Beantwoord

Beeldkwaliteit TV is slecht; hoe kan ik opzeggen?


Ik heb nu T-Mobile thuis een paar dagen geïnstalleerd en ik ben diep ongelukkig. De snelheid van internet is goed. Daar ben ik niet ontevreden over. De beeldkwaliteit is buitengewoon slecht. Ik was altijd gewend om HD-tv te kijken en nu ben ik weer terug naar de middeleeuwen. Wat een waardeloze tv-box wordt er geleverd. En dan je kan niet opnemen op de Belgische zenders. Dat kon bij Ziggo wel. Wat een achteruitgang. en dan die browser van de tv-box; als je Ziggo gewend bent, dan ben je nu nagenoeg hulpeloos. Dan die afstandsbediening bij de box. Wat een matige kwaliteit. Tv en box kunnen niet eens in 1 beweging aan en uitgeschakeld worden. Dan de bereikbaarheid en de kwaliteit van jullie hulplijn. Ik hoef zeker niets te kopen, dus kan je mij gerust 10 minuten of meer laten wachten op een service dame, die weliswaar zeer aardig is, maar absoluut niet weet waar het over gaat. Ze weet alleen de boekjes en de feitjes, maar is verder niet inventief of vertelt een oplossing. Dan de schande over de voip/sip blokkade door jullie. Dat heeft volgens mij alleen maar financiële redenen en heeft verder niets met veiligheid te maken.

Verlos mij van jullie aanwezigheid, ik wil weer terug naar XS4ALL of naar Ziggo, want dit is ruim onder de maat!

icon

Beste antwoord door yalerta 5 March 2022, 10:05

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

10 reacties

Reputatie 7
Badge +5

TV loskoppelen van Tmobile abo en dan weer fijn naar Ziggo voor basis TV of Digitaal abonnement om de HD zenders te ontvangen.

Deze mogelijkheid bevalt mij al jaren uitstekend. Bestaand coax netwerk met 6 aansluitingen in en rond het huis. Opnemen op mijn Humax 5200, 2 zenders tegelijk en alles wat er voorhanden is. Reclame doorspoelen in stapjes van 2 minuten. Mijn TV beleving is oké.

Een Voip/SIP blokkade merk ik niks van, poort 5060 uitgaand werkt bij mijn aansluiting zonder probleem.

Ik begrijp nog steeds dat alles in 1 aansluiten niet. Ik heb inmiddels wel een Tmobile unlimited mobiel abo maar heeft alleen een financiële reden omdat er TOEN geen mooiere aanbieding in de markt was.

Reputatie 7
Badge +15

@yalerta 

Met het nieuwe portfolio zit je nu ook een jaar vast aan tv en vast bellen tenzij je nog in de 14 dagen bedenktijd zit die start vanaf het moment dat je modem online is.

@Berny23 

Is de tv box rechtstreeks op de modem aangesloten zonder iets als een switch er tussen?

Aan Yalerta, Je hebt gelijk. Maar het is van de gekke. Ik had echt nooit bij T-mobile moeten komen, ze zijn kwalitatief onder de maat!
Aan Waggas, Ik heb een losse netwerkkabel helemaal van mijn Fritzbox 7540 (ga daar nou niet over zeuren) aangesloten. Kwaliteit onveranderd op het niveau van de tv uitzendingen van de jaren 80. Ik vind dit eigenlijk niet kunnen!

Aan Yalerta, Je hebt gelijk. Maar het is van de gekke. Ik had echt nooit bij T-mobile moeten komen, ze zijn kwalitatief onder de maat!

 

Over de kwaliteit van T-Mobile TV zijn de meningen verdeeld en daarover is al een geruime tijd een flinke discussie over gaande;

 

Er wordt aan gewerkt, maar de vraag is op welke termijn hier aanzienlijke verbetering in komt.

 

Aan Waggas, Ik heb een losse netwerkkabel helemaal van mijn Fritzbox 7540 (ga daar nou niet over zeuren) aangesloten. Kwaliteit onveranderd op het niveau van de tv uitzendingen van de jaren 80. Ik vind dit eigenlijk niet kunnen!

Begrijp me niet verkeerd, er zijn zat mensen die een niet geschikte router of zelfs een draadloze verbinding gebruiken om TV te kijken met allerlei ellende van dien. Niemand hier kan natuurlijk zien en- / of inschatten hoe jou situatie is en wat je zelf zoal geprobeerd hebt.

Dat gezegd hebbende is de oplossing die @yalerta aanhaalt zekers geen verkeerde.

Wat @Waqqas aanhaalt klopt natuurlijk, maar (vraag ik mij af)… kan een moderator niet als er nog sprake is van 14-dagen bedenktijd, TV alsnog verwijderen zodat het geen wat yalerta aanhaalt alsnog tot de mogelijkheden behoort.

Mocht het echt niet anders kunnen @Berny23 en je nog binnen de 14-dagen herroepingsrecht zitten, dan kan je opzeggen met het formulier die je aantreft onder deze link.

