Beantwoord

E-mails worden niet ingeladen en alles is traag

  • 21 February 2022
  • 34 reacties
  • 643 Bekeken

Mijne dames of heren, Als ik in de afgelopen dagen en vandaag  inlog in t-mobile-webmail is dit ontzettend traag en laad hij de e-mailberichten niet en blijft maar laden……Soms krijg ik ze wel te zien maar als ik er op druk om het te openen gaat die weer laden en gebeurt er niets. De rest van mijn internet verbinding werkt prima. En o ja er verdwijnen mails in mijn spambak, terwijl die normaal in mijn inbox binnenkomen.

 

icon

Beste antwoord door Boris 24 February 2022, 12:54

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

34 reacties

Ik heb sinds donderdag deze probleem. Bij inloggen kan geen mails openen om te lezen. Hele pagina loopt vast. Uitloggen lukt ook niet.

Kan zo geen zaken doen.

Wat ook opvalt, bepaalde mails die ik verwijder en delete via prullenbak komt de volgende dag terug in mijn inbox. ?

Chat van t-mobile valt ook weg bij vragen over problemen. Expres of technische problemen. ?

@Sander zou je ons kunnen helpen? ik kan nog steeds de t-mobile mails niet gebruiken, ik heb 4 accounts, allen werken niet.

Bij inloggen werkt laden niet, pagina deels of helemaal blank,

pagina loopt vast, kan ook niet uitloggen, (muis beweegt wel)

kan geen mails lezen of versturen.

verschillende browsers gebruikt, maar hetzelfde probleem.

Hebben jullie storing of een update met fouten?

@Sanderzou je ons kunnen helpen? ik kan nog steeds de t-mobile mails niet gebruiken, ik heb 4 accounts, allen werken niet.

Bij inloggen werkt laden niet, pagina deels of helemaal blank,

pagina loopt vast, kan ook niet uitloggen, (muis beweegt wel)

kan geen mails lezen of versturen.

verschillende browsers gebruikt, maar hetzelfde probleem.

Hebben jullie storing of een update met fouten?

Hoi Rianne Ik heb net gesproken met T mobile en ze attent gemaakt op dit probleem en deze vraag in dit topic . Ze gaan ermee aan de gang (hoop ik)

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Alex1964 en @RianneDennisRana ,

Dank voor het aankaarten van de problemen met de mailbox. Ik zie dat er voor beide een onderzoek bij onze technische dienst is gestart. We gaan er alles aan doen om dit zo snel mogelijk voor jullie op te lossen. Mocht er meer bekend zijn, horen jullie dat direct.

Reputatie 1

Hier hetzelfde probleem. Inloggen webmail gaat prima en dan staat de boel op laden, laden, laden, laden. Duurt minstens 5 minuten. Geen inbox zichtbaar. Uitloggen lukt dan ook niet. Klantenservice, tja, service? “wordt aan gewerkt. Is een algemeen probleem".

Nou dit heeft dus geen prio bij ze. Eerste lijn weet niet wat de backoffice doet. Dat zijn waarschijnlijk van die arrogante technici die de helpdesk niet voorzien van informatie over de voortgang c.q. stand van zaken.

Aangezien dit nu al meer dan een week aan de gang is. Er veel klachten over zijn. Is het duidelijk dat de specialisten niet weten waar het vandaan komt. Als ze al de specialisten in huis hebben. Bah, wat een treurige club is dat t-mobile aan het worden. Contract heroverweging gaat zeker gebeuren en mijn hoofd emailadres dan maar omstellen naar gmail of hotmail. Wat een K gdoe hier.

Hi @Alex1964 en @RianneDennisRana ,

Dank voor het aankaarten van de problemen met de mailbox. Ik zie dat er voor beide een onderzoek bij onze technische dienst is gestart. We gaan er alles aan doen om dit zo snel mogelijk voor jullie op te lossen. Mocht er meer bekend zijn, horen jullie dat direct.

Gooi het maar gerust op een groot issue @Boris in eerste instantie blijft “Laden...” een geruime tijd staan.

 

 

Na verloop van tijd komt er dan eindelijk een melding (overigens lang niet altijd)  - tenzij je zelf de pagina vernieuwd dan verschijnt de melding eerder….

 

 

Dat houdt in dat Roundcube - de webmail cliënt - geen verbinding kan maken met de IMAP Servers van T-Mobile. Dit kan komen doordat de betreffende IMAP-Server te zwaar belast wordt, onbereikbaar is of verkeerd geconfigureerd is.

Via een mail-cliënt zelf (Outlook bijvoorbeeld) is er overigens geen enkel probleem.

Probleem speelt trouwens al wat langer!

Reputatie 7
Badge +2

...

