Beantwoord

Guidion phishing sms?


Reputatie 5
Badge

Kreeg net onderstaande sms, maar ik heb al jaren een aansluiting en heb geen problemen, dus klopt niet, denk dat het een Phishing bericht is?

“Wil je zo snel mogelijk weer kunnen genieten van jouw T-Mobile Thuis diensten? Maak dan nu een afspraak via:[link verwijderd omdat privégegevens inzichtelijk waren - moderator]

 

icon

Beste antwoord door Boris 7 June 2022, 13:21

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

13 reacties

Kreeg net onderstaande sms, maar ik heb al jaren een aansluiting en heb geen problemen, dus klopt niet, denk dat het een Phishing bericht is?

“Wil je zo snel mogelijk weer kunnen genieten van jouw T-Mobile Thuis diensten? Maak dan nu een afspraak via: 

Het lijkt erop dat de domeinnaam ( en dus de website ) legit is. Misschien dat een moderator even voor je kan kijken waarom je het betreffende berichtje ontvangen hebt.

Omdat je bericht een link bevatte naar een pagina waarop je e-mail adres en telefoonnummer zichtbaar waren heb ik even gevraagd aan iemand deze z.s.m. te verwijderen.

Reputatie 5
Badge

Nu krijg ik ook al onderstaande email binnen via t-mobilethuis@guidion.nl

Hier werkt alles prima, dus snap het niet!?

 

Beste heer/mevrouw Jutte,


Wij zijn Guidion, de installatiepartner van T-Mobile Thuis. We willen natuurlijk dat je probleemloos van je T-Mobile Thuis diensten kunt genieten. Wij komen bij je langs om de storing te onderzoeken. Klik nu op 'Plan hier jouw afspraak' en maak online jouw afspraak met ons.

[link verwijderd door moderator, omdat privégegevens inzichtelijk waren]

 

Indien de bovenstaande knop niet werkt, kun je de volgende link kopiëren naar de browser: XXXX
Het maken van de afspraak duurt slechts enkele minuten.


Met vriendelijke groet,

Guidion

 

[link verwijderd door moderator, omdat privégegevens inzichtelijk waren]

Reputatie 7

Hi @HereIsTom ,

Thanks voor het aankaarten en geen zorgen - de afspraak komt helemaal vanaf onze hoek! Onlangs is er contact geweest met betrekking tot de slechte kwaliteit van de Samsung TV app. Omdat er bij jou nog gebruik werd gemaakt van een ouder Draytek modem, wat mogelijk niet goed kan werken met de TV App. Om de ruil in orde te maken is daarbij een monteur aangestuurd, die het nieuwe modem zal aansluiten, inclusief Media Converter. Dat is in dit geval nodig. Je kan via die link daarom gewoon een afspraak inschieten, deze aansturing komt volledig vanaf onze kant.

Reputatie 5
Badge

@Boris Oh ok, dat klopt van die app voor Android TV, maar ik ben hierover helemaal niet geïnformeerd?

En wat is een mediaconverter?

@Lisa 

 

Reputatie 7

Hi @HereIsTom ,

Thanks voor je bericht! Je had inderdaad bericht van ons moeten krijgen, en daarvoor wil ik je ook mijn excuses voor aanbieden. We hebben het direct voor je gecheckt en de mailnotificatie leek uit te staan aan de achterkant. Dit zal dus niet meer gebeuren! 

Wat betreft de Media Converter; dat is een klein apparaatje tussen de aansluiting en modem, die het Glasvezel signaal omzet naar een signaal wat door het modem kan worden uitgelezen. Het gaat om een vrij poreuze verbinding, waardoor er een monteur nodig is om deze aansluiting gereed te maken. Bij het Draytek modem is deze niet nodig, bij een nieuwer model van Zyxel wel. De link die je hebt doorgestuurd gekregen, zorgt ervoor dat je met deze monteur een afspraak kan maken.

Reputatie 5
Badge

@Boris Bedankt, heb voor volgende week een afspraak gemaakt, hoop dat de spullen dan binnen zijn.

Kan ik met Zyxel alles hetzelfde aansluiten als met de Drytek?

En is de WiFi ook beter van de Zyxel, heb met de Drytek wel eens lost connection als ik een kamer verder ben 😉

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @HereIsTom 

De Zyxel-T50 heeft 2,4 GHz en 5 GHz. Standaard staat bandateering aan maar je kan de 2 frequenties ook splitsen 😎

Mocht je een versterker van T-Mobile willen dan kan je deze eenvoudig zelf aanvragen, deze zal dan met de Zyxel-T50 in een mesh netwerk werken. Kosten voor de versterker zijn €2,50 per maand.

Oh en de WiFi werkt prima op de Zyxel-T50 en je kan alles gewoon op dezelfde manier aansluiten als bij de Draytek 🙂

Reputatie 5
Badge

@Waqqas Dank, ik heb nu in andere kamers Poweradapters, die werken prima, dus die kan ik dan hopelijk ook weer gebruiken mocht het nog nodig zijn.

Bij de reviews van de Zyxel lees ik dat de WiFi juist zeer slecht is.

Reputatie 7
Badge +15

@HereIsTom 

Ik heb de Zyxel-T50 2 jaar gehad en ik heb er echt nog nooit problemen mee gehad (WiFi), wanneer je hem hebt zul je het wel zien 🙂

Reputatie 5
Badge

@Boris @Lisa   De Guidion monteur is afgelopen woensdag geweest, hij heeft het modem vervangen, maar toen bleek er ineens geen signaal op de lijn te zitten en moet het aansluitpunt vervangen worden.

De monteur zei dat dat binnen 24 uur zou worden opgelost, maar tot op heden heb ik niks meer gehoord en zit ik dus zonder Internet, TV en telefoon!? 😢

 

Reputatie 7

Hi @HereIsTom ,

Dank je wel voor je update! Een bijzonder voorval waarin er inderdaad duidelijk is geworden dat de aansluiting die is geïnstalleerd bij jouw thuis, niet goed werkt. Om het probleem daarvan op te lossen, dient deze vervangen te worden. Dat er door de monteur is aangegeven dat dit binnen 24-uur kan, is wellicht ijdele hoop. De netwerkbeheerder wordt aangestuurd om dit zo snel mogelijk voor je in orde te maken, maar dit kan enkele dagen in beslag nemen. 

Om je in de tussentijd van een tijdelijke bron van internet te voorzien, kan er een hotspot worden aangezet op de mobiele telefoon. Op die manier heb je een wifi-signaal. Om ervoor te zorgen dat je genoeg data hebt, kan ik een voucher regelen waardoor je in ieder geval 7 dagen Unlimited data hebt voor deze hotspot. Ben je in het bezit van een T-Mobile of Tele2 SIM kaart? Stuur mij of mijn collega @Lisa dan een privébericht door op onze naam te klikken. We regelen dit graag voor je.

Reputatie 5
Badge

@Boris Dank, de 7 dagen unlimited had ik al gehad van de monteur en gebruik ik nu met hotspot, echter TV is niet handig zo (App op TV werkt zo niet) en vaste telefoon ben ik ook niet bereikbaar, dus vroeg me af hoe lang dit gaat duren?

Reputatie 7

Hi @HereIsTom,

Ik had je graag een directe tijdsindicatie kunnen geven, maar kan dit niet doen. Omdat er de netwerkbeheerder aan te pas dient te komen, zal deze eerst moeten worden aangestuurd om een afspraak met je in te plannen. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk te doen. Mijn welgemeende excuses.