Haperende radio

  • 23 February 2023
  • 55 reacties
  • 652 Bekeken

Reputatie 2
  • is een King Poster
  • 37 reacties

Hoi,

Elke dag in de middag gaat de radio stotteren, de Settop BOX uit en aan zetten is weer voor 24 uur goed. Nooit eerder gehad.

Kan het te maken hebben met het vervangende modem TMNL T50?

Zo ja, wat moet er dan nog gebeuren, zo niet is het dan de settop BOX?

Merci

Ps: Ik heb al in het forum teruggelezen, meldingen en reacties zijn van resp. 1 en 5 jaar geleden.

Wellicht is dit een nieuwe situatie

SunP 1 jaar geleden

Cheyne, goede suggesties.

De tuner stond vanaf 08:30 aan. De Box staat in de nacht op stand-by

vandaag rond 16:30 was het weer raak. TV aanzetten als radio, gaf ook haperend geluid. .Vervolgens naar de TV mode zelf, dit gaf geen probleem.

Terug naar de begin situatie, dus tuner. Geen haperend geluid meer. Dit komt overeen met het weer uit en aanzetten van de box.

Bekijk origineel

55 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @SunP, goed dat je al geprobeert hebt om de TV Box een powerflip te geven. Mag ik vragen hoe je de TV Box hebt verbonden met internet? Is dit bekabeld of via wifi? Heb je externe audio apparaten verbonden (zoals een soundbar)? Hoor graag van je terug. 

Reputatie 2

Dag Tommy,

de box is aangesloten op een bekabelde internet, vervolgens de box met de tuner, bedraad. Deze situatie bestaat al zeker een jaar of acht. Ben niet in het bezit van een soundbar 

wat is een powerflip?

Ron

Reputatie 7
Badge +9

Hi @SunP, bedankt voor je snelle reactie! Wat bedoel je precies met tuner? Hier kun je lezen hoe je een powerflip uitvoert:  

 

 

Reputatie 2

Tommie, Ha powerflip is mij nu duidelijk.

Deze actie heb ik al enkele keren uitgevoerd, no result.

Tuner: Ik heb een Sony Tuner waar TV, DVD/CD speler op aangesloten is, maar zoals ik al aangaf al heel lang.

Ikzelf denk dat het misschien iets te maken zou kunnen hebben met het  modem.

Ik had een Drayteck en is sinds vrijdag 17/2 verwisseld voor een Zyxel T50 modem. Zonder probleem.

Ron

Reputatie 7
Badge +5

Hi @SunP, dank! Ik ben gelijk benieuwd of je hetzelfde probleem opmerkt wanneer je op het moment van haperen van radio naar tv schakelt. Is het beeld dan ook haperend, of merk je het echt alleen via de radio op? Je zou voor de zekerheid de TV Box met een andere LAN poort aan kunnen sluiten, je kunt kiezen uit de vier gele LAN poorten op het modem. Het is goed om te checken of dit verschil maakt. Mocht het niet zo zijn, wil je mij dan antwoord geven op de eerste vraag en mij twee voorbeelden geven van radio programma's die stotterden (plus de datum en de tijd)?

Daarbij zou het mij ontzettend helpen als je jouw klantnummer in je Community profiel zet, dan kan ik met je meekijken!

Reputatie 2

Cheyne, goede suggesties.

De tuner stond vanaf 08:30 aan. De Box staat in de nacht op stand-by

vandaag rond 16:30 was het weer raak. TV aanzetten als radio, gaf ook haperend geluid. .Vervolgens naar de TV mode zelf, dit gaf geen probleem.

Terug naar de begin situatie, dus tuner. Geen haperend geluid meer. Dit komt overeen met het weer uit en aanzetten van de box.

Reputatie 2

Hi @SunP, dank! Ik ben gelijk benieuwd of je hetzelfde probleem opmerkt wanneer je op het moment van haperen van radio naar tv schakelt. Is het beeld dan ook haperend, of merk je het echt alleen via de radio op? Je zou voor de zekerheid de TV Box met een andere LAN poort aan kunnen sluiten, je kunt kiezen uit de vier gele LAN poorten op het modem. Het is goed om te checken of dit verschil maakt. Mocht het niet zo zijn, wil je mij dan antwoord geven op de eerste vraag en mij twee voorbeelden geven van radio programma's die stotterden (plus de datum en de tijd)?

Daarbij zou het mij ontzettend helpen als je jouw klantnummer in je Community profiel zet, dan kan ik met je meekijken!

