Beantwoord

eigengemaakte website werkt niet

  • 29 November 2022
  • 9 reacties
  • 130 Bekeken

Hallo,

 

Mijn vrouw heeft haar eigen website gemaakt om haarzelf te promoten om

haar in te huren als fotografe. Ze heeft een eigen domein gekocht, 

melissalongstreethomma.com en heeft via Wix de website gemaakt.

Na het koppelen van het domein aan de website kregen we een melding

dat de site nu online staat, maar als we de pagina proberen te bezoeken krijgen we de melding:

This site cant be reached.

 

Ik heb het bedrijf waar we het domein gekocht hebben gesproken,en zij kunnen

de website gewoon bekijken. Wix heeft ook geen problemen ermee, en sommige

familieleden kunnen de site ook gewoon bezoeken. 

Echter iedereen die een T-Mobile abonnement heeft kan dit dus niet. 

Hoe kan ik dit oplossen?

icon

Beste antwoord door louisL 29 November 2022, 20:51

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hier heb ik ook een t-mobile internet aansluiting en ik kan de website gewoon zien.

 

p.s. als ze dit professioneel wil opzetten zou je toch moeten zien afkomen van die lelijke reclame banner van Wix.com.

 

Heel gek dat sommigen het dus wel kunnen zien, hopelijk kan T-Mobile me verder helpen, heb ze al een bericht gestuurd een paar uur geleden. Nog niks gehoord

 

De website is trouwens tijdelijk bij Wix. Dit is slecht voor een paar maanden tot 

ze een echt goede site gebouwd heeft zonder reclame. Maar het zou handig zijn als

de site tot die tijd in ieder geval wel zichtbaar zou zijn.

Hier met t-mobile via glasvezel t-50, geen website zichtbaar: 

als ik een tracert doe krijg ik deze melding:

 

Reputatie 7
Badge +14

Heel gek dat sommigen het dus wel kunnen zien, hopelijk kan T-Mobile me verder helpen, heb ze al een bericht gestuurd een paar uur geleden. Nog niks gehoord

 

De website is trouwens tijdelijk bij Wix. Dit is slecht voor een paar maanden tot 

ze een echt goede site gebouwd heeft zonder reclame. Maar het zou handig zijn als

de site tot die tijd in ieder geval wel zichtbaar zou zijn.

Dit is een klantinformatie, geen helpdesk chat. Topics worden op volgorde bekeken, maar als je deze site vandaag pas hebt geopend kan het zijn dat er nog bepaalde DNS setting doorgevoerd moeten worden. Dat gaat allemaal automatisch op het internet, maar kan tot 24 uur duren.

Heb jij zelf handmatig een andere DNS-server ingesteld  @eric ?

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @DaveSidious ,

Heb net even geprobeerd de site via KPN netwerk te bereiken, helaas lukt dat ook niet.

Ligt dus waarschijnlijk aan wat @eric al uitlegt 

Net nog even getest via het mobiele netwerk van T-Mobile, daar is de site wel te bereiken. 

De reden waarom het niet werkt is omdat het domein bij de registry is ondertekend met DNSSEC maar deze niet (goed) gepubliceerd wordt in de DNS en/of nameservers/resolvers de wijziging nog niet hebben verwerkt.

Bij registry is DNSSEC geconfigureerd

 

DNS test laat zien dat DNSSEC niet is geconfigureerd als DNS Record.

 

 

 

Reputatie 6
Badge

Hallo @DaveSidious ,

Heb net even geprobeerd de site viamelissalongstreethomma.com KPN netwerk te bereiken, helaas lukt dat ook niet.

Ligt dus waarschijnlijk aan wat @eric al uitlegt 

Net nog even getest via het mobiele netwerk van T-Mobile, daar is de site wel te bereiken. 

In DNS is een verschil tussen melissalongstreethomma.com en www.melissalongstreethomma.com. De eerste is niet bereikbaar maar point wel naar een paar adressen in de 185.230.63.xx range.

Het www adres wijst naar gcdn0.wixdns.net (CNAME) en werkt wel. DNS lookup was overigens erg traag. Nu ik alles in cache heb werkt het www adres wel….

 

Reputatie 7
Badge +14

Voor een serieuze zakelijke internet site moet je gewoon een serieuze hosting provider gebruiken. Dat hoeft echt niet veel geld te kosten!

Reageer