facturen nieuwe glasvezelverbinding onjuiste bedragen

  • 8 October 2022
  • 3 reacties
  • 95 Bekeken

Goedemiddag allemaal.

Sinds het begin van 2016 zit ik tot volle tevredenheid bij T-mobilethuis. Nog nooit problemen gehad, ook nooit hoeven te bellen naar de klantenservice. In april j.l. werd ik benaderd dor t-mobile voor een nieuw te leveren glasvezelverbinding, dat wist ik, want ik kijk op het nieuw geplaatste pop verdeelstation uit.

Er werd mij de komende 8 maanden een actie korting beloofd, daarna het normale tarief. Vond alles prima en keek er erg naar uit, naar mijn snell verbinding. Alles ging vlekkeloos en het werkt echt grandioos.

Bijna een maand geleden zat ik even op de webpagina van t-mobilethuis ivm mobiel abonnement en dacht, oh zal eens kijken naar mijn facturen, nog nooit gedaan. Zag dat van april tot heden, elke maand verschillende bedragen werden afgeschreven, kon er totaal geen wijs uit.

Vervolgens contact opgenomen met de klantenservice, de persoon in kwestie vond het ook vreemd en vroeg of ik even wilde wachten, want hij moest het navragen. Tuurlijk, doe maar rustig, heb alle tijd zei ik. Na verloop van tijd werd er medegedeeld, dat dit erg vreemd is en moet worden uitgezocht, werd een ticket aangemaakt en zou worden teruggebeld.

Helaas werd ik niet teruggebeld, dus na drie dagen weer teruggebeld. De persoon aan de lijn zag niets, ook geen ticket, ging ook niet verder op in, om het probleem op te lossen, wel een notitie voor de persoon die ik in eerste instantie aan de lijn had, om terug te bellen. Na twee dagen weer gebeld en vertelde ook dat ik nog een rekening moet betalen van €60, dit is het normale tarief na de actieperiode, terwijl ik nog ruimschoots in de actie periode zit. Werd verteld dat ik nog wel even heb voor te betalen, dan zou het eventueel verrekend kunnen worden met de onjuiste bedragen. Weer niets, helemaal niets.

Zondag, 2 oktober dacht ik dat het wel duurde en vertrouwde het niet, dus toch maar €60 overgemaakt, Maandag afgesloten! Heb toen helaas moeten besluiten, dat ik hier nooit uitkom met t-mobilethuis, vooral omdat ik een rekening kreeg van €120 voor heraansluiting. Had gewoon € 60 overgemaakt en dinsdag deed mijn aansluiting het weer. Deze laatste rekening is ook niet juist, omdat ik mijn vaste telefoon abonnement had aangepast. Dindag 4 oktober gebeld met de klantenservice en vertelde dat dinsdag de blokkade is opgeheven, dat klopt, we hebben het maandag binnen gekregen! Deelde mede dat ik die blokkade niet erg vond, want ga het toch opzeggen. Oh, dan verbind ik u door, die vroeg ook niet wat er aan de hand was, of wat is het probleem. U wilt opzeggen? Prima, oh ik zie dat dat binnen u contractperiode is, dan moet u de resterende maanden afkopen. Dat wist de persoon dan weer wel.

Na het weekend wordt, als het goed is, overgestapt op KPN. Dit vind ik verschrikkelijk en erg jammer, omdat niemand verder nog glasvezel aanbiedt. in deze wijk.

Het is onthutsend om te merken dat werkelijk niemand vraagt naar het probleem en daaruit mijn probleem op te lossen. Een klant die al 6 jaar diensten van mij afneemt, daar zou ik voor vechten.

Met vriendelijk groet,

Johan

 


3 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Inderdaad geen schoonheidsprijs voor de klantbehandeling.

Maar na 6 jaar tevreden aangesloten te zijn geweest om dan in +1 week weer over te stappen omdat er wat facturatie hikjes zijn ??????

En ook aangeven het erg jammer te vinden om Tmobile te gaan verlaten.

Ik zal wel te oud zijn om dergelijke insteken te begrijpen..

 

 

Reputatie 7

Hi @overstappen, heel erg bedankt dat je zo helder jouw verhaal hier deelt! Ik had ontzettend graag gelezen dat dit anders was gelopen, mijn excuses hiervoor. Graag wil ik je laten weten dat ik de facturen voor jou ga nalopen om te checken of ik kan achterhalen waarom ze allemaal anders zijn. Zodra ik dit heb uitgepluisd, dan kom ik er meteen bij jou op terug. Ik geef je namelijk met liefde meer duidelijkheid. Weet dat ik het heel rot vind dat je hier telkens zelf achteraan moest gaan en niet werd teruggebeld wanneer dit wel werd beloofd. Ik zorg ervoor dat je snel een terugkoppeling van mij krijgt! 🍀

Reputatie 7

Hi @overstappen, ik wil je nog heel graag laten weten dat ik uitvoerig met een collega naar jouw facturen heb gekeken! Zoals ik je beloofde, zou ik hier nog op terugkomen om jou duidelijkheid te geven. Hieronder laat ik je dan ook weten hoe het kan dat de facturen zo erg van elkaar verschillen:

  • Halverwege maart heb je verlengd, waardoor je vier maanden korting hebt gekregen tot half juli.

  • Aangezien de factuur van maart al bestond, is de factuur van april lager uitgevallen. De factuur van april corrigeert namelijk de korting van maart die op de factuur van maart gemist was.

  • Vervolgens is de factuur van mei opgesteld met een kortingsprijs van € 40,00, maar hier is € 15,00 aan incassokosten bijgekomen waardoor deze hoger is uitgevallen. 

  • Vervolgens is de factuur van juni met het kortingsbedrag opgesteld van € 40,00.

  • De korting liep half juli af. Daardoor zit de prijs van de factuur van juli tussen de € 40,00 en € 60,00 in, namelijk € 47,10.

  • Vanaf augustus is de korting helemaal verlopen en betaalde je weer het normale bedrag van € 60,00. 

Hopelijk heb ik je zo wat meer duidelijkheid kunnen geven. Ik wil je alvast een heel mooi weekend wensen! 😊 

Reageer