Cheyenne en anderen,

ik heb e.e.a. Geprobeerd, LAN  kabels verwisseld bij modem echter geen oplossing.

Geluid gaat steeds na 4-5 uur haperen. Als ik dan de tuner uitzet en alleen radio via TV beluister zelfde resultaat. De TV zenders geven dit probleem niet, althans niet binnen de 3 uur die ik per dag naar TV kijk.

ik heb toch het vermoeden dat er iets niet bij elkaar past het modem in combinatie met de settop BOX… is dat een richting waarin verder gezocht zou moeten worden ?

Reputatie 2

Bij deze alsnog Klantnummer: XXXX

 

Bewerkt door moderator

Reputatie 7
Badge +9

Hi @SunP, dankje voor je snelle reactie! Kan je mij alleen nog duidelijk aangeven op welke programma's/radio zenders dit gaat en op welk tijdstip dit gebeurt? Dan kan ik dit euvel met zoveel mogelijk informatie doorzetten naar onze techneuten. 

Reputatie 2

Dag Tommie,

De dag maakt niet uit, Radio 1, 2 5 en  Sublime. Meestal na 6 uur radio luisteren.

Ander zenders heb ik niet geprobeerd. Als ik de box uit en aan zet dan kan het weer uren duren voor het probleem weer manifest wordt;

Reputatie 7
Badge +9

Hi @SunP, bedankt voor je snelle reactie! Ik heb dit doorgezet naar onze techneuten, zij gaan voor je aan de slag. Als hier meer over bekend is, wordt er contact met je opgezocht. To be continued... 

Reputatie 2

De technische dienst nog aan het onderzoeken? Heb nog steeds zelfde probleem 

Ron

Reputatie 7
Badge +9

Hi @SunP, ik ben gelijk voor je gaan kijken. De techneuten adviseren om de huidige TV Box om te ruilen voor onze nieuwe TV Box. 

 

Omdat jij in het bezit bent van een Entone Amulet 515 Box, dient deze eerst omgewisseld te worden naar een Aria 610. Als jij akkoord gaat met de onderstaande punten, dan zet ik de TV Box swap ook direct in werking. Zodra de nieuwe TV Box bij jou binnen is én up and running is, dan kan ik de migratie verder aanvragen en zal ook jij vanaf dat moment binnen twee weken van het nieuwe platform kunnen genieten. 

In jouw My T-Mobile Thuis kan jij na de migratie eenvoudig Cloud Opnemen toevoegen aan jouw abonnement, waar kosten van € 5,00 per maand aan zijn verbonden. Jij zult daarnaast zelf een SCART-verlengstuk aan moeten schaffen als de TV geen HDMI-aansluiting heeft. Teletekst zul je niet meer kunnen bekijken na de migratie. 

Ook ontvang jij een e-mail en sms vlak voordat jij wordt overgezet naar het nieuwe platform én zul jij opnieuw moeten inloggen zodra jij bent overgezet. Tot zo ver alle belangrijke punten op een rijtje. Als jij hier nog steeds zo enthousiast over bent, dan hoor ik graag een virtule akkoord van je. Vervolgens ga ik dan verder voor je aan de slag! 

Reputatie 2

Dag Tommie,

dank voor de toelichting en terugkoppeling.

laten we dit traject maar ingaan, dat hinderlijke radiogeluid is het ook niet.

Teletekst zullen we niet missen.

maar even wat anders😀 ik lees net bij de aanbiedingen van de pakketten dat ik voor 8 maanden €30,00 p/m betaal, o.a 1gb internet en Cloud mogelijkheid.(is op mijn postcode mogelijk)

nu betaal ik al € 64,17 p/m voor 100mb internet en TV. Kortom….

is een nieuw abonnement voor zeer oude klanten dan niet simpeler voor mij ?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @SunP, graag maak ik bij deze de swap dan meteen in orde. Zodra de nieuwere TV Box bezorgd en aangesloten is, mag je de harddiskrecorder (Amulet 515) bij een milieustraat afleveren, deze hoeven we niet meer teruggestuurd te hebben. Wanneer de nieuwere box aangesloten is en werkt, kun je bij ons aankloppen in dit topic, dan vervolgen wij de migratieprocedure en word je overgezet op T-Mobile TV! 😄📺

