Beantwoord

Geen internet

  • 11 February 2022
  • 11 reacties
  • 200 Bekeken

Sinds maandagmiddag 07-02-2022 in één keer geen internet/tv meer (zyxel T50).

gebeld met de klantenservice of er een storing was, dat was niet het geval,

De medewerker van t-mobile heeft het een en ander gereset op afstand, maar mocht niet helpen.

Dan maar een monteur langs laten komen, dinsdag 08-02-2022 de mail gehad met de mogelijkheid om een afspraak te maken eerste mogelijkheid was pas 11-02-2022 tussen 10:00 en 12:00, afspraak gemaakt so far so good.

 

op 11-02-2022 om 10:43 een sms van Guidion dat de monteur uit is gevallen, ik heb 30 min in de wacht gestaan bij guidion zonder resultaat. weer contact gehad met t-mobile die kunnen dus niks doen en ik werd doorverbonden naar guidion via een spoedlijn.

dinsdag 15-02-200 is pas weer de eerste mogelijkheid dat er iemand langskomt, woest was ik, dit was al de zoveelste keer dat dat Guidion zijn afspraken niet nakomt ik ben er speciaal voor thuisgebleven zodat mijn kinderen het weekend in ieder geval een filmpje konden kijken.

Ik heb nog nooit zo`n slecht bedrijf als Guidion meegemaakt.

En dan schrijven ze doodleuk in de afspraak bevestiging dat als je niet op de tijd van de afspraak thuis bent of niet tijdig annuleert, t-mobile kosten in rekening kan brengen.

Maar zelf kunnen ze de afspraak dus wel zomaar afzeggen in het tijdsblok dat ik had afgesproken.

 

Ik ben benieuwd hoe dit opgelost gaat worden, ben in staat om per direct over te stappen naar een andere provider met mijn thuispakket en meerdere mobiele abonnementen.

icon

Beste antwoord door Caspervdb 17 February 2022, 18:27

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

11 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Caspervdb 

Betreft het een DSL of glasvezel verbinding?

Indien je een glasvezel verbinding hebt welke lampjes er branden of knipperen op de mediaconverter?

Verder kun je van T-Mobile een unlimited internet voucher krijgen voor een week, deze kan dan als hotspot gebruikt worden bijvoorbeeld.

@Waqqas 

Betreft een glasvezelverbinding

voucher heb ik, maar dat is niet de oplossing natuurlijk.

 

Reputatie 7
Badge +15

@Caspervdb 

Helpt het stroom van de mediaconverter even verwijderen ook niet? Anders lijkt het probleem toch buitenshuis.

@Waqqas 

nee ik heb zowel de mediaconverter als de modem al meerdere keren van de stroom af gehad, dat maakt niet uit.

Ik heb zelf het idee dat het probleem in de verdeelkast in de wijk zit, maar ja daar ben ik dus afhankelijk voor van andere

Reputatie 7

Hi @Caspervdb ,

Thanks voor je duidelijke en heldere verhaal. Dit is niet de service die wij voor ogen hebben, en ik neem je feedback dan ook van harte mee. Ook wij willen dat je zo snel mogelijk weer online bent! Na mijn meting is gebleken dat er bij jou een monteur nodig is om de verbinding te herstellen, er is namelijk geen verbinding tussen de aansluiting en de wijkcentrale. Daar behoort Guidion bij aan te pas te komen. Dat dit langer duurt dan gebruikelijk is betreurenswaardig, maar wil toch vragen om nog even geduld te hebben. Mocht je in de tussentijd vragen hebben, laat het vooral weten.  

Hier zelfde probleem vanaf vrijdag ochtend geen internet signaal meer. Oorzaak ook geen goede verbinding met de media converter en glasvezel signaal (fo link). Zelf alles geprobeerd helaas niet gelukt. Kreeg toezegging op monteur binnen 24 uur... natuurlijk niet gelukt. Na zelf weer terugbellen toezegging gehad dat ik met een oplossing zou worden teruggebeld... uiteraard niet gedaan. Het vervelende van alles is alle loze beloftes en toezeggingen en het stelselmatig niet nakomen door de klantenservice van t mobile van de gemaakte afspraken waardoor ik nu veroordeeld ben tot paar dagen geen internet diensten. Ik heb meerdere keren uitgelegd dat ik die hard nodig heb voor mijn werk en niets heb aan een voucher... zeer teleurgesteld in t mobile en de klantenservice en ga me oriënteren op een andere oplossing.....

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Geenservices 

Gaat het om regio Eindhoven? In Eindhoven is er op dit moment een storing, volg hier de updates :

https://community.t-mobile.nl/algemeen-490/is-er-een-storing-bij-t-mobile-thuis-op-internet-tv-of-vaste-telefonie-284385

Nee helaas niet er was geen storing in mijn omgeving bekend....

Reputatie 6

Hoi @Geenservices en welkom op de Community. Ik ben bang dat er sprake is geweest van miscommunicatie, waarvoor excuses. Wij kunnen in geen geval een schatting geven wanneer er een monteur kan komen, simpelweg omdat wij geen inzicht hebben in de agenda's van de monteurs van Guidion. Daarnaast zitten we met variabelen zoals de verschillende beschikbaarheid van monteurs per regio en het incalculeren van eventuele uitval wanneer monteurs verkoudheidsklachten hebben en daarom niet op huisbezoek gaan.Wel is het zo dat de medewerkers van de klantenservice een verzoek moeten indienen of het mogelijk is een monteur aan te sturen en dat dat verzoek binnen 24 uur beoordeeld wordt. Het spijt mij dat de communicatie hierin niet soepel is geweest. Ik zie dat je wel een voucher hebt ontvangen, ik hoop dat je middels een hotspot hier toch nog gebruik van kunt maken.

internet werkt weer, bleek dat de patch in de pop was verwijderd, nieuwe patchkabel erin en het werkt weer.

 

Maar nu dan het volgende waar de monteur achterkwam was dat een hele tijd geleden ik internet had geupdated naar 1000mbps.deze migratie heeft tmobile nooit doorgevoerd, mijn snelheid is nu maar 80 up en 130 down.

 

dus daar komt weer iemand voor.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Caspervdb, fijn dat het nu eindelijk opgelost is en dat de nieuwe patchkabel haar werk doet!

Wat betreft je snelheid en netwerkmigratie: dit is zeer zeker wel doorgevoerd. Ik zie ook een maximale internetsnelheid van 1000 Mbit/s (attainable bitrate). Indien dit niet het geval zou zijn, zouden wij een lagere netwerksnelheid in de lijnmeting moeten zien. Wat ik echter ook zie, is dat er gemeld wordt dat je bekabeld maar een tiende daarvan binnenhaalt, dat is natuurlijk veel te laag en duidt op een aantal zaken: dit kan een poortfout zijn, er kan getest zijn met een cat 5 of lagere netwerkkabel (UTP-kabel), of er is iets anders aan de hand. Hoe heb jij de speedtests uitgevoerd, op welk apparaat en met welke UTP-kabel, was dat cat 5e of hoger?