 Bah, wat een treurige club is dat t-mobile aan het worden. Contract heroverweging gaat zeker gebeuren en mijn hoofd emailadres dan maar omstellen naar gmail of hotmail. Wat een K gdoe hier.

Een HOOFD email adres bij/van een provider?
De al vele jaren opgezette “vrije” markt maakt het wisselen van aanbieder (provider) mogelijk. Om dan te wijzen naar die zelfde aanbieder met “grote K gedoe” omdat men zelf nog niet dat belangrijke email adres op een onafhankelijke manier heeft onder gebracht is net zo treurig.

Een HOOFD email adres bij/van een provider?

Ik moet er niet (meer) aan denken :joy:

 

De al vele jaren opgezette “vrije” markt maakt het wisselen van aanbieder (provider) mogelijk. Om dan te wijzen naar die zelfde aanbieder met “grote K gedoe” omdat men zelf nog niet dat belangrijke email adres op een onafhankelijke manier heeft onder gebracht is net zo treurig.

 

Vergis je niet… veel mensen weten nog altijd niet dat het verstandiger is om e-mail elders onder te brengen. Daarmee bedoel ik dan niet per definitie een gmail, live/hotmail/outlook, protonmail etc. maar bijvoorbeeld een webhosting / email-only account. Het kost misschien iets extra naast de vaste internetkosten, maar het bespaart oh zo veel ellende is het niet de bekende problemen die nu spelen met e-mails bij T-Mobile Thuis, dan wel de problemen bij het eventueel verhuizen naar een nieuwe provider en je dus weer overal je e-mail adres moet gaan wijzigen ( met soms alle gevolgen van dien ).

 

Reputatie 7
Badge +2

@Gerrit078

Laatst nog meegemaakt. Glasvezel punt bij iemand in huis maar Internet verliep via een DSL verbinding.

Reden?

Dan moeten we misschien ons email adres veranderen en dat is zo'n gedoe. En moeten we iedereen een mail sturen dat we een nieuw email-adres hebben?
Zes 4 maanden later verhuizen ze met hun hele hebben en houwe naar een andere woning. :grin:

@Gerrit078

Dan moeten we misschien ons email adres veranderen en dat is zo'n gedoe.

 

Dat is gewoon een feit. Bij T-Mobile krijg je hoe dan ook een nieuw mail account, zelfs als je een jaar naar een andere provider vertrekt en weer terugkeert terwijl in principe alle eerdere gegevens nog in het archief staan. En als je dit niet hebt maar zelf kunt aantonen dat het je oude account is, krijg je deze nog niet terug.

 

En moeten we iedereen een mail sturen dat we een nieuw email-adres hebben?

 

Daarom ben ik voorstander van iedereen zijn/haar eigen domeinnaam, desnoods via de internetprovider die net als nummerportabiliteit wordt meeverhuist als iemand besluit van provider te wisselen. Met onderlinge afspraken tussen providers kan zoiets volgens mij vrij eenvoudig worden gerealiseerd en wordt de consument ongelofelijk veel ellende bespaart.

 

Zes 4 maanden later verhuizen ze met hun hele hebben en houwe naar een andere woning. :grin:

Ken het, godzijdank hier al sinds 2000/2001 eigen domeinnamen waardoor een switch van provider altijd eenvoudig is verlopen maar ken door klanten, familie, vrienden, kennissen en buren de ellende die providermail met zich meebrengen. En dan nota bene niet eens vanwege een verhuizing maar vanwege een providerswitch :joy:

Reputatie 7
Badge +2

Eigen domeinnaam e-mail onderbrengen bij b.v. Outlook is redelijk eenvoudig gemaakt door Microsoft.

Tot ca. 10 jaar terug een eigen mailserver gehad. Maar met de eisen ten aanzien van beveiliging en dergelijke alles verhuist naar Outlook/Hotmail/Live.

De spamfilters daarvan werken redelijk tot goed en heb daar nu zelf geen omkijken meer naar. 

Tot dusver geen moment spijt gehad en inmiddels een abo genomen op Microsoft365. Geen gedoe meer met illegale Office versies waar misschien iemand in heeft zitten hacken. 

Eigen domeinnaam e-mail onderbrengen bij b.v. Outlook is redelijk eenvoudig gemaakt door Microsoft.

Tot ca. 10 jaar terug een eigen mailserver gehad. Maar met de eisen ten aanzien van beveiliging en dergelijke alles verhuist naar Outlook/Hotmail/Live.

 

Beveiliging ligt er een beetje aan hoe ver je wilt gaan. Een goed begin scheelt het halve werk zeggen ze vaak, daardoor heb je er na verloop van tijd eigenlijk weinig omkijken meer naar dan alleen nog het hoognodige onderhoud. 

Wat bedoel je trouwens qua eisen? Al die standaarden waaraan je moet voldoen om zeker te zijn dat verzonden e-mail ook echt overal wordt geaccepteerd?

