Beantwoord

Censuur rt.com


Reputatie 1
  • is een Master Poster
  • 12 reacties

Kennelijk past t-mobile censuur toe op mijn internet verbinding.

  • Waarom belast t-mobile zich met censureren van het internet?
  • Op grond van welk recht doet t-mobile dat?
  • Mag ik zelf niet meer uitmaken welke internet site ik bezoek?
  • Wanneer stopt t-mobile met deze misplaatste eenzijdige betutteling?
  • Waar haalt t-mobile de arrogantie vandaan om voor mij te bepalen waar ik toegang toe mag hebben?
icon

Beste antwoord door Anonymous 9 March 2022, 22:22

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

13 reacties

Reputatie 4

het is heel simpel, TM moet dat doen van de overheid net zoals ziggo en kpn,

anyhow dit is heel simpel te omzeilen door een andere dns te gebruiken aangezien het een dns filter is die zorgt dat je de site niet op komt of een VPN

 

overigens gebruik ik https://nextdns.io en kom ik er gewoon op

oftewel 45.90.28.0 - 45.90.30.0 

of https://play.google.com/store/apps/details?id=io.nextdns.NextDNS&hl=nl&gl=US

of https://apps.apple.com/us/app/nextdns/id1463342498

Reputatie 7
Badge +14

Is wettelijk opgelegde blokkade. Ook de ACM geeft toestemming.

Kennelijk past t-mobile censuur toe op mijn internet verbinding.

​​​​​

T-Mobile belast zich niet met het censureren van het internet. T-Mobile volgt wet en regelgeving, dit is dan dus ook de grond waarop T-Mobile de blokkade heeft ingevoerd omdat men anders niet voldoet aan de wetgeving. Het niet naleven van deze wet en regelgeving kan resulteren in zware boetes of zelfs sancties. Het is dus niet T-Mobile die censuur toepast.

 

De blokkade kan T-Mobile niet verwijderen tenzij de EU het besluit (wetgeving) vernietigt. 

 

Waar je de betreffende wetgeving kunt nalezen is in het publicatieblad te vinden op deze pagina, het uiteindelijke besluit lees je hier. Deze wetgeving is dan dus ook van kracht geworden op het moment dat alle lidstaten akkoord zijn gegaan en het besluit werd gepubliceerd en aangekondigd in de media.

 

Is wettelijk opgelegde blokkade. Ook de ACM geeft toestemming.

In dit geval heeft de ACM eigenlijk niet heel veel te vertellen, het is een besluit en wetgeving uit de EU welke ondertekend is door alle lidstaten. In principe ben je als lidstaat dan ook gehouden aan dit besluit zoals ten tijden van het lidmaatschap van de EU is aangegaan.

Tenzij je als Nederland zit te wachten op dezelfde taferelen zoals Polen die vaak hun kont tegen de krib gooide met diverse sancties als gevolg.

Natuurlijk is dit wel censuur! Dat dit regelgeving is vanuit de EU die door Nederland nageleefd wordt, maakt het niet opeens geen censuur. Censuur in andere landen is meestal ook gewoon wettelijk geregeld.

Kwalijk dat er mensen zijn die voor jou en mij bepalen dat wij de inhoud van deze websites niet mogen lezen. De EU zou juist wijzer moeten zijn dan Rusland. Blijkbaar worden wij als te dom gezien om niet te begrijpen dat deze sites bol staan van propaganda, leugens en complottheorieën.

KPN heeft deze sites ook geblokkeerd maar onder protest. Het zou fijn zijn als T-Mobile ook van zich laat horen. Ik wil namelijk niet dan mijn provider mee moet werken met het bepalen wat ik wel en niet mag lezen.

Reputatie 7
Badge +15

Als je deze websites zo graag wilt bezoeken dan ben je vrij om andere DNS servers te gebruiken, dan doen beide sites het zonder problemen 😊

Als je deze websites zo graag wilt bezoeken dan ben je vrij om andere DNS servers te gebruiken, dan doen beide sites het zonder problemen 😊

Dat doe ik ook maar dat zou dus niet nodig moeten zijn. Het gaat om het principe maar dat had je wel begrepen toch? :wink:

Reputatie 7
Badge +5

Als je deze websites zo graag wilt bezoeken dan ben je vrij om andere DNS servers te gebruiken, dan doen beide sites het zonder problemen 😊

Dat doe ik ook maar dat zou dus niet nodig moeten zijn. Het gaat om het principe maar dat had je wel begrepen toch? :wink:

Als sinds de begintijd van “het Internet” proberen overheden grip op het medium te verkrijgen.
Hoe heerlijk was het “surfen” in die tijd waarbij je van de ene website door kon klikken naar een andere. De wereld was groot met vele interessante kijkjes daarop vanuit mijn eigen stoel.

Ooit eens een periode van minstens 2 uur een live stream van een werk-tram in Praag zitten bekijken die de rails smeerde om geluid te reduceren en slijtage te verminderen.

Helaas hebben overheden, waar ook ter wereld, steeds meer mogelijkheden aangewend en wetten uit geschreven die het internet aan banden leggen. En dan zullen we nog maar zwijgen over de commercie zoals Google, Facebook en gelijkwaardigen die ons “vrije” internet gedrag beperken.

