Beantwoord

Ervaring glasvezel internet T-Mobile ( Friesland )

  • 11 October 2021
  • 9 reacties
  • 1492 Bekeken

Beste,

 

Onlangs ontving ik het bericht van T-Mobile dat glasvezel internet mogelijk is op mijn adres.

Sinds vorig jaar heb ik glasvezel internet van KPN, en gezien de voordelen bij meerdere abonnementen op 1 adres en het feit dat T-Mobile wat goedkoper is per maand neig ik om over te gaan stappen. Echter voordat ik definitieve knopen doorhak zorg ik er altijd voor dat ik goed beslagen ten ijs kom en nu vroeg ik mij af wat jullie ervaring is met glasvezel internet van T-Mobile.

Het volgende zou ik graag willen weten uit de ervaring van gebruikers:

  1. Wat is jullie ervaring met de 1000mb/s connectie?
  2. Is jullie verbinding stabiel gedurende de dag ( geen dips op verschillende tijdstippen )?
  3. Hebben jullie veel problemen gehad met glasvezel van T-Mobile?
  4. Zouden jullie glasvezel van T-Mobile aanraden zo ja waarom zo niet waarom?

Alvast bedankt voor de reacties ;)

icon

Beste antwoord door yalerta 12 October 2021, 12:13

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

9 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @MysteriOus_NL . Kijk eens rond in de diverse topics op dit forum. Houdt er wel rekening mee dat hier vaak mensen komen voor hulp. Dus of de verbinding werkt niet, of ze willen eigen hardware. Moderators en de community zorgen ervoor dat iedereen geholpen wordt. Dat is natuurlijk ook het belangrijkste.  Uiteindelijk maken de meeste mensen tevreden gebruik van hun 1000mbit ODF verbinding.

Reputatie 7
Badge +5

Beste,

…. jullie ervaring is met glasvezel internet van T-Mobile.

Het volgende zou ik graag willen weten uit de ervaring van gebruikers:

  1. Wat is jullie ervaring met de 1000mb/s connectie?
  2. Is jullie verbinding stabiel gedurende de dag ( geen dips op verschillende tijdstippen )?
  3. Hebben jullie veel problemen gehad met glasvezel van T-Mobile?
  4. Zouden jullie glasvezel van T-Mobile aanraden zo ja waarom zo niet waarom?

Alvast bedankt voor de reacties ;)

  1. Goed
  2. Ja is stabiel maar fluctueert soms in upload snelheid maar niet merkbaar in Internet gebruik. (geen TV abo) De soms optredende lagere uploads zouden grote Cloud backups kunnen vertragen maar wie heeft daar last van bij THUIS gebruik.
  3. Nee niet noemenswaardig, Meer dan twee jaar terug heeft Tmobile geprobeerd het internet verkeer via hun eigen netwerk in Duitsland te sturen, dit veroorzaakte een onacceptabele vertraging en is na enige weken terug gedraaid, Ook het verbergen van sprongetjes voor PING en TRACERT onder het mom van veiligheid zijn na veel klachten terug gedraaid. Let wel, Internet bleef toegankelijk alleen zat er een slag in het wiel op die momenten,
  4. Ja zeker aanraden, maar in sommige gevallen gaat de overstap niet altijd soepel, o.a. doordat Tmobile diensten inhuurt en daar geen rechtstreekse controle op heeft. Ook het anti concurrentie gedrag van KPN, die eerst de telefoonkabels (koper) wilde uitmelken, glasvezel aanleg stopte, daarna netwerken opkocht en daarvan de (huur)prijs bepaalt, maken het lastig voor Tmobile hun concurrerende tarief aan te bieden

Maar dat laatst genoemde, PRIJS, vooral met “Thuis Voordeel” bevalt onze huishoud portemonnee goed. Over combinatie met telefonie of TV geen oordeel omdat deze geen deel uitmaken van mijn aansluiting.

Bedenk ook dat de Internet markt behoorlijk jong is en de glasvezel aansluiting thuis zich nog niet eens in de pubertijd bevind vergeleken met andere gegevens overdrachten die er langer zijn of waren, Telefoon vast en mobiel, TV via de lucht (NL 75 jaar) Telex, Fax, Radio.

Vandaag bestellen, morgen aansluiten en gebruiken is daarom nog een Utopie

 

Beste,

…. jullie ervaring is met glasvezel internet van T-Mobile.

Het volgende zou ik graag willen weten uit de ervaring van gebruikers:

  1. Wat is jullie ervaring met de 1000mb/s connectie?
  2. Is jullie verbinding stabiel gedurende de dag ( geen dips op verschillende tijdstippen )?
  3. Hebben jullie veel problemen gehad met glasvezel van T-Mobile?
  4. Zouden jullie glasvezel van T-Mobile aanraden zo ja waarom zo niet waarom?

