Beantwoord

Extra maand betalen bij opzeggen

  • 28 April 2022
  • 6 reacties
  • 214 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Mijn Internet abo loopt tot 25 Juni en deze heb ik net opgezegt, nu vertelde de klantenservice medewerker dat mijn abo doorloopt tot 25 Juli, een extra maand dus.

Dat vind ik raar en het antwoord was ”Dat is standaard bij ons”, en toch klopt dat volgens mij niet

Ik ga een verbintenis aan voor bepaalde tijd, deze wordt na deze tijd stilzwijgend verlengt met 1 maand.

Maar nu heb ik Tmobile laten weten dat het contract na dit jaar wordt beeindigt, waarom zou ik dan nog een maand extra moeten betalen? 

icon

Beste antwoord door Cris-de-beste2024 28 April 2022, 14:07

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

6 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Nielsvg 

Elke provider hanteert een opzegtermijn van een maand.

Als je je Overeenkomst wilt opzeggen kan de opzegging pas ingaan op een datum gelegen op of na het verstrijken van de minimale looptijd. Na de minimale looptijd wordt je Overeenkomst omgezet in een Overeenkomst voor onbepaalde tijd. Je Overeenkomst is dan elk moment opzegbaar. De opzegtermijn is dan een maand.

Reputatie 7
Badge +14

Beste @Nielsvg  Welkom. In de algemene voorwaarden  staat O.a.

Looptijd
7. Je Abonnement heeft een minimale looptijd. Deze vind je terug op het contractsformulier.
Als je je Abonnement wilt opzeggen kan de opzegging pas ingaan op een datum gelegen op- of na het verstrijken van de minimale looptijd. Na de minimale looptijd wordt je Abonnement omgezet in een Abonnement voor onbepaalde tijd. Je Abonnement is dan elk moment opzegbaar. De opzegtermijn is altijd een maand.
 

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Nielsvg, ik heb het nagekeken en zie dat jouw contracteinddatum op 25 juni 2022 staat dus die extra maand slaat inderdaad nergens op - had je het op minder dan één maand vóór de einddatum pas aangegeven, dan was dat wel zo geweest, maar dat speelt nu geen rol. 

Ik heb de plandatum nu op 25 juni 2022 gezet zodat het op de aangegeven tijd zal aflopen en niet pas in juli, sorry voor de eerdere, foutieve informatie - ik vermoed dat mijn collega per ongeluk naar de verkeerde datum keek.

Mochten we je nog ergens mee kunnen helpen, weet dan dat wij altijd voor je klaarstaan! 

Hoi @Nielsvg, ik heb het nagekeken en zie dat jouw contracteinddatum op 25 juni 2022 staat dus die extra maand slaat inderdaad nergens op - had je het op minder dan één maand vóór de einddatum pas aangegeven, dan was dat wel zo geweest, maar dat speelt nu geen rol. 

Ik heb de plandatum nu op 25 juni 2022 gezet zodat het op de aangegeven tijd zal aflopen en niet pas in juli, sorry voor de eerdere, foutieve informatie - ik vermoed dat mijn collega per ongeluk naar de verkeerde datum keek.

Mochten we je nog ergens mee kunnen helpen, weet dan dat wij altijd voor je klaarstaan! 

Bedankt @Jason , ik dacht even dat het aan mij lag 👍🏻

Reputatie 7
Badge +16

@Nielsvg Heel graag gedaan en ik snap de verwarring. Gelukkig hebben we het samen kunnen oplossen. Nog een mooie dag toegewenst en bij vragen: stel ze gerust! 😄👍

Beste@Nielsvg  Welkom. In de algemene voorwaarden  staat O.a.

Looptijd
7. Je Abonnement heeft een minimale looptijd. Deze vind je terug op het contractsformulier.
Als je je Abonnement wilt opzeggen kan de opzegging pas ingaan op een datum gelegen op- of na het verstrijken van de minimale looptijd. Na de minimale looptijd wordt je Abonnement omgezet in een Abonnement voor onbepaalde tijd. Je Abonnement is dan elk moment opzegbaar. De opzegtermijn is altijd een maand.

 

@CrisTien , Wat er in de voorwaarden staat heeft weinig nut, gaat om de wettelijke regeling, en die is dat een contract een bepaalde tijd mag duren(Maximaal 2 jaar voor consumenten) nooit stilzwijgend mag opgevolgd worden door verlenging van weer een vaste periode, dus 1 of 2 jaar maar altijd opzegbaar per dag, en opzeggen kan per einde vaste contract datum, dus niet die vaste periode plus een maand maar de vaste periode en klaar, als je maar op tijd de opzegging hebt gedaan.

Maar hier staat niks vreemds in de voorwaarden,

Als je je Abonnement wilt opzeggen kan de opzegging pas ingaan op een datum gelegen op- of na het verstrijken van de minimale looptijd.

Hier staat niet meer of minder dat je opzegging ingaat op de laatste dag van je contract als je maar op tijd de opzegging doet, klink een beetje krom, je opzegging kan pas ingaan, maar dat betekend dus niks meer of minder de einddatum van de overeenkomst.