 

De spamfilters daarvan werken redelijk tot goed en heb daar nu zelf geen omkijken meer naar

 

Ik moet zeggen, met een eigen server heb je soms inderdaad vaker last van spam dan bij gmail, outlook of één van de andere alternatieven. Nadeel is echter vaak wel dat je gebonden bent aan hun RBL's. Godzijdank heb ik niet zoveel gezeik met die filters die Microsoft gebruikt als e-mails afkomstig zijn van bijvoorbeeld t-mobilethuis.nl en anders is het een kwestie van het domein gewoon whitelisten terwijl gewoon gebruik gemaakt wordt van de meest bekende RBL's. 

 

Tot dusver geen moment spijt gehad en inmiddels een abo genomen op Microsoft365. Geen gedoe meer met illegale Office versies waar misschien iemand in heeft zitten hacken. 

Ik denk dat het vooral ook afhankelijk is van de portemonnee, vanaf ca. 2 tientjes heb je een domein met hostingaccount (~2GB storage) als je met meerdere personen bent is een Office365 account € ~62,00/jr) al snel interessanter, vooral als je ook nog eens wat externe back-ups wilt maken of gewoon externe storage wilt hebben omdat het kan….

 

Reputatie 1

Hi Gerrit078, inderdaad heb ik hetzelfde probleem, laden, laden en weer laden. Duurt te lang en blijft fragiel en bij aanraking loopt weer vast. Graag; help, help, help!

Probleem laden, blijft laden
probleem: laden en verzoek duurde te lang

 

Via chat vernomen dat mails niet verdwijnen maar op de servers van t-mobile blijven mocht de mailaccount niet meer reageren.

Mailaccount van t-mobile is gratis, zit niet in maandbedrag, kan volgens hen geen vergoeding vragen voor de dagen dat ik geen zaken kan doen via hun mailaccount.

ヽ(`⌒´メ)ノ

Reputatie 7
Badge +17

Dat klopt. Voor email betaal je geen geld. En helaas zijn er bij consumenten lijnen ook geen vergoedingen voor indirecte schade, zoals geen zaken kunnen doen.

Als email zo belangrijk voor je is zou je wat zakelijke (email) dienstverlening kunnen overwegen.

Via chat vernomen dat mails niet verdwijnen maar op de servers van t-mobile blijven mocht de mailaccount niet meer reageren.

Mailaccount van t-mobile is gratis, zit niet in maandbedrag, kan volgens hen geen vergoeding vragen voor de dagen dat ik geen zaken kan doen via hun mailaccount.

ヽ(`⌒´メ)ノ

Als e-mail echt belangrijk is kan je deze eventueel ook ophalen met een e-mail programma. Als het goed is heeft Windows er sowieso standaard een geïnstalleerd of is deze anders via de Microsoft Store te installeren, anders is Mozilla Thunderbird (link) wellicht een goede alternatief.

Als je daar tijdens instellen van e-mail kiest voor IMAP en de instellingen van deze pagina gebruikt dan werkt het nagenoeg het zelfde. Via deze methode werkt e-mail nog wel naar behoren.

T-Mobile is in ieder geval aan het onderzoeken wat het probleem is, de huidige status is nog onbekend.

Mozilla Thunderbird wellicht een goede alternatief.

 

Wat is een Mozilla Thunderbird? is dat zoiets als gmail? makkelijk?

De windows mail op computer heb ik nooit gebruikt, altijd gebruik ik extern online. Omdat in verleden het niet werkte en zo had gelaten.

Outlook/hotmail online dus niet op windows, liep bij mij ook vaak vast (constant telefoonnummer vraag/account niet beschikbaar/inlogproblemen/ etc) dat ik besloot om de mails op te slaan en een andere e-mailservice te nemen.

Had hiervoor kpnmail wegens lidmaatschap, maar die is gestopt bij vertrek naar andere provider. Om kpnmail te houden moet ik per maand 50 euro betalen. Laat maar lekker zitten.

Ook ik vind het jammer dat je e-mailaccount niet kunt houden bij vertrek naar andere provider, gedoe allemaal met alles opnieuw instellen.

Wat is een Mozilla Thunderbird? is dat zoiets als gmail? makkelijk?

 

Nee Mozilla Thunderbird is het zelfde als het mail programma op de computer. Het vergt eventjes tijd om in te stellen maar als dat eenmaal gedaan is werkt het uitstekend.

 

 

Had hiervoor kpnmail wegens lidmaatschap, maar die is gestopt bij vertrek naar andere provider. Om kpnmail te houden moet ik per maand 50 euro betalen. Laat maar lekker zitten.

Ook ik vind het jammer dat je e-mailaccount niet kunt houden bij vertrek naar andere provider, gedoe allemaal met alles opnieuw instellen.

