Beantwoord

Faktuur mails T-Mobiel Thuis worden gezien als spam

  • 12 January 2023
  • 4 reacties
  • 57 Bekeken

Hoi,

Mijn faktuurmailtjes van T-MobileThuis.nl komen in mijn spambox terecht.

Nu weet ik wel iets van mail (tech jargon alert!) en na onderzoekt blijkt dat het mogelijk ook komt omdat DKIM en DMARC niet zijn geconfigureerd op het t-mobilethuis.nl domein. Alleen SPF en dat is tegenwoordig niet voldoende (zeker niet met een ~all).

Aangezien dan de authenticiteit van de mail niet gecontroleerd kan worden telt dat voor mail filteringen systemen zwaar mee met de beoordeling of het wel of niet spam is. Mijn advies is dan ook om DKIM en DMARC in te richten.

 

icon

Beste antwoord door Cheyenne van Odido 13 January 2023, 12:52

Bekijk origineel

4 reacties

Hoi,

Mijn faktuurmailtjes van T-MobileThuis.nl komen in mijn spambox terecht.

Nu weet ik wel iets van mail (tech jargon alert!) en na onderzoekt blijkt dat het mogelijk ook komt omdat DKIM en DMARC niet zijn geconfigureerd op het t-mobilethuis.nl domein. Alleen SPF en dat is tegenwoordig niet voldoende (zeker niet met een ~all).

Aangezien dan de authenticiteit van de mail niet gecontroleerd kan worden telt dat voor mail filteringen systemen zwaar mee met de beoordeling of het wel of niet spam is. Mijn advies is dan ook om DKIM en DMARC in te richten.

 

Oh wacht. Ik had dit al eens eerder gemeld maar geen reactie en het is dus nog aan de orde...Klantenservice mails in spambak door foutieve verzender configuratie | T-Mobile Community

Reputatie 7
Badge +5

Hi @dmstork, ik snap dat je hier een oplossing voor wilt! Helpt dit topic je toevallig verder? Anders schakel ik graag hulp in, @Pieter B. heb jij misschien nog tips? 😄

Hi @dmstork, ik snap dat je hier een oplossing voor wilt! Helpt dit topic je toevallig verder? Anders schakel ik graag hulp in, @Pieter B. heb jij misschien nog tips? 😄

Nee, dat is symptoombestrijding en in mijn ogen geen oplossing. De mail en domein beheerders moeten gewoon SPF, DKIM en DMARC goed inrichten. 

Reputatie 7

Hi @dmstork, merci voor de aanvulling en voor het meedenken! Ik heb dit intern doorgespeeld als advies, zodat hier hopelijk naar gekeken kan worden. 

Reageer