Ik ben niet blij met de "verbeteringen" na de update van afgelopen woensdag

  • 25 May 2023
  • 19 reacties
  • 558 Bekeken

Afgelopen woensdag zijn wij automatisch omgezet van ons oude systeem naar het “verbeterde” T-mobile Thuis systeem. Echter zijn er direct een aantal zaken die ik niet als verbetering maar als verslechtering zie :

1 Teletekst is in zijn geheel gewoon verdwenen, erg vervelend als je dat al jaren gebruikt om nieuws (ook regionaal) te bekijken.

2 Door het verdwijnen van Teletekst kan ik ook niet meer eenvoudig programma's ondertitelen (pagina 888 Teletekst), nu moet ik dat via instellingen doen en Doven-ondertiteling kiezen, nog even afgezien van de benaming is dat niet praktisch omdat nu gelijk ALLE programma's ondertiteld worden. Via de afstandsbediening en teletekst was het per programma eenvoudig te kiezen.

3 Ik heb een ontvanger met harddisk recorder, tot mijn volle tevredenheid heeft dit altijd goed gewerkt. Ik kon altijd 2 programma's gelijktijdig opnemen, na de update nog maar één !? Ik weet overigens niet of het in de cloud mogelijk is om programma's die gelijktijdig uitgezonden worden op te nemen, maar ik verwacht van wel..
Rijst bij mij de vraag of jullie me op deze wijze naar opnemen in de Cloud willen krijgen, (waar jullie waarschijnlijk de prijzen jaarlijks van kunnen wijzigen) ?


4 In de oude situatie kon ik een programma dat ik aan het opnemen was al kijken terwijl deze opgenomen werd, nu moet ik wachten tot het programma helemaal opgenomen is en kan ik daarna pas gaan kijken (dit doe ik vaak om reclames te skippen).

5 In het oude systeem kon ik het fel blauwe display van de ontvanger dimmen, deze optie heb ik tot op heden nog niet kunnen vinden in het nieuwe systeem, hierdoor is de ontvanger weer erg aanwezig in de kamer.

Hierbij komt het feit dat ik nooit een gedegen keuze heb kunnen maken, er is mij alleen maar aangegeven dat het een verbeterd systeem is. Maar zoals u hierboven kunt zien ben ik het daar niet mee eens. Ik vind het vreemd dat zaken die goed werkten nu ineens verdwijnen onder het mom van verbetering, het blijkt maar weer dat niet iedere verandering een verbetering is!

Zijn er meer mensen die hier tegenaan lopen?

Met vriendelijke groet,
Tom


19 reacties

Reputatie 3

Ik heb exact dezelfde problemen na het omzetten naar T-Mobile thuis. Krijg de indruk dat dit ‘haast-werk’ is van T-Mobile en dat de software onvoldoende getest is. Kan ook inderdaad nog maar 1 programma tegelijk opnemen en dan tevens nog maar afwachten of het programma inderdaad is opgenomen (krijg regelmatig de indicatie dat door een probleem de opname niet goed is gegaan, dit b.v. zowel op NPO1
als BBC First). Ook werkt een ‘programma tot zeven dagen terugkijken’ absoluut niet. Kom niet verder dan 24 uur waarbij een groot aantal programma’s absoluut niet zijn terug te kijken.
Ook ik heb mijn problemen met T-Mobile thuis gemeld bij T-Mobile en de toezegging gekregen dat een
nieuwe TV-Box verzonden zal worden (toezegging van anderhalve week geleden echter tot nu toe niets ontvangen). Met de nieuwe TV-Box kan de toegang tot de cloud gerealiseerd worden en zou alles
goed moeten werken. Ik wacht het af maar heb er niet veel vertrouwen in dus kijk ik nu alvast maar naar de mogelijkheid om de overstap te maken naar een andere provider! Jammer want ik was best wel tevreden over T-Mobile!

Reputatie 7
Badge +14

De nieuwe box in combinatie met cloud recording is precies de opzet die alle nieuwe klanten de afgelopen twee jaar al gekregen hebben. Dat is dus in iedergeval goed getest :)

Afgelopen woensdag zijn wij automatisch omgezet van ons oude systeem naar het “verbeterde” T-mobile Thuis systeem. Echter zijn er direct een aantal zaken die ik niet als verbetering maar als verslechtering zie :

Zijn er meer mensen die hier tegenaan lopen?

 

Jazeker en meer onderwerpen dan je noemt.

