschillende brands hoog in het vaandel en een warm hart toe en ik ga hier geen telecom-politiek-correcte statements neerzetten want daar heeft niemand wat aan. Ik laat het graag aan jullie om hierin een kritische blik te werpen. Overigens kan ik wel in alle oprechtheid zeggen dat er in beide gevallen wat voor te zeggen valt. 

Reageer