Reputatie 7
Badge +15

@Berny23 

Mocht je wat willen wijzigen aan je abonnement dan zou dat nog kunnen binnen de bedenktijd volgens mij, houdt er wel rekening mee dat een eventuele welkomstkorting kan vervallen.

Abonnement wijzigen

Vandaag van Ziggo naar T-mobileTV/internet/telefonie overgestapt. Wat gelijk opviel was de kwaliteit van beeld erg matig is tov Ziggo. De voorlichting via de telefonische klantenservice van T mobile was bedroevend. Het modem is wifi 5 ipv wifi 6. Men gaf aan dat het wifi 6 zou zijn. Tevens gevraagd of de TV box gewoon in een gesloten kast kon staan net zoals de box van ziggo zonder problemen met de afstand bediening. Zou geen probleem zijn. Nu deur van de kast kan niet dicht want dan doet de AB het niet. 
Heb nu al enkele keren gehad dat het beeld een tijdje bevriest en vervolgens na 20 seconden weer verder gaat. 

Dus de eerste ervaring is onder de maat. Weer terug naar ziggo als het niet beter gaat worden.

Wij zijn weer terug bij Ziggo! Wat een beeldkwaliteit! T- Mobile staat volledig in de kinderschoenen! Echt waardeloos! Sorry, dat ik het zeg, maar het verdient niet de naam televisie.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @makasa1960, er is een belangrijke nuance aan te brengen in waarom gemeld is (denk ik) dat het modem wifi 6 functionaliteit ondersteunt: dat is het nieuwe modem dat wij binnenkort aan de man gaan brengen - dit geldt niet voor de T-50. In principe wordt altijd aanbevolen om de TV Box op een zichtbare plek te zetten, bijvoorbeeld naast de tv, en niet in een gesloten kastje. Ik ga erachteraan om te achterhalen waarom dit zo medegedeeld is, maar vrees dat ik je het antwoord schuldig moet blijven. 

Zit er een patroon in het bevriezen of is het geheel op willekeur en gebeurt het onverwachts? Hoe is de stream wanneer je de switch ertussenuit haalt en de TV Box direct op het modem aansluit op een LAN-poort? Ik kan momenteel niets uitlezen zolang de box niet via een directe UTP-verbinding met het modem verbonden is. Mocht je daar vandaag tijd voor hebben, dan heel graag. Ik wil met jou kijken hoe we de ervaring kunnen verbeteren!

 

Hoi @Berny23, erg jammer dat je tot dat besluit kwam, maar daar hebben we uiteraard alle respect voor. Dat de kwaliteit verbeterd mag worden, is zeker waar. Daarbij wordt echter wel nog steeds het advies gegeven om altijd direct op het modem te testen en te checken of het beter werkt met de T-Mobile apparatuur - ik snap dat dit niet altijd wenselijk is, maar dat is voor ons een vereiste. Eventjes heel kort door de bocht: wanneer eigen apparatuur aangesloten is, kunnen onze techneuten geen metingen doen en niet door het stappenplan lopen, daarom wordt altijd gevraagd om tijdens het onderzoek de apparatuur van T-Mobile aangesloten te laten.

Ik wens je oprecht veel succes en plezier toe bij je huidige provider en hoop dat we je ooit nog mogen verwelkomen bij ons, zodra de kwaliteit wel op het gewenste niveau ligt.

Het bevriezen is willekeurig. Tevens is ervaren dat bij het opstarten van de TV box er af en toe een flikkerend beeld verschijnt. Opnieuw opstarten van de TV box verhelpt het. Dat is al een paar keer gebeurt. Kan dat liggen aan de instelling van de box. 1080p60 Hz e.d. ? Waar moet deze op staan? Ook bij wisselen naar een externe bron en weer terug naar de TV box treed deze storing op. Is bekend waar bovenstaande problemen door komen?

Mogelijk heb in vanmiddag tijd om de box rechtstreeks op het modem aan te sluiten. Hier heb ik bij de vorige provider nooit een probleem mee gehad. Geef aan wanneer het zou kunnen. 15 uur is een optie.

Reputatie 7

Hi @makasa1960, dankjewel voor jouw aanvulling! Hele goede vraag van je. Zou jij eens 1080p50 kunnen proberen? Ik hoor heel graag van je of dit resulteert in beter beeld. Daarnaast wil ik je graag laten weten dat er momenteel een bitrate onderzoek loopt. Hierin zijn mijn collega's hard aan het werk om te kijken of en hoe we de beeldkwaliteit bij sommige klanten kunnen verbeteren. 

Ik had gehoopt dat jij de TV Box misschien al rechtstreeks had aangesloten, maar ik zie deze nog niet terug. Zelf ben ik er maandag weer. Schikt maandagochtend jou? Dat we gelijk de nieuwe week beginnen door jouw verbinding uit te pluizen? Ik hoor het graag van je! 💪