Beantwoord

Geen wachtwoord voor HG659


  • is een Top Poster
  • 5 reacties

Hallo, ik heb een HG659 Modem en er staat geen sticker op de achterkant om in te loggen bij Home Gateway HG659. Ik heb een reset gedaan en kan ook al niet inloggen met admin/admin of user/user. Wat moet ik doen?

icon

Beste antwoord door TMTV 22 July 2022, 00:55

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

13 reacties

 

Er zou een witte sticker op moeten zitten met hierop de wachtwoorden voor het modem en de SSID en het wachtwoord voor Wi-Fi. Als het T-Mobile logo ontbreekt kan het zijn dat deze nog dateert van de Vodafone periode.

Gebruikersnaam user

Wachtwoord user

Is dan een veel gebruikte combinatie maar ik meen dat deze soms ook nog wel eens gebruikt werd:

Gebruikersnaam vodafone

Wachtwoord vodafone

 

Mocht dit niet werken dan vrees ik dat er niet heel veel mogelijkheden resteren dan dat je in de papieren  (handleiding die bij het modem zat) zult moeten duiken en het mogelijk hier nog ergens vermeld staat. 

 

Er zou een witte sticker op moeten zitten met hierop de wachtwoorden voor het modem en de SSID en het wachtwoord voor Wi-Fi. Als het T-Mobile logo ontbreekt kan het zijn dat deze nog dateert van de Vodafone periode.

Gebruikersnaam user

Wachtwoord user

Is dan een veel gebruikte combinatie maar ik meen dat deze soms ook nog wel eens gebruikt werd:

Gebruikersnaam vodafone

Wachtwoord vodafone

 

Mocht dit niet werken dan vrees ik dat er niet heel veel mogelijkheden resteren dan dat je in de papieren  (handleiding die bij het modem zat) zult moeten duiken en het mogelijk hier nog ergens vermeld staat. 

De modem is inderdaad nog van de Vodafone periode, ik heb het boekje jammer genoeg niet, is er echt niks anders dat ik kan doen?

 De modem is inderdaad nog van de Vodafone periode, ik heb het boekje jammer genoeg niet, is er echt niks anders dat ik kan doen?

Heb je gebruikersnaam en wachtwoord vodafone al uitgeprobeerd ?

Misschien eens een reset en die combinaties opnieuw proberen?

Werkt het echt niet? dan vrees ik dat er inderdaad niet heel veel mogelijk is. Ik vermoed dat T-Mobile geen database heeft met daarin de wachtwoorden van Huawei HG659's uit de Vodafone tijdperk.

T-Mobile levert dit modem tegenwoordig niet meer en qua ondersteuning loopt dit inmiddels ook wel terug, tegenwoordig wordt de T-50 aan bestaande klanten en de T-54 aan nieuwe klanten geleverd.

 De modem is inderdaad nog van de Vodafone periode, ik heb het boekje jammer genoeg niet, is er echt niks anders dat ik kan doen?

Heb je gebruikersnaam en wachtwoord vodafone al uitgeprobeerd ?

Misschien eens een reset en die combinaties opnieuw proberen?

Werkt het echt niet? dan vrees ik dat er inderdaad niet heel veel mogelijk is. Ik vermoed dat T-Mobile geen database heeft met daarin de wachtwoorden van Huawei HG659's uit de Vodafone tijdperk.

T-Mobile levert dit modem tegenwoordig niet meer en qua ondersteuning loopt dit inmiddels ook wel terug, tegenwoordig wordt de T-50 aan bestaande klanten en de T-54 aan nieuwe klanten geleverd.

Ik heb “vodafone” gebruikt voor gebruikersnaam en wachtwoord en het werkt niet. Ik vind het best apart dat ze geen database hebben. Ik heb wel ooit iets gehoort over admins. Zouden die misschien niet kunnen inloggen op mijn modem?

Reputatie 2

Probeer eens:

Login: admin
Wachtwoord: ‘leeg laten’

 

Probeer eens:

Login: admin
Wachtwoord: ‘leeg laten’

 

Ik krijg deze error:

Username or password is empty. Please fill in these entries.

