Glasvezelaanleg groot gat

  • 9 November 2022
  • 22 reacties
  • 401 Bekeken

Ze zijn bezig met aanleg glasvezel, zou 1 dag stoep open liggen. 

Nou het is al dagen een grote zooi voor de deur. Een groot gat waar ze in de avond hun scheppen half in leggen, plank erover en weg zijn ze. 

Schandalig dat het hier zo'n zooi is al dagen. 

Het geeft in ieder geval geen moed dat aanleg door de tuin wel netjes gaat, dus hier voorlopig geen aansluiting. 

En al helemaal niet dat er gegraven wordt in ONZE tuin. We laten onze tuin echt niet door jullie verkloten. 

Nee de folder in de bus is een leugen, niks 1 dag overlast.

En als ik zo kijk gaan we de nu de 3e dag in met een groot gat voor de deur. 

Dus tmobile het vertrouwen in jullie door deze bagger is 0,0


22 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @WaaromZouIk, welkom op de Community! 🙋‍♂️

Jouw feedback is zeer belangrijk en ik geef dit dan ook heel graag door aan de uitvoerende partij; kun je mij een foto toesturen van hoe het erbij ligt momenteel? 

Dan spreek ik onze contactpersoon erop aan zodat zij het kunnen afstemmen met de aannemer.

Reputatie 7
Badge +14

Het aanleggen door een hele stad heen kost even tijd. Zeker op knooppunten duren de werkzaamheden door de netbeheerder een paar dagen. De 1 dag overlast is de boring naar je meterkast. Daar wordt meestal niet voor gegraven maar geboord / geschoten.. 

T-Mobile start de levering nadat de aannemer van de netbeheerder klaar is met de fysieke werkzaamheden. Een monteur van Guidion komt dan bij jou binnen de NTU, de glas patchkabel en het modem plaaten. Dit duurt meestal rond de 30 minuten.

Foto alsnog gelukt, 

Het gat vanmorgen gedicht met NIEUWE tegels, waarom is mij een raadsel.

Oude tegels waren absoluut niet kapot.

Zijn gisteren op een bakwagen gelegd. Geeft mij de gedachten thuis gebruiken op kosten van gemeente of aanbieder.

Nogmaals tegels waren niet kapot.

Nu ligt de stoep zo terug dat als het begint te regenen, water blijft staan voor het pad naar de voordeur. Het midden ligt omhoog en zijkanten liggen lager. Dit kan toch niet de bedoeling zijn??? 

Als u de straat wil weten hoor ik het graag via pb bericht. 

Wil toch nog 1 vraagje stellen. 

Buiten op straat ligt glasvezel nu. 

Wordt de glasvezel nu pas doorgetrokken naar je huis als je abo neemt of gebeurd dat doortrekken ook zonder abo. 

 

Reputatie 7
Badge +14

Dat hangt per netbeheerder en project af.

Er ligt nog geen glasvezel op straat, er ligt een mantelbuisje wat zo ie zo bij mensen die een abonnement afnemen naar binnen wordt geboord. Daarna blaast men de echte glasvezel door de mantelbuis.

Wat gaan we hier mee doen, ligt voor de pad naar voordeur, ben niet van plan te struikelen. 

Waarom voor het pad en niet ergens waar je je nek niet breekt. 

En dat is bij elk huis zo. 

 

Reputatie 7
Badge +14

Dit is de plek op gemeentegrond vanwaar die boring naar binnen zal plaatsvinden. Je ziet dat in alle plaatsen waar door de verschillende netbeheerders glasvezel wordt aangelegd. Misschien kun je de netbeheerder in jouw woonplaats eens bellen, of je neemt een abonnement bij één van de providers die bij jou kunnen leveren, dan wordt het zo ie zo weggewerkt door de netbeheerder. Daarna zal de provider het internet product komen aansluiten en activeren.

Ik wens helemaal geen abo te nemen op glasvezel, hier is het tmobile die het aan gaat bieden, en alle klachten op dit community zegt mij genoeg, hier absoluut geen abo van tmobile glasvezel. ik wil deze gevaarlijke situatie weg hebben zonder abo.

En ja ik heb gemeente ook al ingelicht omdat er verschillende tegels gescheurd zijn.

Klungelaars zijn het die het ingraven, meer niet 

Reputatie 7
Badge +14

T-mobile kan het voor je doorgeven, maar zij zijn niet de partij die met de gemeente een vergunning heeft voor de aanleg. Daar horen voorwaarden bij waar deze netbeheerder,  en daarmee hun aannemers zich aan moeten houden qua terugleggen van tegels en de buisjes uit de grond. Het blijft gemeente grond.

Thanks, ik wordt er steeds makkelijker in, tegel eruit, buisje eronder, tegel terug. 

Opgeruimd staat netjes

Bij opendutchfiber klacht ingediend. 

Moest foto's sturen, vanmorgen gedaan en zojuist opzichter aan de deur. 

Inderdaad kapotte tegels, stoep die bol staat, kabeltje wat veel te hoog en op verkeerde plaats uit grond komt.  Geen zand in voegen en ga maar door, en het was voor de opzichter een raadsel waarom zo'n groot vak tegels vervangen zijn. Is niet gebruikelijk. 

Er is direct iemand bijgeroepen van de werkploeg. Ze hadden ook al de opdracht kabeltjes tot 1 cm af te knippen., maar blijkbaar luisteren ze niet.

Wat betreft de plaats waar kabeltje uit grond komt is ook niet goed, ze moeten dat recht tegenover meterkast doen zodat bij een eventuele aansluiting, niet onder de halve tuin geschoten moet worden.