Censuur? Nee in mijn ogen zijn dergelijke maatregelen geen censuur. Deze regel is duidelijk bedoeld om ook op het punt van MEDIA de foute informatie stroom van een agressor te boycotten.

Principe? Jouw principe of mijn principe? Standpunten (principes) zijn gevoelig voor interpretaties, kijk naar wat er nu afspeelt in de Oekraine.

Reputatie 1

het is heel simpel, TM moet dat doen van de overheid net zoals ziggo en kpn,

anyhow dit is heel simpel te omzeilen door een andere dns te gebruiken aangezien het een dns filter is die zorgt dat je de site niet op komt of een VPN

 

overigens gebruik ik https://nextdns.io en kom ik er gewoon op

oftewel 45.90.28.0 - 45.90.30.0 

of https://play.google.com/store/apps/details?id=io.nextdns.NextDNS&hl=nl&gl=US

of https://apps.apple.com/us/app/nextdns/id1463342498

Mijn dank voor het concrete advies.

Kan mij nog Ollogren’s roep om censuur herinneren. Dat is toen in Nederland afgewezen. En dus laat onze regering toe (en heeft de EU Commissie daar in de achterkamer ongetwijfeld toe uitgenodigd) dat er als nog censuur plaats vindt. T-Mobile komt ook niet op voor haar klanten en vecht dit niet aan. Begin zo onderhand die “complot theorieën” knap aannemelijk te vinden.

Censuur? Nee in mijn ogen zijn dergelijke maatregelen geen censuur. Deze regel is duidelijk bedoeld om ook op het punt van MEDIA de foute informatie stroom van een agressor te boycotten.

Principe? Jouw principe of mijn principe? Standpunten (principes) zijn gevoelig voor interpretaties, kijk naar wat er nu afspeelt in de Oekraine.

cen·suur (de; v) 1toezicht van een overheid of kerk op voor publicatie bestemde teksten, films, voorstellingen enz., met de mogelijkheid om die te verbieden of er delen uit te schrappen

boy·cot·ten (boycotte, heeft geboycot) 1om een principiële reden niet mee laten doen, buitensluiten2principieel niet meer kopen3uit protest niet deelnemen aan, wegblijven van

(bron: Van Dale)

Je kan het inderdaad een boycot noemen maar deze ‘boycot’ leidt dan tot censuur. Wij worden immers gehinderd in het lezen van deze informatie. Ik neem voor het gemak aan dat beleidsmakers in NL en EU wel toegang hebben tot deze bronnen maar dat zij het verstandig vinden dat jij en ik die toegang niet hebben. Ik heb moeite met het idee dat jij akkoord gaat dat anderen voor jou bepalen wat je wel en niet mag lezen. Dit lijkt mij een gevaarlijk precedent. De website van de Noord-Koreaanse overheid is gewoon bereikbaar evenals de van de politieke partij van meneer Baudet. Moeten die dan ook niet geboycot worden?

Betere oplossing m.i. zou zijn om bijvoorbeeld een disclaimer te plaatsen voordat de website toegankelijk wordt. Zoals bij onjuiste berichtgeving (over corona) op Twitter e.d.

Laat ik nogmaals duidelijk stellen dat ik absoluut niet achter de inhoud sta die er op deze websites verspreid worden. Ik kan mij ook heel goed vinden in andere maatregelen die westerse landen nemen tegen Rusland.

 

Laat ik voorop stellen, dat ik niet voor het boycotten van Russische sites ben, alleen heeft T-Mobile dit niet besloten maar een gekozen zooitje die in Brussel zitten en dit voor ons regelen.

Ik ben juist bang dat door al deze maatregelen tegen Rusland de normale Rus nog meer gaat geloven dat de oorlog die nu gevoerd word gerechtvaardigd is, als Russen die buiten Rusland wonen al niet doordringen tot hun familie dan zit het wel erg diep bij ze dat de rest van de wereld hun onrecht aandoet.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen all, vorige week heeft de Europese Raad besloten dat internetaanbieders een aantal specifieke Russische websites dienen te blokkeren. Als Nederlandse telecomprovider dient T-Mobile Nederland Europese wet- en regelgeving te volgen en gehoor te geven aan dit besluit. Dit is dus geen besluit vanuit providers, maar is wettelijk bepaald.

 

Ik hoop alleen dat de providers de handen ineen slaan en er een zaak van maken, als de EU wil dat die Site's niet meer beschikbaar zijn zullen ze het op andere gronden moeten doen lijkt mij en niet met een soort snel in elkaar geflanste nood verordening.

Nogmaals, ik ben niet op de hand van de Russen, helemaal niet, hetgeen zij doen is niet legitiem en er moet vanaf onze kant veel harder worden ingegrepen is mijn mening, maar dat had al 8 jaar geleden gebeurt moeten zijn toen Rusland de Krim in nam.

Reputatie 7
Badge +5

Laat ik voorop stellen, dat ik niet voor het boycotten van Russische sites ben, alleen heeft T-Mobile dit niet besloten maar een gekozen zooitje die in Brussel zitten en dit voor ons regelen.

Redelijk normaal en te verwachten gedrag van politici. Korte termijn denken en ALTIJD in de gedachten over verkies- of herkiesbaarheid.

Laten we, ondanks dit gegeven, onze mogelijkheid om te stemmen en dat “zooitje” die gekozen willen worden benutten.