Beantwoord

Geen verbinding meer met website

  • 27 January 2023
  • 9 reacties
  • 165 Bekeken

Hallo,

Sinds 19-01-2023 kan ik de website “www.semsportal.com” niet meer bereiken via T-mobile thuis.
Aangezien mijn omvormer van de zonnepanelen daar een connectie mee maakt, krijg ik dus nu geen gegevens meer binnen vwb de opbrengst van mijn panelen.
Ik heb dit op meerdere laptops/pcs geprobeerd.
Als ik met mobiel internet(telefoon) een connectie probeer te maken, lukt dat wel en kan ik zelfs inloggen op mijn profiel op die site.
Ik zie dan nog steeds geen data van mijn omvormer, daar die geen connectie kan maken via het thuisnetwerk.

Wat kan dit zijn?!

Grt, Peter

icon

Beste antwoord door louisL 6 February 2023, 12:56

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hier t-mobile via WBA glasvezel.  Kan deze website prima bereiken.  Dat lukt ook vanaf jouw aansluiting,  dus het ligt niet aan de connectiviteit. Heeft de omvormer wel wifi toegang? Of kun je hem eens met een kabel aansluiten. Dit probleem moet je echt tussen de omvormer en het data platform van de leverancier zoeken.

Hier t-mobile via WBA glasvezel.  Kan deze website prima bereiken.  Dat lukt ook vanaf jouw aansluiting,  dus het ligt niet aan de connectiviteit. Heeft de omvormer wel wifi toegang? Of kun je hem eens met een kabel aansluiten. Dit probleem moet je echt tussen de omvormer en het data platform van de leverancier zoeken.

Als ik op mijn laptop/pc de site niet kan bereiken via het thuisnetwerk en wel met mobiel internet op mijn telefoon, hoe kan het dan liggen aan de omvormer en het data platform van de leverancier?!
Dat klinkt niet logisch...
De omvormer heeft gewoon een goede verbinding via wifi, ook getest, maar ook die maakt een verbinding via het thuisnetwerk met die site om uitgelezen te worden, wat dus ook niet lukt.
Anders had ik met mijn mobiel ook wel data gezien op de site.

Reputatie 6
Badge

Hallo,

Sinds 19-01-2023 kan ik de website “www.semsportal.com” niet meer bereiken via T-mobile thuis.
Aangezien mijn omvormer van de zonnepanelen daar een connectie mee maakt, krijg ik dus nu geen gegevens meer binnen vwb de opbrengst van mijn panelen.
Ik heb dit op meerdere laptops/pcs geprobeerd.
Als ik met mobiel internet(telefoon) een connectie probeer te maken, lukt dat wel en kan ik zelfs inloggen op mijn profiel op die site.
Ik zie dan nog steeds geen data van mijn omvormer, daar die geen connectie kan maken via het thuisnetwerk.

Wat kan dit zijn?!

Grt, Peter

Is dit de enige website die je niet kunt bereiken? Net als @eric kan ik dat wel (glasvezel via Open Dutch fiber). Het is dus niet aannemelijk dat het voor jou wel in het T-mobile netwerk zit. Kun je de website wel pingen? En werkt DNS voor jou (nslookup semsportal.com evt. met www. ervoor). Welke DNS server gebruik je?

Doe anders een een traceroute (tracert onder windows dacht ik) naar de site?

 

Hallo,

Sinds 19-01-2023 kan ik de website “www.semsportal.com” niet meer bereiken via T-mobile thuis.
Aangezien mijn omvormer van de zonnepanelen daar een connectie mee maakt, krijg ik dus nu geen gegevens meer binnen vwb de opbrengst van mijn panelen.
Ik heb dit op meerdere laptops/pcs geprobeerd.
Als ik met mobiel internet(telefoon) een connectie probeer te maken, lukt dat wel en kan ik zelfs inloggen op mijn profiel op die site.
Ik zie dan nog steeds geen data van mijn omvormer, daar die geen connectie kan maken via het thuisnetwerk.

Wat kan dit zijn?!

Grt, Peter

Is dit de enige website die je niet kunt bereiken? Net als @eric kan ik dat wel (glasvezel via Open Dutch fiber). Het is dus niet aannemelijk dat het voor jou wel in het T-mobile netwerk zit. Kun je de website wel pingen? En werkt DNS voor jou (nslookup semsportal.com evt. met www. ervoor). Welke DNS server gebruik je?

Doe anders een een traceroute (tracert onder windows dacht ik) naar de site?

 

Krijg bij alle 3 gewoon respons, nslookup, tracert en ping.
Denk echt dat het dan met mijn router/modem te maken heeft, maar die is erg beperkt met wat ik kan instellen/checken.
Snap het niet echt meer…

Reputatie 6
Badge

Krijg bij alle 3 gewoon respons, nslookup, tracert en ping.
Denk echt dat het dan met mijn router/modem te maken heeft, maar die is erg beperkt met wat ik kan instellen/checken.
Snap het niet echt meer…

Ik blijf maar nadenken over jouw probleem. Het T-mobile netwerk lijkt niet het probleem (het benaderen lukt voor @eric en voor mij. Ik kan me niets indenken waardoor de router dit veroorzaakt. Neem eens contact op met de beheerder van semsportal/ Goodwe en vraag eens of zij jouw IP-adres blokkeren. Dat zij je adres blokkeren lijkt me de enige logische verklaring. @Jason kunnen jullie een ander IP-adres forceren voor deze klant?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @louisL, wij kunnen helaas geen ander IP-adres forceren. Jouw voorstel lijkt mij in deze situatie de beste optie.   

Krijg bij alle 3 gewoon respons, nslookup, tracert en ping.
Denk echt dat het dan met mijn router/modem te maken heeft, maar die is erg beperkt met wat ik kan instellen/checken.
Snap het niet echt meer…

Ik blijf maar nadenken over jouw probleem. Het T-mobile netwerk lijkt niet het probleem (het benaderen lukt voor @eric en voor mij. Ik kan me niets indenken waardoor de router dit veroorzaakt. Neem eens contact op met de beheerder van semsportal/ Goodwe en vraag eens of zij jouw IP-adres blokkeren. Dat zij je adres blokkeren lijkt me de enige logische verklaring. @Jason kunnen jullie een ander IP-adres forceren voor deze klant?

Daar had ik inderdaad nog niet aan gedacht.
Ik zal eens kijken of dat het misschien is en een mail sturen.
Bedankt iig voor het meedenken! 👍

Reputatie 6
Badge

Nog een suggestie: check eens wat Maxmind denkt wat jouw locatie is: https://www.maxmind.com/en/locate-my-ip-address

Als je een pas door T-mobile in gebruik genomen IP-adres hebt dan kan het zijn dat Goodwe/ Semsportal denkt dat je buiten Europa zit.

Nog een suggestie: check eens wat Maxmind denkt wat jouw locatie is: https://www.maxmind.com/en/locate-my-ip-address

Als je een pas door T-mobile in gebruik genomen IP-adres hebt dan kan het zijn dat Goodwe/ Semsportal denkt dat je buiten Europa zit.

Ook deze optie geeft alles perfect weer.
Heb inmiddels een ticket aan laten maken op de service site van de fabrikant, dus hoop snel uitsluitsel te hebben.
Thanx voor de hulp zover! 👍

Reageer