Opendutchfiber reageert dus zoals het hoort, nu alleen afwachten of het opgelost wordt. 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @WaaromZouIk, fijn om te lezen dat OpenDutch het serieus neemt, zoals ook de verwachting was natuurlijk! Ik hoop oprecht dat de uitvoerders nu ook snel actie ondernemen om het daadwerkelijk te herstellen zodat het geen groot gat meer is en alles netjes weggewerkt is. 

Mocht je een nieuwe update hebben, dan horen we het graag!

Ja de update komt er.

Wat een bagger, gescheurde tegels vervangen, zand in voegen och nee dat kennen we niet, kabel nog steeds niet afgeknipt op hoogte dat je je nek niet breekt. 

Om moedeloos van te worden. 

Krijg je antwoord van odf dat kabel niet altijd op een andere plaats kan, wat een onzin, je kunt een kabel uit de grond laten komen waar je maar wil. 

 

Bij de buren gewoon stukken uit muurtje gereden met graafmachientje. 

Man man, en dat moet je allemaal maar goed vinden. 

 

Komen zojuist met 3 man sterk kijken naar kabeltje, ja afknippen is niet eenvoudig toch. 

Als zelfs opzichter zegt dat het niet goed ligt, ja waar zit dan de fout. 

Niet bij mij

 

 

 

Zou het er bij de directeur van odf ook zo uitzien voor zijn deur.

En dan is dit nog maar 1 foto.

Zelf met tuinslang, maar helaas.

Zou weg regenen kreeg ik te horen.

Zo zie je maar, dat het gewoon een zooi is wat er achter gelaten wordt.

Ik heb wel 1 positief dingetje, zojuist iemand kabeltje afgeknipt.

Had weer naar odf gemaild dat ze afspraken niet nakwamen, vrijdag werd gezegd wordt afgeknipt. 

Reputatie 7
Badge +15

Ziet er niet uit op bovenstaande foto, hier kwam namens KPN een Duits bedrijf het glasvezel aanleggen. Achteraf alles netjes achtergelaten, kabel voor de tuin opgerold in de grond en met een oranje spuitbus een kleine markering van misschien 2-3 cm op de plek van de kabel.

De foto is niet eens de plek waar kabel ligt, nee ze moesten tegels vervangen die gescheurd waren. Wat doen we dan, hup oranje verf zodat ze weten tussen welke strepen ze moeten vervangen. 

Maar goed, weer gemaild naar open dutch fiber met de vraag of het bij hun directeur ook zo is. 

Kleine markering kan ik mee leven, maar niet zo. 

In de wijk van de flodders zag het er zo uit, maar hier houden we alles met zijn allen zo netjes mogelijk. 

 

Reputatie 7
Badge +4

Wauw, hier heb ik geen woorden voor @WaaromZouIk, dit is echt totaal niet wat ik voor ogen heb! Hoewel de oplossingen niet bijster adequaat lijken klinkt het wel alsof ODF je terechte klachten nog serieus neemt. Mocht je merken dat de wil van hen om het op te lossen flink afneemt laat het dan zeker weten. Hier laat ik je zeker niet mee zitten!

Geweldig, 

Kom je thuis van je werk ligt de stoep weer overhoop.

Die Duitse firma he, MIH gmbh

Graven even leuk vlak voor het weekend de zooi open, sodemieteren er zand in en hup daar ligt de stoep weer heel het weekend of wellicht nog langer open.

Het is net een schorem wijk hoe ze het achter laten.

En dat moet je allemaal maar goed vinden !!!!!!

Nou T-Mobile, knap dat jullie glasvezel aanbieden maar wel met zon bagger bedrijven werken.

En kom niet aan met dat is tussen gemeente en dat bedrijf.

Jullie leggen glasvezel aan in de wijk, niet de gemeente.

Jullie borden staan overal. HIER KOMT GLASVEZEL T-MOBILE.

 

 

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @WaaromZouIk 

MIH GMBH heeft hier het netwerk voor kPN aangelegd en deden het allemaal prima. Aanspreken was wel een probleem aangezien ze geen Nederlands konden praten en Engels kon ook niet iedereen.

Geweldig he, zo wir haben wochenende.

Als ze dat al kunnen zeggen, taal spreken kunnen ze niet

 

Als ik jou was zou ik minder door het voorraam kijken en meer naar de interactieve tv van t-mobile.

Reputatie 7
Badge +16

@WaaromZouIk Ik plaats graag nuance bij je opmerking ten aanzien van dit deel:

“En kom niet aan met dat is tussen gemeente en dat bedrijf.

Jullie leggen glasvezel aan in de wijk, niet de gemeente.

Jullie borden staan overal. HIER KOMT GLASVEZEL T-MOBILE.” → Ja en nee: de gemeente bespreekt altijd in goed overleg met providers welke partijen op de benchmark staan voor aanleg. Even simpel gezegd: als de gemeente geen toestemming geeft, dan gaat het niet gebeuren. Dit geldt ook voor de bereikbaarheid van de wijk tijdens de aanleg van het glasvezelnetwerk. Betreft het grotere wooncomplexen? Dan gaat het eerst langs de gemeente en vervolgens nog langs een eventuele VvE. Daar heeft een provider dan vervolgens geen zeggenspraak meer in. Uiteraard betekent dit niet dat providers niet zelf met een lijstje namen van aannemers komen, moge dat duidelijk zijn. Dat gezegd hebbende, het is zeker slordig hoe het achtergelaten wordt. Eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik dit niet gewend ben van deze partij. 

Reageer