Alvast bedankt voor de reacties ;)

  1. Goed
  2. Ja is stabiel maar fluctueert soms in upload snelheid maar niet merkbaar in Internet gebruik. (geen TV abo) De soms optredende lagere uploads zouden grote Cloud backups kunnen vertragen maar wie heeft daar last van bij THUIS gebruik.
  3. Nee niet noemenswaardig, Meer dan twee jaar terug heeft Tmobile geprobeerd het internet verkeer via hun eigen netwerk in Duitsland te sturen, dit veroorzaakte een onacceptabele vertraging en is na enige weken terug gedraaid, Ook het verbergen van sprongetjes voor PING en TRACERT onder het mom van veiligheid zijn na veel klachten terug gedraaid. Let wel, Internet bleef toegankelijk alleen zat er een slag in het wiel op die momenten,
  4. Ja zeker aanraden, maar in sommige gevallen gaat de overstap niet altijd soepel, o.a. doordat Tmobile diensten inhuurt en daar geen rechtstreekse controle op heeft. Ook het anti concurrentie gedrag van KPN, die eerst de telefoonkabels (koper) wilde uitmelken, glasvezel aanleg stopte, daarna netwerken opkocht en daarvan de (huur)prijs bepaalt, maken het lastig voor Tmobile hun concurrerende tarief aan te bieden

Maar dat laatst genoemde, PRIJS, vooral met “Thuis Voordeel” bevalt onze huishoud portemonnee goed. Over combinatie met telefonie of TV geen oordeel omdat deze geen deel uitmaken van mijn aansluiting.

Bedenk ook dat de Internet markt behoorlijk jong is en de glasvezel aansluiting thuis zich nog niet eens in de pubertijd bevind vergeleken met andere gegevens overdrachten die er langer zijn of waren, Telefoon vast en mobiel, TV via de lucht (NL 75 jaar) Telex, Fax, Radio.

Vandaag bestellen, morgen aansluiten en gebruiken is daarom nog een Utopie

 

Top, bedankt voor de uitgebreide reactie.

Momenteel heb ik internet via glasvezel bij KPN, ondanks dat ik geen problemen cq hinder ondervind van de internetverbinding zou ik natuurlijk een dief van mijn eigen portemonnee zijn als ik hetzelfde product elders zou afnemen, terwijl er een alternatief is welke ook nog eens goedkoper is in combinatie met mijn mobiele abonnement bij T-Mobile.

Daar ik in november officieel over zou kunnen stappen, ben ik mij een beetje aan het oriënteren in wat internet en ook televisie doet bij T-Mobile en wat de ervaringen zijn van reeds bestaande klanten. Mocht het onverhoopt een doffe ellende zijn dan verneem ik dat liever voor die tijd dan dat ik straks een jaar lang of langer aan iets vast zit wat enkel ergernis oplevert. 

Het internet wordt voornamelijk gebruikt voor de gebruikelijke zaken een laptop, ipad, telefoons via WiFi, een computer op mijn werkkamer welke bekabeld is aangesloten op een netwerk switch plus een Playstation 5. 

Ik ga mij nog even verder inlezen in digitale televisie via T-Mobile want dat komt dan ook te vervallen bij KPN. 

Reputatie 4

Beste,

…. jullie ervaring is met glasvezel internet van T-Mobile.

Het volgende zou ik graag willen weten uit de ervaring van gebruikers:

  1. Wat is jullie ervaring met de 1000mb/s connectie?
  2. Is jullie verbinding stabiel gedurende de dag ( geen dips op verschillende tijdstippen )?
  3. Hebben jullie veel problemen gehad met glasvezel van T-Mobile?
  4. Zouden jullie glasvezel van T-Mobile aanraden zo ja waarom zo niet waarom?

Alvast bedankt voor de reacties ;)

  1. Goed
  2. Ja is stabiel maar fluctueert soms in upload snelheid maar niet merkbaar in Internet gebruik. (geen TV abo) De soms optredende lagere uploads zouden grote Cloud backups kunnen vertragen maar wie heeft daar last van bij THUIS gebruik.
  3. Nee niet noemenswaardig, Meer dan twee jaar terug heeft Tmobile geprobeerd het internet verkeer via hun eigen netwerk in Duitsland te sturen, dit veroorzaakte een onacceptabele vertraging en is na enige weken terug gedraaid, Ook het verbergen van sprongetjes voor PING en TRACERT onder het mom van veiligheid zijn na veel klachten terug gedraaid. Let wel, Internet bleef toegankelijk alleen zat er een slag in het wiel op die momenten,
  4. Ja zeker aanraden, maar in sommige gevallen gaat de overstap niet altijd soepel, o.a. doordat Tmobile diensten inhuurt en daar geen rechtstreekse controle op heeft. Ook het anti concurrentie gedrag van KPN, die eerst de telefoonkabels (koper) wilde uitmelken, glasvezel aanleg stopte, daarna netwerken opkocht en daarvan de (huur)prijs bepaalt, maken het lastig voor Tmobile hun concurrerende tarief aan te bieden

Maar dat laatst genoemde, PRIJS, vooral met “Thuis Voordeel” bevalt onze huishoud portemonnee goed. Over combinatie met telefonie of TV geen oordeel omdat deze geen deel uitmaken van mijn aansluiting.