Zie het volgende topic voor een overzicht van wensen en bevindingen na de update, (verbetering heb ik helaas niet kunnen constateren).

 

Reputatie 3

Als de nieuwe box de nodige verbeteringen zal brengen dan hoop ik maar dat T-Mobile ook haar
bestaande klanten spoedig van een nieuwe TV-Box zal voorzien….!
Trouwens gedurende 7 jaar dat ik nu klant ben van (eerst) Vodafone en daarna T-Mobile ben ik door verschillende storingen en wijzigingen de content van mij HD volledig kwijtgeraakt. Hoop wat dat betreft
dat de cloud wat meer stabiliteit zal brengen zodat je een opgenomen serie ook daadwerkelijk volledig kan afkijken!

Afgelopen woensdag zijn wij automatisch omgezet van ons oude systeem naar het “verbeterde” T-mobile Thuis systeem. Echter zijn er direct een aantal zaken die ik niet als verbetering maar als verslechtering zie :

1 Teletekst is in zijn geheel gewoon verdwenen, erg vervelend als je dat al jaren gebruikt om nieuws (ook regionaal) te bekijken.

2 Door het verdwijnen van Teletekst kan ik ook niet meer eenvoudig programma's ondertitelen (pagina 888 Teletekst), nu moet ik dat via instellingen doen en Doven-ondertiteling kiezen, nog even afgezien van de benaming is dat niet praktisch omdat nu gelijk ALLE programma's ondertiteld worden. Via de afstandsbediening en teletekst was het per programma eenvoudig te kiezen.

3 Ik heb een ontvanger met harddisk recorder, tot mijn volle tevredenheid heeft dit altijd goed gewerkt. Ik kon altijd 2 programma's gelijktijdig opnemen, na de update nog maar één !? Ik weet overigens niet of het in de cloud mogelijk is om programma's die gelijktijdig uitgezonden worden op te nemen, maar ik verwacht van wel..
Rijst bij mij de vraag of jullie me op deze wijze naar opnemen in de Cloud willen krijgen, (waar jullie waarschijnlijk de prijzen jaarlijks van kunnen wijzigen) ?


4 In de oude situatie kon ik een programma dat ik aan het opnemen was al kijken terwijl deze opgenomen werd, nu moet ik wachten tot het programma helemaal opgenomen is en kan ik daarna pas gaan kijken (dit doe ik vaak om reclames te skippen).

5 In het oude systeem kon ik het fel blauwe display van de ontvanger dimmen, deze optie heb ik tot op heden nog niet kunnen vinden in het nieuwe systeem, hierdoor is de ontvanger weer erg aanwezig in de kamer.

Hierbij komt het feit dat ik nooit een gedegen keuze heb kunnen maken, er is mij alleen maar aangegeven dat het een verbeterd systeem is. Maar zoals u hierboven kunt zien ben ik het daar niet mee eens. Ik vind het vreemd dat zaken die goed werkten nu ineens verdwijnen onder het mom van verbetering, het blijkt maar weer dat niet iedere verandering een verbetering is!

Zijn er meer mensen die hier tegenaan lopen?

Met vriendelijke groet,
Tom

Helemaal mee eens. Dit is een downgrade in plaats van een update. Het snel doorspoelen gaat ook niet meer: In de vorige versie kon je tot 16 x sneller doorspoelen; nu geeft het scherm tot 64 x snellen aan, maar het gaat tergend langzaam. Dit lijkt me een fout in het programma. Het niet kunnen opnemen van twee films tegelijk is een grote ergernis, evenals dat fel blauwe licht van de cijfers.

Reputatie 7
Badge +6

 @Nizozemac 

1 Teletekst is in zijn geheel gewoon verdwenen, erg vervelend als je dat al jaren gebruikt om nieuws (ook regionaal) te bekijken.

Teletekst is weg en komt niet meer terug. Voor de NOS kun je hier terecht en in de app. Wellicht heeft de regionale zender iets vergelijkbaars.

2 Door het verdwijnen van Teletekst kan ik ook niet meer eenvoudig programma's ondertitelen (pagina 888 Teletekst), nu moet ik dat via instellingen doen en Doven-ondertiteling kiezen, nog even afgezien van de benaming is dat niet praktisch omdat nu gelijk ALLE programma's ondertiteld worden. Via de afstandsbediening en teletekst was het per programma eenvoudig te kiezen.

