Beantwoord

HUAWEI modem - internet traag

  • 31 October 2022
  • 6 reacties
  • 135 Bekeken

Hi Support,

 

Ik heb al een paar dagen last van onstabiel en traag internet, met schommelingen tussen 20-2 Mbps. Modem resetten helpt soms tijdelijk maar ga snel al terug naar snelheden van 2-4 Mbps zowel via WiFi als bekabled internet. De snelheid van en naar mijn LinkSys Router is wel gewoon goed dus daar lijkt het niet aan te liggen.

 

Zag wel meer mensen hier met problemen van het Huwai modem maar behalve resetten nog geen andere oplossing.

 

Groet,

 

Marcel

icon

Beste antwoord door Waqqas 31 October 2022, 14:22

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @MarcelvW 

Betreft dit een DSL aansluiting? Is de Huawei modem op het KPN ISRA punt aangesloten waar ook de KPN kabel op is aangesloten of is de modem aangesloten via een 2de aansluitpunt?

Misschien kan je eens een foto van het aansluitpunt bijvoegen?

Hi @Waqqas ,

 

Klopt DSL verbinding. Woon in een flat de kabel gaat in een buis gelabeld ppt (in rood)dus dat zal nu wel Kpn zijn. Die kabel gaat direct naar het modem.

 

Groet,

Marcel

Reputatie 7
Badge +15

Hoi @MarcelvW, welkom op de Community! 🙋‍♂️

Om je snelheid goed te kunnen inschatten en te achterhalen wat er aan de hand is, ontvang ik graag enkele screenshots van snelheidstesten. Zou je onderstaande stappen goed willen volgen? Als de testen niet aan onderstaande eisen voldoen, kunnen we geen onderzoek starten.

- Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren

- Sluit alle programma's af voordat je de snelheidstesten start, vergeet niet een eventuele VPN uit te schakelen

- De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken

- Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests.

- Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers en zorg dat je hele bureaublad zichtbaar is inclusief je verbindingstype (het is belangrijk om te kunnen zien dat er bekabeld getest is)

- Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS): In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster

- Maak een screenshot van de IPconfiguratie:
Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft.

Wil je mij de screenshots in één keer toesturen en ervoor zorgen dat bovenstaande punten worden gevolgd? Persoonlijke info zoals IP- en MAC-adres mag je uiteraard zwartmaken/verwijderen! 

 

@MarcelvW

De modem zit ook in deze ruimte of ergens anders? Soms kan de lengte van de kabel die uit de PTT doos ook een rol spelen.

Wat je ook zou kunnen doen is in de web interface van de Huawei modem de xDSL statistieken hier delen.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @MarcelvW, welkom op de Community! 🙋‍♂️

Om je snelheid goed te kunnen inschatten en te achterhalen wat er aan de hand is, ontvang ik graag enkele screenshots van snelheidstesten. Zou je onderstaande stappen goed willen volgen? Als de testen niet aan onderstaande eisen voldoen, kunnen we geen onderzoek starten.

- Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren

- Sluit alle programma's af voordat je de snelheidstesten start, vergeet niet een eventuele VPN uit te schakelen

- De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken

- Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests.

- Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers en zorg dat je hele bureaublad zichtbaar is inclusief je verbindingstype (het is belangrijk om te kunnen zien dat er bekabeld getest is)

- Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS): In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster

- Maak een screenshot van de IPconfiguratie:
Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft.

Wil je mij de screenshots in één keer toesturen en ervoor zorgen dat bovenstaande punten worden gevolgd? Persoonlijke info zoals IP- en MAC-adres mag je uiteraard zwartmaken/verwijderen! 

Hi @Jason ,

 

Misschien een voor de hand liggende oplossing achteraf, heb alle kabels ook eruit gehaald en weer opnieuw aangesloten en modem gereset. Heb het even een paar dagen aangekeken en haal weer stabiel de maximum snelheden.

Groet,

marcel

Reputatie 7

Hi @MarcelvW, super dat je weer stabiel de maximum snelheid behaalt! 😁 Daar ben ik heel blij om. Dankjewel voor het doorgeven. Als je nog andere vragen hebt, stel ze dan gerust. Voor nu wil ik je een heel mooi weekend wensen! 

Reageer