Beantwoord

Glasvezel in mijn wijk

  • 15 July 2021
  • 3 reacties
  • 108 Bekeken

Hallo, ik heb een Internet Only pakket bij T-mobile, en ik woon in Amsterdam. De maximale behaalde snelheid op mijn adres is 100mb/s, alleen is de 100mb helaas niet genoeg voor mijn behoeften. Ik wacht al heel lang dat misschien glasvezel wordt geleverd bij mijn buurt, maar helaas nog niet.

 

Vorige week heb ik een bericht van Ziggo dat ze nu Glasvezel wel bij mij kunnen leveren, dus ik heb daarna meteen T-mobile klantenservice gebeld om te checken of dat bij T-mobile ook gaat gebeuren. Helaas kon de meneer niet checken of dat gaat binnenkort ook bij ons gebeuren, en hij had mij aangeraad om naar Volker Wessels te bellen (088 1860 444). Ik had ze ook meteen gebeld, maar ze hadden mij verteld dat ze niet verantwoordelijk zijn voor Amsterdam gebied.

 

Ik wil graag weten of Glasvezel ook bij T-mobile beschikbaar voor mijn adres: [Verwijderd door Moderator. Plaats geen privégegevens in openbare berichten!] Amsterdam gaat worden? Want liever wil ik bij jullie blijven en niet naar een andere bedrijf overstappen. 

 

Mvg, 

Mosab.

icon

Beste antwoord door Anonymous 15 July 2021, 18:16

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @MosabAl 

Je zit nu op het KPN netwerk waar T-Mobile maximaal 100 MB over kan leveren dus niet meer helaas (zowel DSL als glasvezel).

Voor glasvezelplannen bij jou in de buurt kan je het nieuws in de gaten houden of de website van KPNnetwerkNl.

Vorige week heb ik een bericht van Ziggo dat ze nu Glasvezel wel bij mij kunnen leveren, dus ik heb daarna meteen T-mobile klantenservice gebeld om te checken of dat bij T-mobile ook gaat gebeuren.

 

Helaas is dit een niet eerlijke verkooptruc van Ziggo. Amsterdam krijgt geen glasvezel van Ziggo, tenminste… voorlopig niet. De enige vezels die Ziggo er heeft liggen is tot aan de groepsversterker, vanaf dit punt loopt een coaxkabel naar jouw woning.

De enige gebieden alwaar Ziggo glasvezel tot aan de woning aangelegd heeft (en nog verder aan het aanleggen is) zijn Rotterdam (Zalmhaventoren) en woningen in Den haag en Arnhem. Dit gaat alleen wel om nieuwbouwwoningen zoals ook te lezen is in dit artikel op tweakers.net.

 

 

Helaas kon de meneer niet checken of dat gaat binnenkort ook bij ons gebeuren, en hij had mij aangeraad om naar Volker Wessels te bellen (088 1860 444). Ik had ze ook meteen gebeld, maar ze hadden mij verteld dat ze niet verantwoordelijk zijn voor Amsterdam gebied.

 

Misschien zou je eens kunnen kijken op deze pagina als je hier je postcode en huisnummer invoert, kun je zien wat de maximum haalbare snelheid is en zelfs zien of er op korte termijn onderhoudswerkzaamheden (upgrades) (gaan) plaatsvinden.

 

Reputatie 7
Badge +15

Excuses voor de late edit, ik dacht dat je al glasvezel had 😅

Maar alsnog geldt hetzelfde verhaal dan ook dus als je KPN glasvezel hebt.

KPN legt nu overal gpon glasvezel aan waar T-Mobile voorlopig nog niet over kan leveren, misschien tegen de tijd dat er bij jou glasvezel ligt wel (maximaal 100 MB).

Reageer