Beantwoord

Geen tv en monteur heeft onze modem wijziging niet doorgeven

  • 24 February 2022
  • 13 reacties
  • 162 Bekeken

  • is een Master Poster
  • 15 reacties

Ik ben echt pislink, ik heb al weken en een probleem met mijn internet en tv.  Nu is 2 weken geleden een monteur langs geweest het onze modem vervangen maar niet aan jullie door gegeven.  Nu heb ik gisteren nieuwe tv kastjes gehad en die werken nu niet.  Gisteren en vandaag gebeld met jullie.  Krijg je de mededeling er komt een monteur langs.  Ik zei nee ik wil dat het nu opgelost wordt en niet pas volgende week.  En ik kreeg alleen maar te horen ja sorry kunnen er nu niets aan doen.  

 

Ik ga echt bij jullie weg want ik vind dit echt niet kunnen wat een XXXX.

Moderator edit: scheldwoorden en andere kwetsende uitingen zijn absoluut niet toegestaan op de Community. Lees de huisregels er nog eens op na alsjeblieft:

 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 24 February 2022, 15:02

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

13 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Burnet, dat is inderdaad geen fijn gevoel, zeker niet wanneer de TV Box en het Internet niet werken!

Ik heb meteen gekeken of ik aan mijn kant op afstand iets kan proberen en heb het abonnement opnieuw naar het modem verstuurd zodat er een nieuw signaal aangemaakt kan worden. Als ik heel eerlijk moet zijn, denk ik dat dit aan het Draytek modem ligt. Ik herken deze foutmeldingen en het lijkt alsof TV niet geregistreerd kan worden na de nieuwste update op de TV Boxen. 

Ik heb een voorstel: mag ik alle apparatuur omruilen naar modernere apparatuur? Dan ontvang je een Zyxel modem en vier TV Boxen (Aria 610x) én kan ik je daarna overzetten op het nieuwere TV-platform (T-Mobile TV). Je kunt dan jammer genoeg tijdens de overzetting geen gebruikmaken van de opnamefunctie; die hebben de nieuwe TV Boxen niet. Na de overzetting kun je echter wel kiezen voor Cloud Opnemen, daarmee heb je voor € 5 per maand de mogelijkheid om op te nemen in de cloud - dit maandbedrag blijft € 5 ongeacht het aantal TV Boxen thuis. Of je er nu één, drie of vier hebt, je blijft € 5 betalen. Indien je hiermee akkoord gaat, zet ik de omruiling in werking en wordt er een monteur aangestuurd. Op Glasvezel is het namelijk verplicht om alles door een gediplomeerde monteur te laten installeren. Houd er alsjeblieft rekening mee dat je gedurende de omzetperiode (zo'n twee weken) niet kunt opnemen.

Als u goed leest ziet u dat de monteur 2 weken geleden is geweest om het modem te vervangen. 

Wij hebben  al 2 weken het  zyxal modem maar dat is niet in jullie administratie bij gewerkt.  

Ik heb gisteren 2 amino tvboxen gehad.  Maar die werken niet.  

 

 

 

Reputatie 7
Badge +16

@Burnet Excuses, ik dacht dat je bedoelde dat er een modemruil plaats had moeten vinden, maar dat dit niet doorgegeven is en dat je daardoor nog steeds met dezelfde problemen opgezadeld zit - verkeerde interpretatie van mijn kant. Dat verklaart waarom ik een Draytek aangesloten zie staan. Ik zal eens verzoeken bij de techneuten om jouw Zyxel te koppelen aan de aansluiting. Dat zal de boel weer aan de praat krijgen!

Reputatie 7
Badge +16

UPDATE: Guidion dient langs te komen, er is geen alternatief mogelijk momenteel. De Zyxel is al gekoppeld en dat verhelpt het niet zo te zien. Kun je alsjeblieft een afspraak inplannen via 088 2000 151? Ze zijn vandaag tot en met 21:00 bereikbaar.

Maak jij thuis toevallig gebruik van een T-Mobile of Tele2 simkaart (prepaid of abonnement)? Zo ja, dan kan ik je enigszins tegemoetkomen met een Unlimited Internet voucher zodat je de komende dagen onbeperkt online kunt blijven via mobiele hotspot op laptop en PC. Is dat een ideetje?

Nou ik vind dat een karige tegemoet koming voor iets wat al weken speelt.  

Dus bij jullie in de administratie staat nu wel een zyxal of nog steeds niet?

 

Reputatie 7
Badge +4

@Burnet het lijkt mij het belangrijkste om eerst je tv probleem op te lossen. 

Reputatie 7
Badge +16

@Burnet Dat is geen tegemoetkoming, het is een noodoplossing omdat je geen verbinding kunt maken. Een tegemoetkoming zal pas worden opgemaakt zodra het probleem volledig verholpen is en er een einddatum bekend is.

Ik heb wel gewoon internet het is mijn tv die het niet doet

Reputatie 7

Hi @Burnet ,

Dat is ons helemaal duidelijk - mijn collega Jason bedoelt ook de verbinding van de TV. Wil je ons laten weten hoe het bezoek is verlopen? Op deze manier kunnen kijken naar een permanente oplossing en eventuele vergoeding. We horen het graag. 

Nou monteur is geweest.  Het aangegeven dat in huis geen problemen zijn.  Het ligt dus zoals ik al eerder heb gezegd bij jullie.  Nu heb ik nog steeds maar 1 tv kastje die het doet en de rest niet. Hoe lang duurt het nu nog voordat het is opgelost.  

Tevens is mijn bestelling nog steeds niet afgerond terwijl ik alles al ontvangen heb.  Ja het werkt niet maar ik heb alles.  Dus kan dit ook opgelost worden aub.  Want ik kan op dit moment nu niets aanpassen in mijn abonnement omdat dit nog open staat

 

Reputatie 7

Hoi @Burnet ,

Dank je wel voor de terugkoppeling! Ik begrijp dat er direct contact is geweest met de telefonische collega's en dat de status van de bestelling zal worden goed gezet door onze technische collega's. Mijn welgemeende excuses. Daarnaast is er, na terugkoppeling van de monteur, een nieuwe TV Box jouw kant opgestuurd. Wil je ons laten weten of dit het gewenste resultaat geeft? We horen het graag van je.