Beantwoord

Glasvezel aanbieding maar nog geen kabel in de grond


Reputatie 3

Deze week kreeg ik een aanbieding voor glasvezel, maar er ligt nog geen kabel in de grond hier, teminste, ik heb niemand zien graven.

 

Uiteindelijk komt dat wel, want opendutchfiber is in mijn woonplaats wel bezig in sommige straten.

 

De aanbieding loopt tot 19 juni, maar wie zegt dat aansluiten dan al mogelijk is ?

icon

Beste antwoord door Waqqas 21 May 2022, 11:12

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

21 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Stefan63 

In dit geval gaat het om een pre order, je sluit het abonnement alvast af en nadat ODF in jouw straat is geweest zal een monteur volgen om het glasvezel naar binnen te brengen en af te monteren op een glasvezelaansluitpunt. Nadat dit rond is dan zal je bericht krijgen van Guidion voor de huisinstallatie.

Je begint pas met betalen voor je abonnement zodra je thuis een werkende T-Mobile verbinding hebt.

Reputatie 3

En later gister in de middag zie ik dat er een paar bundeltjes glasvezel kabel op de stoep aan de overkant uitgerold is  :)

Er was verder niemand bij aan het werk dus ik vermoed dat iemand even vast een bundel kabel klaar gemaakt heeft, die wellicht aankomende week de grond in gaat.

Logischerwijs zou ik dan denken dat het aan mijn kant van de straat ook wel snel de grond in gaat.

 

Hoelang zou het duren dat ik aangesloten kan worden ?

Zijn er al postcode gebieden in Venlo-Blerick waar de kabels allang in de grond liggen, en die al een werkende verbinding hebben ?  (kan iemand dat nagaan ?)

 

Reputatie 7
Badge +15

@Stefan63 

De overkant zal dan wel snel aan de beurt zijn waarna jouw kant waarschijnlijk snel volgt.

Eerst gaan de kabels in de hele buurt de grond in en daarna moet alles nog gelast worden, dat zal ook nog wel even duren.

Reputatie 3

Waar kan ik rekening mee houden denken jullie ?

1 maand, 3 maanden 6 maanden ?

 

Heb weinig zin om me nu vast te leggen en dan vervolgens maar af te wachten wanneer er iets gaat gebeuren

Reputatie 7
Badge +15

@Stefan63 

Misschien weten de aannemers die daar aan het werk zij meer te vertellen over wanneer je ongeveer een aansluiting hebt?

Reputatie 3

Uiteindelijk mezelf een slag in de rondte gezocht naar meer info, maar niks gevonden.

Er waren wel mensen aan graven om de kabels in de grond te leggen, deze heb ik geprobeerd aan te spreken, maar geen van hen spreekt nederlands engels of duits, dus dat schiet ook geen bal op.

 

Iemand hier die wel iets meer kan zeggen hoelang e.e.a duurt ?

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Stefan63,

Goed dat je hierover begint, ik schep graag de duidelijkheid waarnaar je verlangt!

Middels jouw dossier kan ik navraag doen bij de aannemer over de duur van de aanleg, alleen heb je jouw Community account nog niet gekoppeld aan jouw thuis voor T-Mobile account. Zou je daarom in een privébericht de volgende gegevens toe kunnen sturen:

  • Postcode en huisnummer
  • Jouw geboortedatum
  • De laatste vier cijfers van jouw IBAN

Hiermee kan ik ervoor zorgen dat de onderste steen snel bovenkomt!

Reputatie 3

Privebericht verstuurd :)

Reputatie 7
Badge +1

Ik weet niet hoe lang tegenwoordig de tijd is tussen “we gaan glasvezel aanleggen in uw plaats” en daadwerkelijk het gebruik maken van de aansluiting.

Toen een jaar of 10-15 hier in mijn regio glasvezel daadwerkelijk werd aangelegd kon dat zomaar een jaar of 2 tot 3 duren voor je het werkelijk kon gebruiken, en dan moest  30tot40% een abonnement hebben afgesloten

Reputatie 7

Thanks voor de gegevens @Stefan63! Cal mag vandaag genieten van een vrije dag en zal je bericht morgen oppakken. We gaan dit voor je uitzoeken!

Reputatie 3

Thanks voor de gegevens @Stefan63! Cal mag vandaag genieten van een vrije dag en zal je bericht morgen oppakken. We gaan dit voor je uitzoeken!

