Beantwoord

Haal geen 400 Mbit bij nieuwe glasvezel verbinding

  • 12 August 2022
  • 10 reacties
  • 440 Bekeken

Beste,

Zojuist is mijn 400/400 verbinding opgeleverd. helaas blijkt nu dat ik niet de volle snelheid haal. De verbinding gaat niet sneller dan 370 tot 380, terwijl ik met mijn vorige (KPN) abonnement makkelijk 500+ kon halen. 
 

Op mijn adres is maximaal 1GB mogelijk, dus dat mag het probleem niet zijn. Iemand (of T-Mobile zelf) een idee wat we hieraan kunnen doen? 
 

Alles is uiteraard met de kabel aangesloten. :)

icon

Beste antwoord door Waqqas 12 August 2022, 14:04

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

10 reacties

Beste MarkE82,

Bij T-mobile zou je minimaal 90% procent moeten kunnen halen van de verbinding waar voor betaald word (althans zo word geadverteerd)

Er kan dus 10% verlies geleden worden aan de verbinding.

Ik heb bijvoorbeeld 1 gig op mijn adres, daar zou ik minimaal 900 mbits moeten kunnen halen.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @C Edeling 

Minimaal 90% is wel erg hoog 😅

Dit is wat ik kan vinden :

Wat is maximale internetsnelheid?

Aan de hand van je postcode berekenen we je maximale internetsnelheid op basis van de technische mogelijkheden op jouw adres. In tenminste een van de tien uitgevoerde metingen moet 90% van de maximale internetsnelheid worden gemeten.

 

Normaliter beschikbare internetsnelheid

De normaliter beschikbare internetsnelheid staat gelijk aan 85% of hoger van de maximale internetsnelheid. In tenminste acht van de tien metingen moet 85% of hoger van de maximale internetsnelheid worden gehaald, om te spreken van normaliter beschikbaar.

 

Minimale internetsnelheid

75% of hoger van de maximale internetsnelheid komt overeen met de minimale internetsnelheid. In alle metingen moet 75% of hoger van de maximale internetsnelheid worden gemeten. Wanneer je zelf een pakket kiest waarvan de snelheid lager is dan het maximaal haalbare op het adres, dan ontvang je maximaal de door jouw gekozen snelheid. Wanneer je een abonnement kiest waarvan de geadverteerde snelheid hoger ligt dan het maximaal haalbare, dan wordt jouw snelheid beperkt tot het maximaal haalbare op het adres.

Bij een abonnement van 400 Mbps is dat natuurlijk ook het maximum.

Beste Waqqas,

Dat is wat ik heb gehoord heb van de klantenservice van T-Mobile aan de telefoon.

Dit omdat ik dacht dat er minimaal 75% gehaald zou moeten worden, heb ik meerdere keren een antwoord op gehad:meneer wij streven naar minimaal 90%

Maar dan blijft het toch vreemd dat ik met een KPN 500/500 abonnement vrijwel altijd 500+ up en down haal? T-Mobile gaat immers over dezelfde (Regefiber) lijn. 
 

Het lijkt er meer op dat T-Mobile haar abonnees wat “strakker” vast zet op net geen 400/400. Ben dan ook benieuwd of andere gebruikers van T-Mobile wel makkelijk de 400/400 (of een beetje meer) halen? 

Reputatie 7
Badge +15

@MarkE82 

Bovenstaande kan je hier vinden, voer je adres even in en klik dan op de ❗ naast max. snelheid.

Ik had ook eens 200 Mbps gehad bij KPN maar haalde wel iets hoger, waarschijnlijk omdat de lijn niet precies op 200 Mbps werd gecapped.

Dank voor je reactie! 
 

Volgens de postcode check van t-mobile zelf is op mijn adres 1G mogelijk:
 

Max snelheid

Glasvezel 1 Gbit/s download en 1 Gbit/s uploaden.

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@MarkE82 

Als je dan ook een abonnement met die snelheid neemt dan krijg je dat ook 🙂

Nou, dat vraag ik mij af. 

Mijn abonnement is nu 400/400, maar dat haal ik dus niet. 

Bovendien lees ik op de site je je stuurde het volgende: 

Minimale internetsnelheid

75% of hoger van de maximale internetsnelheid komt overeen met de minimale internetsnelheid. In alle metingen moet 75% of hoger van de maximale internetsnelheid worden gemeten. Wanneer je zelf een pakket kiest waarvan de snelheid lager is dan het maximaal haalbare op het adres, dan ontvang je maximaal de door jouw gekozen snelheid. Wanneer je een abonnement kiest waarvan de geadverteerde snelheid hoger ligt dan het maximaal haalbare, dan wordt jouw snelheid beperkt tot het maximaal haalbare op het adres.

Aangezien 1G op mijn adres beschikbaar is, moet ik dus de volledige 400/400 krijgen, aangezien het dus sneller kan. Maandag maar weer bellen met de helpdesk om te horen war zij voor mij kunnen betekenen. 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @MarkE82, 370 tot 380 Mbit/s op een maximale bandbreedte van 400 Mbit/s op het WBA-netwerk is binnen de minimummarge. Je zou minimaal 75 procent van 400 moeten ontvangen en daar zit je zeer zeker boven. Ik denk dat je bovenstaande informatie anders interpreteert dan de intentie is. T-Mobile doelt met deze bewoording erop dat wanneer jij een pakket kiest van bijvoorbeeld 400 Mbit/s op WBA terwijl er ook 1000 Mbit/s op ODF (ons eigen glasvezelnetwerk) beschikbaar is, je altijd wordt ingedeeld op het door jou gekozen pakket van 400. Met “ontvang je maximaal de door jouw gekozen snelheid” bedoelen we dat je geen hogere pakketsnelheid ontvangt dan die door jou gekozen is - dus het pakket van 400 Mbit/s, oftewel minimaal 75 procent daarvan op een bekabelde internetverbinding. Daarmee bedoelen we niet dat je altijd 400 Mbit/s ontvangt wanneer je een speedtest uitvoert.

Hopelijk heb ik het hiermee voor je verduidelijkt! 😄