Beantwoord

hogere abonnements kosten

  • 18 March 2023
  • 6 reacties
  • 132 Bekeken

Waarom krijg ik als trouwe klant een soort verkapte loyaliteitsopslag en moet ik dus ieder jaar meer betalen, terwijl het product voor nieuwe klanten nog steeds hetzelfde kost.

Stel iemand loopt een snackbar binnen (voor het eerst) en koopt een frikandel. Gewoon normaal tarief, en betaald laat ik zeggen 2 euro. Ik loop ook die snackbar binnen, en koop ook die frikandel. Echter ik kom er al jaren en mag dus 2,50 betalen. 

Dat voelt toch niet correct. Waarom is dit product voor mij duurder?

icon

Beste antwoord door eric 18 March 2023, 13:35

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Robbert65 

Gaat dit om een mobiel of thuis abonnement?

T-Mobile is gerechtigd om elk jaar op 1 januari inflatiecorrectie toe te passen op alle lopende abonnementen maar als je elk jaar verlengd dan verdwijnt de inflatiecorrectie, als je verlengd op of na 1 oktober dan wordt er geen inflatiecorrectie per 1 januari toegepast.

Inflatiecorrectie 2023

Dat is een rare constructie. Begrijp inflatie, maar een product dat hierdoor duurder wordt zou ook duurder moeten worden voor de nieuwe klanten. Neem toch hetzelfde product af. 
De prijsverhoging die nu wordt doorgevoerd is voor mijn gevoel geen inflatiecorrectie.

Reputatie 7
Badge +14

Is helaas een bekend gegeven bij providers.

Je kunt blijven shoppen als 'nieuwe klant'. Maar de keuze tussen netwerken blijft beperkt.

Hoe krijg ik de inflatiecorrectie eraf voor thuis. Wil best verlengen, maar dat lukt me alleen voor mijn mobiel. 

Reputatie 7
Badge +15

@Robbert65 

Wacht even totdat je thuis kan verlengen en bel dan met 0800 0419, zij kunnen je vast een leuk aanbod doen en met het verlengen betaal je de prijs zonder inflatiecorrectie.

Reputatie 7
Badge +14

Hoe krijg ik de inflatiecorrectie eraf voor thuis. Wil best verlengen, maar dat lukt me alleen voor mijn mobiel. 

Bij thuis kun je niet via de website verlengen. Na het eerste jaar loopt het abonnement gewoon door en wordt maandelijks opzegbaar. Er zijn wel forumleden die hebben geweldig de telefonische klantenservice een verlenging te hebben geregeld. Maar dat betekend niet altijd dat het goedkoper wordt. Het hangt van het prijsplan af waar je nu op zit. Ik heb bijvoorbeeld het 25+25 prijsplan. Dat bestaat niet meer. Maar zolang ik niet verleng blijf ik erop, met jaarlijks de inflatie correctie. 

Reageer