Wat betreft het nieuwe abonnement: graag neem ik contact op met onze collega's van de verlengingsafdeling zodat er zo snel mogelijk een vergelijkbaar aanbod kan worden uitgevoerd op jouw abonnement. Er is echter een obstructie die de boel blokkeert in het systeem: je hebt nog een “open order” staan vanwege het Zyxel modem. Deze order blijft hangen op de geaccepteerde status omdat er nooit een Guidion installatie-aanvraag bij gemaakt is. Normaliter wordt er bij Glasvezel altijd door een monteur geïnstalleerd, ook wanneer je overgaat van Draytek naar Zyxel + Media Converter. Nu begrijp ik dat je het zelf succesvol geïnstalleerd hebt, dat is mooi! Ik zorg ervoor dat de Guidion-aanvraag erin komt te staan en zal deze dan direct op de voltooide status zetten, dat zal er dan voor zorgen dat we een nieuwe order kunnen aanmaken met het verlengingsaanbod. Is dat een ideetje? 

Reputatie 7
Badge +16

@SunP Update: ik heb de Guidion order nu ingeschoten en meteen voltooid zodat die openstaande aanvraag uit het systeem is. Zodra de Aria 610x (nieuwere TV Box) dadelijk geleverd en aangesloten is, kan ik de verlengingsafdeling vragen om het aanbod in te zetten! 😉

Reputatie 2

Dank,

Ik heb mail ontvangen dat Box onderweg is.
Na ontvangst neem ik contact op met de “verlengingsafdeling”

Fijn weekend

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @SunP, in dit geval ben ik ook in staat om jouw verlengingsaanbod uit te voeren - mocht dat gewenst zijn. Ik hoor het graag van je! Wat mij betreft zijn beide opties prima.

Reputatie 2

Hoi,

Vandaag de amino aangesloten, verliep soepel 👍 Maar….

de vorig TV-box, entone, had de mogelijkheid mijn Sony tuner te koppelen met Tulpstekkers en SPIF kabel zodat ik de TV niet hoef aan te houden, zoals nu wel het geval is😫, voor een veel beter radiogeluid.

via de tuner zijn de boxen in de kamer en keuken aangesloten, nu moet ik het doen met de speaker van de TV, kwaliteit van geluid is matig.

ik zie dat er in de amino wel een AV aansluitpunt is maar er werd geen kabel hiervoor meegeleverd, is dat vergeten of wordt dat niet standaard geleverd?

ron
 

 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi,

Vandaag de amino aangesloten, verliep soepel 👍 Maar….

de vorig TV-box, entone, had de mogelijkheid mijn Sony tuner te koppelen met Tulpstekkers en SPIF kabel zodat ik de TV niet hoef aan te houden, zoals nu wel het geval is😫, voor een veel beter radiogeluid.

via de tuner zijn de boxen in de kamer en keuken aangesloten, nu moet ik het doen met de speaker van de TV, kwaliteit van geluid is matig.

ik zie dat er in de amino wel een AV aansluitpunt is maar er werd geen kabel hiervoor meegeleverd, is dat vergeten of wordt dat niet standaard geleverd?

ron
 

 

Er wordt inderdaad geen 3.5 mm jack to ANY plug meegeleverd.  Maar deze zijn natuurlijk vrij makkelijk specifiek voor jouw situatie te verkrijgen in de electrozaak, Mediamarkt, BOL.com/Amazon.nl of Aliexpress etc.

Dat begint al heel makkelijk dat je de juiste lengte kunt bestellen van bijvoorbeeld 3.5 mm jack to tulp.

 

Reputatie 2

Eric, dank voor de tip.

ik ga erachteraan 

ron

Reputatie 2

Net de kabel ontvangen, zeer benieuwd echter….

resultaat is zelfde, op moment dat ik de tuner bijschakel wordt het geluid nog steeds niet via de externe boxen afgespeeld.

ergo ben er niets mee opgeschoten, nog een list oid?

ik blijf het zonde vinden de hele dag een tv scherm aan te hebben alleen voor het, blikkerige, geluid

Reputatie 7
Badge +9

Hi @SunP, bedankt voor de update. Zou je ons van een schets kunnen voorzien hoe je alles nu hebt verbonden? Wellicht kunnen wij een oplossing hiervoor vinden! 

Reputatie 2

Eerste foto is de verbinding met de voormalige TV-box naar Sony Tuner d.m.v tulp kabel

De onderstaande foto’s de verbinding met de nieuwe Tulp kabel naar de Tuner, zelfde connectoren gebruikt

 

Ik vindt dit wel vreemd aangesloten.

De receiver moet normaal de basis luidsprekers aangesloten hebben.

Linker en rechter (stereo) luidsprekers.

Bij deze receiver onder de schroef klemmen.

 

Reageer