Dat is helaas het nadeel bij het gebruik maken van e-mail adressen die je (gratis) krijgt van een internetprovider. Die ben je gewoon kwijt als je vertrekt, wil je zoiets voorkomen dan ben je vaak gebonden aan een gratis service zoals gmail, hotmail/live/outlook, protonmail of een betaalde service zoals zonnet, strato, vimexx etc.

 

Zelfde shitprobleem hier.. wat is dit voor spek en bonen made in china mail?

Reputatie 1

En hoppa, zelfs inloggen logt nu niet meer. Van de diarreedrup in de berg schijt belandt. Lekker hoor. Is dit nu het befaamde: we zijn er mee bezig?

En hoppa, zelfs inloggen logt nu niet meer. Van de diarreedrup in de berg schijt belandt. Lekker hoor. Is dit nu het befaamde: we zijn er mee bezig?

Hier inmiddels geen problemen meer dus denk dat ze er inderdaad mee bezig zijn geweest.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Turborobbie, heel terecht dat jij dit hier aanstipt! Ik ben gelijk met je mee gaan kijken en ik heb goed nieuws. Mijn collega heeft geconstateerd dat jouw mail weer als vanouds werkt en hij heeft daarbij het wachtwoord aangepast. Ik heb zojuist in een privébericht het nieuwe wachtwoord naar je gestuurd en dan hoor ik hier heel graag of het probleem bij jou is verdwenen! 💪

Hi @ABC12345, in het andere topic houd ik jou op de hoogte van updates! Zojuist heb ik gecheckt of er al iets uit het onderzoek is gerold, maar ik kan nog niks met je delen. Zodra hier iets uitkomt, dan deel ik het gelijk met je!

Hi @RianneDennisRana, voor jou ben ik ook gelijk gaan checken of er al iets het onderzoek is gerold dat ik met jou kan delen! Ik heb zojuist aan mijn collega van de technische dienst gevraagd of er al een status update bekend is, maar hier heb ik nog geen reactie op gekregen. Ik hoop dat wij jou snel kunnen verblijden met de oplossing. Dankjewel voor jouw geduld!

Hi @hotmilk_, heel goed dat jij ook in dit topic hebt aangeklopt! Ik wil graag een verzoek voor je indienen bij de technische dienst. Zou jij hiervoor jouw e-mailadres naar mij kunnen sturen via een privébericht (door op mijn naam te klikken)? Dan ga ik gelijk voor je aan de slag! 

Super fijn om te lezen @Gerrit078! Top dat jij dit hier deelt. Ik hoop ontzettend dat dit ook voor de rest geldt. 

Reputatie 7
Badge +4

Hi allemaal, ik heb een fijne update voor jullie! Hopelijk hebben jullie het inmiddels net als @Gerrit078 zelf al gemerkt. Dit issue is sinds eergisteren verholpen! Ervaren jullie dit ook zo? Ik hoor het heel graag! ☘

En hoppa, zelfs inloggen logt nu niet meer. Van de diarreedrup in de berg schijt belandt. Lekker hoor. Is dit nu het befaamde: we zijn er mee bezig?

Ik kan nu op mijn hoofdmail van t-mobile ook niet meer inloggen.?

Bij de andere 2 extra's accounts wel, maar die gebruik ik weinig.

@Lisa :scream:

Reputatie 1

Dag Lisa, bedankt voor je reactie, die een beetje mosterd na de maaltijd is. Omdat ik maandag helemaal niet meer kon inloggen, heb ik maar weer eens met de klantenservice gebeld. Omdat een ander emailadres wel werkte qua inloggen, lag het niet aan mijn systeem/cookies/proxy/html instellingen of wat dan ook. On the fly hebben we het wachtwoord even aangepast en toen kon ik weer inloggen. Ook de inbox mails waren meteen zichtbaar, maar na de derde login op die dag, was het alweer raak. laden, laden laden, Oude liedje. Ondertussen keek de medewerker in de historie en zag dat de backoffice al eens gereageerd had op mijn vraag. Antwoord: mailbox resetten metr als gevolg dat alle mails weg zullen zijn. Dat antwoord was niet aan mij gecommuniceerd. En omdat ik eerst de inbox wil archiveren heb ik de mailbox nog niet laten resetten. Vandaag belde Yammin. Hij wilde het antwoord van de backoffice nu gaan vertellen. Dat was dus al helemaal mosterd na de maaltijd. Blijkbaar heeft de klnantenservice ook meet acherstanden te kampen van circa 3 dagen.

Nog altijd is het voorstel om de mailbox te resetten.

Dat laat ik pas doen als ik aan het archiveren toekom, dus van een algemene oplossing zonder te resetten weet ik niets.

Tot nu toe log ik normaal in en zie de mails meteen. So far so good dus.