 

Top !

Reputatie 7
Badge +4

Bedankt voor je privébericht @Stefan63! Ik heb je afgelopen maandag al een antwoord verstuurd, alleen heb ik hier nog geen reactie op. Omdat je in de tussentijd wel in dit topic hebt gereageerd vermoed ik dat je het wellicht over het hoofd hebt gezien, vandaar dit berichtje. Hopelijk spreken we elkaar snel, ik los het graag voor je op! 😃

Reputatie 3

Nou het is zover :-)

De kabels liggen in de grond nu, en ik heb vanmorgen een aanvraag gedaan voor een 1000mbit abbo met tv.

En nu maar wachten …. :)

Reputatie 2

Nou het is zover :-)

De kabels liggen in de grond nu, en ik heb vanmorgen een aanvraag gedaan voor een 1000mbit abbo met tv.

En nu maar wachten …. :)

Hopelijk werkt het op korte termijn en kun je genieten van je snelle internet (en tv).

Reputatie 3

Nou het is zover :-)

De kabels liggen in de grond nu, en ik heb vanmorgen een aanvraag gedaan voor een 1000mbit abbo met tv.

En nu maar wachten …. :)

Hopelijk werkt het op korte termijn en kun je genieten van je snelle internet (en tv).

 

Straks even met T-Mobile gebeld, en eind deze maand is de centrale gereed.

Weet iemand waar die centrale komt te staan ergens ?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Stefan63 

De aannemer OpenDutchFiber zal dat denk ik wel beter weten, misschien loopt er ergens een projectleider rond?

Op de website van OpenDutchFiber heb je ook een emailadres en telefoonnummer:

Tel: 088 1633 633

E-mail: info@opendutchfiber.nl

Reputatie 3

Hallo @Stefan63 

De aannemer OpenDutchFiber zal dat denk ik wel beter weten, misschien loopt er ergens een projectleider rond?

Op de website van OpenDutchFiber heb je ook een emailadres en telefoonnummer:

Tel: 088 1633 633

E-mail: info@opendutchfiber.nl

 

Gelijk even mail verstuurd :)

Reputatie 7

Ik weet niet hoe lang tegenwoordig de tijd is tussen “we gaan glasvezel aanleggen in uw plaats” en daadwerkelijk het gebruik maken van de aansluiting.

Toen een jaar of 10-15 hier in mijn regio glasvezel daadwerkelijk werd aangelegd kon dat zomaar een jaar of 2 tot 3 duren voor je het werkelijk kon gebruiken, en dan moest  30tot40% een abonnement hebben afgesloten

Soms is alles al klaar maar moet de stroom nog worden aangelegd. In sommige gebieden is dat niet op korte termijn mogelijk. 

Reputatie 7
Badge +1

@Hidden.nld De procedure was voor zover ik me nog kan herinneren als volgt: Reggefiber (KPN) was het bedrijf welke de aanleg verzorgde, voor er werd besloten daadwerkelijk aan te leggen was er eerst een campagne welke inhield dat minimaal 30% voor een groter dorp of 40% voor een klein dorp ook een abonnement op de glasvezel moest afnemen,  (dus een werkend abo.)

Een dergelijke campagne duurde meestal 3 tot 6 maanden en kon eventueel nog wat langer duren, was alles doorlopen begon de aanleg en dan duurde het alsnog zeker 1 jaar of meer voor men werkelijk een werkende aansluiting had,  welke dan ook perfect werkt dit in tegenstelling van wat ik nu dikwijls lees.

Straks even met T-Mobile gebeld, en eind deze maand is de centrale gereed.

Weet iemand waar die centrale komt te staan ergens ?

Als het goed is staat de POP al ergens, kwestie van eens even lekker wandelen of een rondje fietsen en rondkijken wat lijkt op zoiets als wat je hier ziet. Het is overigens niet zo dat je er veel zult zien, vaak worden zaken afgemonteerd in de POP met de deuren dicht. Dit om zoveel mogelijk vuiligheid/stof en ongewenste mensen etc. buiten te houden.

Reputatie 7

@Gerrit078 alhoewel dat wel de standaard is. Wil kpn ook vaak anders doen. Zoals streetcabinets hybride streetcabinets. En telefooncentrales gebruiken. Het "voordeel" van streetcabinets is geen odf toegang voor 3den. Bij een telefoon centrale hebben ze al infrastructuur liggen dus is goedkoper.