Beantwoord

E-mails versturen en ontvangen lukt niet.

  • 6 May 2022
  • 3 reacties
  • 240 Bekeken

Sinds een paar weken komen veel E-mails die ik verstuur vanuit Outlook, niet aan bij de geadresseerde. Ik krijg ook geen foutmeldingen. Ook sommige E-mails die aan mij gestuurd worden ontvang ik niet. Mijn provider heeft onderzoek gedaan en uit een rapport is gebleken dat T-Mobile er een server heeft tussen gezet die de hele boel in de war stuurt. Deze server heet glasoperator.nl   De mails worden afgevangen en de SBF-records kloppen niet meer.

Ik ben door de Klantenservice naar de Community doorverwezen en ik wil graag dat dit hersteld wordt. Kunnen jullie als Support Team die glasoperator ertussen uit halen? Heel graag!

icon

Beste antwoord door Demi van Odido 7 May 2022, 10:39

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

3 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Hi @R.Mees dit is niet mogelijk. Vermoedelijk heeft dit probleem te maken met dat we sinds kort gestopt zijn met de ondersteuning voor verouderde en onveilige encryptie methoden. Meer informatie vind je in dit topic: Geen e-mail binnen op Windows Live mail | T-Mobile Community

Reputatie 6
Badge

Sinds een paar weken komen veel E-mails die ik verstuur vanuit Outlook, niet aan bij de geadresseerde. Ik krijg ook geen foutmeldingen. Ook sommige E-mails die aan mij gestuurd worden ontvang ik niet. Mijn provider heeft onderzoek gedaan en uit een rapport is gebleken dat T-Mobile er een server heeft tussen gezet die de hele boel in de war stuurt. Deze server heet glasoperator.nl   De mails worden afgevangen en de SBF-records kloppen niet meer.

Ik ben door de Klantenservice naar de Community doorverwezen en ik wil graag dat dit hersteld wordt. Kunnen jullie als Support Team die glasoperator ertussen uit halen? Heel graag!

Geldt dit voor alle verzonden mails?  En voor alle ontvangen emails of maar sommige? Wie is je provider waar je het over hebt? Dat is toch T-mobile.?

Het zou goed kunnen dat Demi gelijk heeft, maar dan zou je helemaal geen mail kunnen ontvangen of versturen (gebruik je some meerdere mail clients waarbij de ene wel werkt met modernere encryptie en de andere helemaal niet?)

Het zou ook goed kunnen dat er iets is met het SPF-record. Maar dan is het niet dat glasoperator “er tussen zit”. Er staan in het SPF record verschillende IP-adressen van glasoperator die mail van t-mobilethuis mogen versturen. Hooguit zou het kunnen zijn dat er een nieuwe mail server van glasoperator is toegevoegd, die nog niet in het spf record is opgenomen.

 

 

 

 

Sinds een paar weken komen veel E-mails die ik verstuur vanuit Outlook, niet aan bij de geadresseerde. Ik krijg ook geen foutmeldingen.

 

Om welke outlook gaat het? Outlook Express, Microsoft Outlook, de website van outlook of het e-mail adres die je aangemaakt hebt bij outlook maar ingesteld hebt in je e-mail programma?

 

Ook sommige E-mails die aan mij gestuurd worden ontvang ik niet. Mijn provider heeft onderzoek gedaan en uit een rapport is gebleken dat T-Mobile er een server heeft tussen gezet die de hele boel in de war stuurt. Deze server heet glasoperator.nl   De mails worden afgevangen en de SBF-records kloppen niet meer.

glasoperator.nl is er niet tussen gezet en is altijd al deel van T-Mobile geweest. Hierin is dan dus ook niets veranderd, ook de SPF-Records zijn niet veranderd. De t-mobilethuis.nl SPF-Records hebben overigens niet te maken met het niet ontvangen van e-mails. 

Welke provider heeft het onderzoek overigens gedaan?

 

Ik ben door de Klantenservice naar de Community doorverwezen en ik wil graag dat dit hersteld wordt. Kunnen jullie als Support Team die glasoperator ertussen uit halen? Heel graag!

Het probleem ligt niet bij glasoperator, glasoperator is niet nieuw noch recent toegevoegd. 

Verstuur je toevallig je e-mail via poort 25? Deze wordt geblokkeerd en via deze poort kan je geen e-mails meer versturen, ongeacht welk e-mail programma je hiervoor gebruikt.

Ontvang je e-mails via poort 110, dan is het verstandig deze te veranderen in 465 en TLS in te schakelen. Mogelijk lost dit de problemen op.