Bedenk ook dat de Internet markt behoorlijk jong is en de glasvezel aansluiting thuis zich nog niet eens in de pubertijd bevind vergeleken met andere gegevens overdrachten die er langer zijn of waren, Telefoon vast en mobiel, TV via de lucht (NL 75 jaar) Telex, Fax, Radio.

Vandaag bestellen, morgen aansluiten en gebruiken is daarom nog een Utopie

 

Top, bedankt voor de uitgebreide reactie.

Momenteel heb ik internet via glasvezel bij KPN, ondanks dat ik geen problemen cq hinder ondervind van de internetverbinding zou ik natuurlijk een dief van mijn eigen portemonnee zijn als ik hetzelfde product elders zou afnemen, terwijl er een alternatief is welke ook nog eens goedkoper is in combinatie met mijn mobiele abonnement bij T-Mobile.

Daar ik in november officieel over zou kunnen stappen, ben ik mij een beetje aan het oriënteren in wat internet en ook televisie doet bij T-Mobile en wat de ervaringen zijn van reeds bestaande klanten. Mocht het onverhoopt een doffe ellende zijn dan verneem ik dat liever voor die tijd dan dat ik straks een jaar lang of langer aan iets vast zit wat enkel ergernis oplevert. 

Het internet wordt voornamelijk gebruikt voor de gebruikelijke zaken een laptop, ipad, telefoons via WiFi, een computer op mijn werkkamer welke bekabeld is aangesloten op een netwerk switch plus een Playstation 5. 

Ik ga mij nog even verder inlezen in digitale televisie via T-Mobile want dat komt dan ook te vervallen bij KPN. 

ik raad het af, je gaat niet in de kwaliteit omhoog bij TM

Reputatie 7
Badge +1

Als ik mijn eerlijke advies mag geven zou ik zeggen blijf nog even bij KPN en kijk ondertussen regelmatig even op dit forum en dan met name naar de topics welke gaan over migratie en aansluitingen naar ODF m.a.w. 1gb/s internet.

Momenteel zijn er in mijn beleving te veel problemen bij T-Mobile met het ODF netwerk ondanks dat men zijn uiterste best doet dit op te lossen ook de moderatoren e.a. bij T-Mobile doen hun best.

Pas op het moment het aantal topics waarin bovenstaande zaken spelen op een zeer laag pitje staan, en in mijn beleving mogen dat er hooguit 1 of 2 per maand zijn zou ik zelf pas gebruik gaan maken van 1gb/s glasvezel van T-Mobile.

Reputatie 3

@MysteriOus_NL 

Persoonlijk heb ik bij het aansluiten de nodige problemen gehad. T-Mobile had hierbij een administratieve fout gemaakt en ruim 2 maanden nodig om dit op te lossen. Het probleem is, als je het forum een beetje doorleest, ik hier geen unicum in ben. De klantenservice in het algemeen is gewoon een total disaster. Dit ligt niet aan de mensen die daar werken zelf maar aan hoe de organisatie werkt.

Dit gezegd hebbende, sinds de verbinding eenmaal werkend is opgeleverd heb ik geen noemenswaardige problemen gehad. Ik haal ruim 800Mbit/s up en down en dat is waarschijnlijk meer gezien ik dit alleen maar bekabeld op een Linux laptop met een browser op speedtest.net getest heb.

Je kan dus wel stellen dat ik al meer dan een jaar een redelijk tevreden klant ben. Mocht je voor T-Mobile kiezen, de prijs is immers leuk, wil ik je toch adviseren om extra verbinding achter de hand te houden. Dit kan natuurlijk iets simpels zijn als een hotspot op je telefoon. Het kan namelijk zijn, dat mochten er problemen ontstaan, je toch voor langere tijd niet van je verbinding gebruik kunt maken.

Overigens zit ik in Den Haag, maar ik denk dat bovenstaande wel voor heel T-Mobile geldt.

Reputatie 7
Badge +5

@juliank 

Makkelijk zo'n

Is het echt zoveel werk om de quote te bewerken en kleiner te maken, vooral omdat de toevoeging wel geteld één regel is

ik raad het af, je gaat niet in de kwaliteit omhoog bij TM

Eerlijk gezegd valt de geplaatste reactie helemaal weg.

Reputatie 7
Badge +1

@MysteriOus_NL Met alle respect, maar waar ik bang voor ben dat we als consument te veel verwachten van klantenservices, zelf bel ik NOOIT met klantenservices aangezien ik er weinig vertrouwen in heb.

Daarbij moet niet vergeten worden dat de grootste bezetting zal ongeveer 97% bestaat uit goedwillende scholieren en studenten die graag een centje bijverdienen maar slechts van een script mogen voorlezen wat op een scherm verschijnt.

Naar mijn overtuiging zit het probleem vaak juist in de top van een onderneming, de top geeft vaak een opdracht aan de werkvloer denk hierbij aan het uitrollen van een nieuw tv platform zoals nu bij T-Mobile dat terwijl de “ top” nog niet het verschil weet tussen een coax of UTP stekker.

Reputatie 7
Badge +4

In Friesland heeft alleen Leeuwarden p2p (voormalig glasoperator netwerk) de andere plaatsen gebruiken Gpon