Hoe voorkom ik dubbele kosten na tegenstrijdige mails Overstapservice?

  • 2 December 2021
  • 3 reacties
  • 78 Bekeken

Nadat ik bevestiging heb ontvangen van de succesvolle opzegging van mijn oude abonnement, blijkt dat nu toch niet opgezegd (zonder tussentijds verzoek van mij, als klant). Hoe voorkom ik nu dubbele kosten?

Korte tijdslijn:

  1. 22 nov: nieuw T-Mobile Thuis abonnement aangevraagd, met overstapservice
  2. 22 nov: 📧“Geef je de gegevens van je huidige aanbieder nog door” (gelijk gedaan)
  3. 22 nov: mail van Ziggo “Servicebericht overstappen”
  4. 23 nov: 📧“Goed nieuws: je overstapaanvraag is geaccepteerd”
  5. 29 nov: mail van Ziggo “Uw abonnement blijft hetzelfde (...) We kregen bericht van T-Mobile Thuis dat u toch niet overstapt.”

Chat gestart met T-Mobile. Bleek dubbele order geplaatst, waarvan eentje is geannuleerd. Prima. 

Vraag blijft: ik heb overstapservice aangevraagd, op verzoek de benodigde gegevens aangeleverd én bevestiging gehad dat de overstapservice is geaccepteerd en dat “Het opzeggen van je abonnement(en) bij je huidige aanbieder is gelukt.”. Ik heb geen verzoek gedaan op dat opzeggen weer te annuleren.

  • Moet ik nou ook nog een keer zelf bij Ziggo het abonnement opzeggen?
  • En zit ik dan met dubbele kosten tussen 22 december en een maand na opzegdatum?

This topic has been closed for comments

3 reacties

Dank voor jullie antwoord. Ik moet dus nog een keer zelf opzeggen en zit dan dus een week of 2 met dubbele abo’s.

Mijn punt was natuurlijk dat ik er niet van uit ga dat ik nog actie moet ondernemen als ik van zowel Ziggo Ă©n T-Mobile bevestigd krijg dat de overstap gelukt is. Het had wellicht logischer geweest als er of wordt nagevraagd welk dubbel abo moet worden geannuleerd, of dat het dubbele abo (waar nog geen actie op ondernomen is) wordt gecancelled.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @nlg 

Je had dus 2 orders, 1 met overstapservice en 1 zonder? Die met de overstapservice is dan blijkbaar geannuleerd?

Als je dan bijvoorbeeld morgen 3 december Ziggo opzegt dan betaal je voor Ziggo tot 3 januari.

Wanneer werkt T-Mobile thuis nu? (De order die loopt).

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @nlg 

Hoe is die dubbele order tot stand gekomen? Het is logisch dat als de eerste order wordt gecancelled ook de daaraan gekoppelde overstap service naar je oude provider e.e.a. doorgeeft. Je kunt altijd zelf ook de service bij Ziggo opzeggen.Â