Beantwoord

Eigen Mailserver - mails komen niet aan bij microsoft email adressen - microsoft blacklisted tmobile servers

  • 4 October 2021
  • 1 reactie
  • 127 Bekeken

Reputatie 2

Hallo, ik draai een eigen mailserver (via mijn synology) en alles werkte prima tot het bericht dat vanaf 4 oktober poort 25 niet meer kon worden gebruikt om mail te versturen.  

 

Om dit voor te zijn heb ik een aantal aanpassingen gedaan om te zorgen dat malls konden worden verstuurd. Maw een mail relay gemaakt zodat mijn server de mails relayed via de mailservers van tmobile (dus netjes geathenticeerd;via de juiste poort etc) en in mijn DNS de spf instellingen aangepast. 

nu werkt alles goed met google:

 

maar met microsoft (hotmail en outlook  adressen bijv.) werkt het niet en krijg je een bounce:

 

 

 

het lijkt er dus op dat microsoft de tmobile mailservers schijnbaar op een blocklist heeft staan. 

Als ik kijk via mxtools, dan zie ik dat de betreffende server(s) sowieso op een blacklist staat/n. 

 

2 vragen:

  1. aangezien jullie de poort 25 wijziging hebben doorgevoerd, lijkt het mij zaak dat jullie zorgen dat de tmobile mailservers niet door microsoft geblokkeerd worden en dat mails netjes worden bezorgd.  Kunnen jullie aangeven wat de acties gaan zijn die hierop gaan worden ondernomen om dit op te lossen en dit terugkoppelen?
  2. zijn er eventueel andere oplossingen die ik mss over het hoofd zie? dan hoor ik deze graag!  (mailgun zie ik niet als een oplossing tbh 😉 )

groeten en alvast dank voor een reactie, 

Skirdster

 

 

 

 

 

 

icon

Beste antwoord door Brian 14 October 2021, 15:18

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

1 reactie

Reputatie 7

Hi @Skirdster, excuses, dit bericht lijkt er doorheen te zijn geglipt. Ik zie dat je inmiddels ook het informatie topic hierover al hebt gevonden. Ik heb daarom dit topic gesloten.