Geen verbinding met wijkcentrale (glasvezel) - LOS knippert rood, PON is uit. (Utrecht)

  • 16 April 2023
  • 15 reacties
  • 421 Bekeken

Geachte T-Mobile. 

Sinds een half uur geen glasvezelinternet. 

Van het Huawei kastje: 
PON is uit.

LOS knippert rood. 

Een kennis die bij Guidion werkt vertelt dat dit vaak door storing in de wijkcentrale.

Graag even in jullie systemen kijken of een monteur niet onlangs heeft gesleuteld en misconfiguraties heeft doorgevoerd in de wijkcentrale. 
 


15 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @McNulty2023 

Knippert het rode LOS lampje langzaam dus 2 keer per seconde en heb je ook in je My T-Mobile account gekeken onder storingen of er een storing bekend is op jouw adres?

Volgens de systemen zijn er geen algemene als lokale storingen.

Ik heb zojuist telefonisch contact gehad en aantal controle stappen doorlopen. Het euvel ligt hoogstwaarschinlijk in wijkcentrale. 

LOS lampje knippert idd langzaam. 

Werken mensen van ODF ook op zondagen? Want het lijkt me gewoon een misconfiguratie oid. Kan je toevallig zien of er vandaag werkzaamheden waren/zijn? Zoja, wellicht dat een belleletje die kant op het kan verhelpen. 

Reputatie 7
Badge +15

@McNulty2023

Ik ben ook een klant maar ik denk niet dat er op zondagen ook gewerkt wordt. Als laatste wat je nog kunt doen is een foto delen van het glasvezelaansluitpunt en Huawei ONT op 1 foto om uit te sluiten of er een foutje bij jou in de installatie zit.

De aansluiting was circa 2 maanden geleden gerealiseerd. Werkte prima. 
Ik denk ook dat het goed is gemonteerd/geinstalleerd destijds. 

Ik hoop dat OpenDutchFiber dit euvel gewoon z.s.m. verhelpt in de POP/Wijkcentrale.

Want als ik deze horror-case lees dan gaan mijn haren overeind staan betreft de tijd dat eroverheen gaat. 

Reputatie 7
Badge +15

@McNulty2023 

Zorg dat de gele patchkabel tussen glasvezelaansluitpunt en ONT aan beide kanten een groene connector heeft en dat de kabel niet te klein is opgerold.

Hoi @Ishana

Vraag betreft het overbruggen totdat de storing is verholpen. 

Vanmiddag heb ik jouw collega gesproken en zij heeft een ticket aangemaakt en als het goed is gaat OpenDutchFiber er mee aan de slag. (referentie: 63034943)

We hebben een unlimited voucher ontvangen voor mijn vriendin (Ben abonnee), echter die gaat van de week natuurlijk naar haar werk. En zal ik zonder internet zitten

Nu heb ik her en der gelezen dat anderen een sim-only voor 10 euro moeten bestellen, de bon moeten bewaren en vervolgens in aanmerking komen voor een 2e voucher. Kunnen wij daar ook voor in aanmerking komen? En wat is dan de beste en snelste procedure? 

Mvg,


@Waqqas dank voor de tips, helaas mocht dit niet baten, de gele kabel was is uberhaupt niet opgerold. Dank voor je input. 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @McNulty2023, ik help je hier graag mee! Als je een foto van de bon in dit topic kan plaatsen kan ik het voor je in orde maken. Mocht je zelf al een T-Mobile, Tele2 of Ben mobiel abonnement hebben, dan zorg ik er graag voor dat je voor een van deze abonnementen een extra vouchercode toegestuurd krijgt.

Voor nu doen we er alles aan om zo snel mogelijk een monteur bij je langs te krijgen, dit gaan wij voor je oplossen!

@Cal 

Is de pre-paid sim only van T-mobile met eenmalige kosten van 10 euro geschikt hiervoor?


zoja, zijn deze enkel via het internet te bestellen of ook bij een winkel zoals bijvoorbeeld Albert Heijn?

Reputatie 7
Badge +15

@McNulty2023

Je kan ook gewoon een T-Mobile prepaid simkaart nemen, als deze te koop is bij de AH dan kan je hem daar kopen of anders kan je langs een T-Mobile winkel gaan.

@Cal 

Bij deze de bon van de pre-paid simonly. 

 

@Cal kan je de voucher toedoen naar mijn email adres? Of DM? 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @McNulty2023, top dat je de foto van de bon kon delen! Ik ga voor je aan de slag met de credit en je ontvangt hierover snel een email van mij ter bevestiging. Je zal het bedrag terugkrijgen op de factuur van mei. 

Daarnaast zal ik je snel via DM/privébericht een vouchercode toesturen, ik ga hier voor je achteraan!

Ik heb hulp nodig om urgentie te krijgen om mijn ticket bij de backoffice door te krijgen voor Open Dutch Fiber. Graag reactie ajb @Cal @Ishana 

Ik krijg wederom te horen dat dit weer terug bij de backoffice ligt om opgepikt te worden terwijl mijn eerste ticket was aangemaakt en door systeem-beperking een nieuwe aangemaakt moest worden. Dus sluit ik weer achter aan de rij. Stom.
 

Referentienummers

  1. 63034943 aangemaakt op 16-04
  2. 63143414 aangemaakt zojuist 21-04

 

Wat is er gebeurt (in chronologische volgorde)?

  • Sinds zondag geen glasvezel signaal internet. Het viel spontaan weg.
  • Hiervan op zondag melding gemaakt met ticket 63034943 nadat aantal controle stappen waren doorlopen en serie nummers, en mac adres waren genoteerd.
  • Woensdag zou een Guidion monteur komen. Deze is NIET komen opdagen. Ik had heel mijn planning vrijgemaakt en activiteiten met de kinderen voor moeten opgeven. Gewoon een schande dat ik hier zelf voor moest bellen om daar achter te komen. 
  • Vrijdag ochtend kwam de andere Guidion monteur ook te laat, hiervoor moest ik wederom zelf bellen. Het heeft een halve ochtend in beslag genomen.
  • De monteur (aardig en meedenkend) vertelde dat het inderdaad in de Wijkcentrale ligt maar kan niet in het KPN systeem zien om welke POP het gaat. (zie onderstaand screenshot die hij heeft gedeeld). 
  • Zojuist deze informatie doorgespeeld aan nieuwe T-mobile call agent en die heeft dus een nieuwe ticket aangemaakt: 63143414 En dat is juist wat ik NIET wilde want zo sluit ik wederom achter aan de rij. Dus bij deze vraag ik jullie @Cal @Ishana  of jullie het kunnen escaleren om het z.s.m. door te laten zetten naar OpenDutchFiber, want die kunnen wel gedetailleerder zien wat er aan de hand is. 

A

 

Niet heel handig van die monteur, de KPN app is voor het zoeken naar de infra gegevens op het KPN Netwerk, als je via het ODF netwerk bent aangesloten staat daar uiteraard niks in. Hoop voor je dat dit snel wordt opgepakt.

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @McNulty2023, ik heb mijn collega meteen een berichtje gestuurd! Hij zal het morgen direct doorzetten naar de externe netwerkbeheerder en daarmee is het ticket vooraan komen te staan. Je zal zo snel mogelijk gecontacteerd worden door de netwerkbeheerder. Stuur me gerust een berichtje als je nog vragen hebt of er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een fijn weekend! 😊 Groetjes, Ishana

Reageer