Beantwoord

boete zonder waarschuwing

  • 7 January 2023
  • 4 reacties
  • 480 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Ik ben vorige maand benaderd voor vernieuwen van mijn thuis abonnement hierbij gaf ik aan dat ik mijn TV wilde opzeggen. Dit kon maar kosten mij wel 15 euro voor eerder opzeggen.

 

Prima, een dag later kreeg ik een bericht voor het binnen 30 dagen terugsturen van de tv modem(deze was vanaf middernacht na opzegging niet meer bruikbaar).

 

Door werk en daarna ziekte was ik niet in de gelegenheid de spullen retour te sturen.

Nu krijg ik zonder enige waarschuwing een boete van 90 euro, bij het opzeggen, in de berichtgeving voor het retour sturen, bij mijn contract en in de algemene voorwaarde kan ik dit nergens terug vinden.

Überhaupt vindt ik het bizar dat er direct een boete van 90 euro wordt opgelegd zonder enige kennisgeving van te voren.

 

T-Mobile, hoe gaan we dit oplossen?

 

icon

Beste antwoord door eric 7 January 2023, 10:43

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Goedemorgen @Ag89  Meestal komt er gelijk een mail over wat je moet doen met de spullen. Heb je die over het hoofd gezien? (Spambox’? ) gelukkig kunnen de moderators zien of die mail ook echt is verzonden. In die mail staat alles altijd uitgelegd.

Heb je nu in iedergeval wel alles teruggestuurd? Plaats dan vast hier even het bewijsje voor de moderators.

Ze gaan je verder helpen.🍀 

Uitleg terugsturen

Fijn weekend 

Reputatie 7
Badge +14

Het is geen boete maar de restwaarde van een product wat je niet hebt teruggestuurd.  Je krijgt 30 dagen de tijd om dat pakje even naar een verzendshop te (laten) brengen. Als je dat nalaat wordt de restwaarde in rekening gebracht.  Het is t-mobile niet om deze €90 te doen, ze willen veel liever de tv decoder terug. Als je dat alsnog snel doet en de stappen van @CrisTien volgt heb je kans dat het wordt gecrediteerd op de volgende factuur. 

@CrisTien  staat in de email die ik kreeg na opzeggen alleen gelieve binnen 30 dagen terug te sturen maar er staat geen waarschuwing dat je anders 90 euro moet betalen.

 

@eric als het de restwaarde is waarom moet hij dan alsnog worden opgestuurd.

Ik vindt het een rate gang van zaken om niet even te waarschuwen.

Uw opmerking een pakketje "even (laten) opsturen" komt over alsof het een kleine moeite is wat meestal ook zo is.

Echter met veel uren werken, 2 weken uit de running wegens covid besmetting en een postnl punt wat niet om de hoek ligt dan heeft die "even opsturen" gewoon geen mogelijkheid gehad.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Ag89, goed dat je hier een topic voor aanmaakt, dit is heel goed op te lossen! Hopelijk ben je inmiddels helemaal van covid herstelt. Ik denk graag met je mee en ook de komende weken kan je TV Box naar ons opsturen. Omdat ik de herinnerings emails niet stop kan zetten zou ik deze als niet-verzonden aanschouwen. Geen zorgen, als de TV Box bij ons binnen is gaan we absoluut geen kosten hiervoor in rekening brengen.

Dat kan ik je zwart-op-wit bevestigen, dit komt helemaal goed! 😃

Reageer