Beantwoord

Boete voor niet inleveren apparatuur

  • 21 January 2023
  • 5 reacties
  • 755 Bekeken

Reputatie 2

Goede morgen,

 

Ik heb mijn abbonement opgezegd voor alleen de TV-boxen. 5 Januarie heb ik een bericht gehad om deze 2 tv boxen terug te sturen.

In de mail staat op punt 4. Stuur de doos met apparatuur gratis terug. Doe dit binnen 30 dagen nadat je bestelling verwerkt is.

Toen op op 12 januarie een mail gehad dat dit weer binnen 8 dagen moest. Zonder een referentie van een mogelijke boete!

Nu vandaag 21-01-2023. Heb ik tijd om eindelijk het pakketje opsturen, maar zie ik dat een boete moet betalen van 180 euro.

 

Ik wil van jullie een paar dingen weten.

  1. Nergens in de mail heb ik een datum gezien waarop ingeleverd moest worden? Punt 4 van de mail zegt binnen 30 dagen.
  1. Nergens in de mail heb ik een verwijzing gezien naar een boete?
  2. Nergens in de mail heb ik een contact kunnen vinden om hier direct op te kunnen reageren.

Ten tweede is de boete buiten propertioneel. Zeker gezien dat deze dingen enorm veel stroom (40Watt + per stuk) verbruiken in standby stand. Ze hebben mij al genoeg geld gekost. Dit is ook de hoofd redenen waarom ze terug gaan!

 

Ik zie graag jullie reactie

 

Groet

Mark

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 23 January 2023, 10:49

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Markie13, heel begrijpelijk dat je licht wilt laten schijnen op deze situatie! Ik licht één en ander graag toe:

  1. In de mail staat dat de apparatuur binnen 30 dagen na de bestelling (c.q. annulering) teruggestuurd dient te worden;
  2. De boete wordt opgemaakt zodra er geen apparatuur teruggestuurd wordt, maar deze wordt pas in rekening gebracht op het moment dat de 30 dagen verstreken zijn. De aankondiging van een boete is slechts een waarschuwing en reminder van het terugsturen;
  3. Er kan niet op gereageerd worden; het is een auto-reply e-mailadres omdat deze mails geautomatiseerd verstuurd worden.

Geen zorgen! Je hebt vast nog een verzendbewijs of track&trace-code waarmee ik kan controleren of de apparatuur geretourneerd is. Als je het nog niet teruggestuurd hebt, wil ik je vragen dit graag in orde te maken vandaag of morgen. Plak dan het verzendbewijs in dit topic, dan meld ik de TV Boxen af in het retoursysteem. Je gaat sowieso geen boete ontvangen, dat beloof ik je - uiteraard mits je de boxen alsnog retourneert vóór de termijn verstreken is.

Goedenavond, 

Ik gebruik voor het eerst de community voor een vraag, dus hoop dat ik het zo goed doe.

 

Na mijn verhuizing heb ik wifipunt en modem geretourneerd, echter heb ik toch een boete gekregen. Bijgaand verzendbewijs.

Kun je dit voor me nakijken?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet, 

Marije

Moderator edit: Om zeker te zijn van geen schending van de AVG-wet en om iedereen bij deze nog beter in bescherming te nemen: deel vanaf heden alsjeblieft alleen de gevraagde screenshot en maak eventuele persoonsgegevens zwart of deel alleen een screenshot waarop het verzendbewijs en de eventuele aankomstdatum/afleverdatum staat.

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Salsa1980, super dat je het gelijk wilt uitzoeken, dat valt alleen maar te prijzen! 😊 Het is echter niet volgens de huisregels om op meerdere topics te reageren of te openen met dezelfde vraagstelling. Het is niet dat ik je niet wil helpen, maar we werken echt volgens de huisregels van de Community. Anders staan de inboxen zo vol dat het nauwelijks te behappen valt. Neem voor alle info onze Huisregels door: Hoe gaan wij binnen de Community met elkaar om? | Odido community. Groetjes, Ishana

Goedemiddag,

Vandaag heb ik een mail ontvangen met de mededeling dat ik een boete opgelegd krijg van €90 voor het niet retourneren van een defect TV kastje. Echter heb ik dit op 23 januari al bij een DHL punt afgegeven voor retour. Zie afbeeldingen:

 

 

Moderator edit: Om zeker te zijn van geen schending van de AVG-wet en om iedereen bij deze nog beter in bescherming te nemen: deel vanaf heden alsjeblieft alleen de gevraagde screenshot en maak eventuele persoonsgegevens zwart of deel alleen een screenshot waarop het verzendbewijs en de eventuele aankomstdatum/afleverdatum staat.

Reputatie 6
Badge +2

@Red1982 Goed dat je hierover aan de bel trekt, ik help je graag verder!
 

Volgens de track & trace is het pakket op 24 januari naar ons teruggestuurd door DHL. Wanneer het pakket bij ons binnen is, kan het zes werkdagen duren voor dit is verwerkt in ons systeem. Ik vermoed dat deze e-mail en de verwerking elkaar net kruisen. Maak je in ieder geval geen zorgen, je hebt de apparatuur netjes retour gestuurd. Mocht je toch signaal krijgen dat de ‘boete’ in rekening wordt gebracht, laat het mij dan weten, zodat ik dit voor je kan tegen gaan. 

Reageer