Ik vind het best apart dat ze geen database hebben.

 

Dit vermoed ik omdat het een vrij oud modem is die al heel lang niet meer wordt geleverd. Tegenwoordig worden deze al vrij snel vervangen met een Zyxel T-50 voor bestaande klanten of een Zyxel T-54 voor nieuwe klanten.

 

Ik heb wel ooit iets gehoort over admins. Zouden die misschien niet kunnen inloggen op mijn modem?

Klopt, even afwachten tot één van de medewerkers je bericht hier onder ogen krijgt en in de gelegenheid is om te reageren.

Hopelijk kunnen ze iets voor je betekenen.

Reputatie 7
Badge +6

Er zijn twee versies van de Huawei in omloop met verschillende kleuren poorten:

Als je de bovenste hebt, moet de combinatie user/user werken. Na een aantal mislukte pogingen blokkeert de router een paar minuten. Misschien was dat het geval toen je deze combinatie probeerde. Zou je hem nog eens willen resetten en deze login proberen?

De onderste versie heeft een uniek wachtwoord. Als het goed is, zat er destijds ook een losse sticker bij met de inloggegevens. Heb je die misschien nog ergens?

Alleen de klantenservice kan als admin inloggen. Het zou kunnen dat ze langs die weg het wachtwoord kunnen veranderen, maar als je je router ooit reset, moet dat opnieuw geregeld worden. De beste oplossing is dan, zoals @Gerrit078 al aangaf, wachten op een moderator die de Huawei om kan ruilen voor de nieuwere Zyxel. Daar zit een los kaartje bij met de inloggegevens.

Er zijn twee versies van de Huawei in omloop met verschillende kleuren poorten:

Als je de bovenste hebt, moet de combinatie user/user werken. Na een aantal mislukte pogingen blokkeert de router een paar minuten. Misschien was dat het geval toen je deze combinatie probeerde. Zou je hem nog eens willen resetten en deze login proberen?

De onderste versie heeft een uniek wachtwoord. Als het goed is, zat er destijds ook een losse sticker bij met de inloggegevens. Heb je die misschien nog ergens?

Alleen de klantenservice kan als admin inloggen. Het zou kunnen dat ze langs die weg het wachtwoord kunnen veranderen, maar als je je router ooit reset, moet dat opnieuw geregeld worden. De beste oplossing is dan, zoals @Gerrit078 al aangaf, wachten op een moderator die de Huawei om kan ruilen voor de nieuwere Zyxel. Daar zit een los kaartje bij met de inloggegevens.

Ik heb de bovenste maar de wan is rood, niet blauw bij mij. Ik probeer het nog even te resetten en dan probeer ik user/user nog een keer.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @imiee, graag controleer ik of ik op afstand het wachtwoord voor je kan herstellen. Kun je mij een privébericht (de link is klikbaar) sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN, alsjeblieft? Dan controleer ik hoe ik je ga helpen. Thanks alvast!

Reputatie 7
Badge +6

@imiee Nog één vraag om uit te sluiten dat je op de verkeerde plek inlogt: ga je in de browser naar 192.168.1.1? Als je je externe IP-adres intypt, kom je op een inlogpagina uit die hetzelfde lijkt, maar niets doet. Inloggen kan dus alleen via 192.168.1.1.

@imiee Nog één vraag om uit te sluiten dat je op de verkeerde plek inlogt: ga je in de browser naar 192.168.1.1? Als je je externe IP-adres intypt, kom je op een inlogpagina uit die hetzelfde lijkt, maar niets doet. Inloggen kan dus alleen via 192.168.1.1.

Ik ga naar 192.168.1.1 om in te loggen. Niks werkt

Reputatie 7
Badge +16

@imiee Bedankt voor je privébericht: ik heb gereageerd. Zou je jouw gegevens willen doorsturen, dan controleer ik hoe we dit gaan oplossen zodat je weer kunt inloggen op het modem!