Als je via Account > Instellingen de dovenondertiteling aanzet, is dat permanent. Wil je tijdelijk - dus tot je van zender wisselt - ondertiteling? Dan kan dat via de rode knop en dan Audio en Ondertiteling.

3 Ik heb een ontvanger met harddisk recorder, tot mijn volle tevredenheid heeft dit altijd goed gewerkt. Ik kon altijd 2 programma's gelijktijdig opnemen, na de update nog maar één !? Ik weet overigens niet of het in de cloud mogelijk is om programma's die gelijktijdig uitgezonden worden op te nemen, maar ik verwacht van wel..
Rijst bij mij de vraag of jullie me op deze wijze naar opnemen in de Cloud willen krijgen, (waar jullie waarschijnlijk de prijzen jaarlijks van kunnen wijzigen) ?

Dit is een bug waar aan gewerkt wordt. Als dat is opgelost, moet je weer twee zenders tegelijk kunnen opnemen. Met cloudopnemen kun je - binnen de 200 uur opslagruimte - zoveel programma's tegelijkertijd opnemen als je wilt. Cloudopnemen kost al sinds de introductie bijna drie jaar geleden 5 euro en is niet aan inflatiecorrectie onderhevig, dus ik verwacht niet dat die prijs zal stijgen.

Punt 4 en 5 zijn ook bugs die al gemeld zijn en waar aan gewerkt wordt.

@Muldran Als het goed is, kun je ook doorspoelen met de cijfertoetsen op de afstandsbediening. Als je 16 intoetst, ga je naar de 16e minuut van de opname.

Cloudopnemen heeft een aantal voordelen, maar niet alles is mogelijk in vergelijking met opnemen op een HDD. Zo kun je niet van alle zenders opnemen (zie het zenderoverzicht) en is er een bewaartermijn. Voor de meest gangbare zenders is dat een jaar, voor andere korter. Zie daarvoor deze pagina bij Veelgestelde vragen ‘Hoe lang blijven mijn opnames bewaard?’. Zijn deze punten geen bezwaar? Dan zou ik aan een moderator vragen om de TV-box om te ruilen en cloudopnemen aan te zetten.

Nog een toevoeging op mijn genoemde punten in het begin van deze thread :

Terugkijken van programma's met ondertiteling is bijzonder, je ziet vaak geen ondertiteling tot in de laatste minuten dan zoeven de ondertitels van het hele programma ineens voorbij.

De afgelopen weken wordt er bijna iedere keer een update gedraaid waarna mijn box uit staat en ik zelfs de spanning eraf moet halen om hem weer te kunnen gebruiken. Dat houd ook in dat in de tijd dat ie uit staat niets opgenomen wordt.

Tot op heden is er ondanks de updates nog geen enkele bug opgelost en overweeg ik heel erg om over te gaan stappen naar Ziggo. Dit door de problemen van nu maar ook de problemen die we in het verleden ervaren hebben, het wegvallen van zenders zonder aanwijsbare reden.
 

Sinds vandaag heb ik ook zonder enige waarschuwing en zonder enige uitleg die update gehad. Niks geen mail oid. Was onaangenaam verrast!  Ben alles wat ik opgenomen had aan films en series en nog niet gekeken had kwijt! Ongelofelijk!!! Zeker 50 dingen. Kan wel janken. Nieuwe lay-out is vreselijk. Doorzichtig en kleine letters. Zelfs met mijn bril op zie ik het moeilijk. Ben tijden bezig geweest om mijn zenders in te stellen. Maar blijf in de guide alles zien ipv de favorieten. Tijdsverspilling dus! In mijn profiel kan ik niets aanpassen zoals aangegeven staat.  Kan maar 1 zender tegelijk opnemen waarom niet meer 2? En moet alles van extra tijd voor iedere opname apart ingesteld worden. Hoeveel tijd denk je dat ik heb? Hiervoor werkte alles prima en overzichtelijk, maar dit is een drama. Sorry T Mobile ik was vele jaren lang een tevreden klant met nadruk op WAS!  En nu zal ik wel

dat aanbod krijgen voor een nieuw kastje. Maar dat gaat allemaal extra geld kosten en een hoop problemen brengen, als ik hier alle topics lees. Allemaal bugs en rottigheid! Jullie hebben jullie zaakjes dus duidelijk niet op orde! Wat hebben wij als klanten hier nu aan? Heb vandaag al een half uur met de klantenservice aan de telefoon gehangen. Lief meisje, maar wist ook nergens van. Duhhh .Nu doorgegeven aan de back Office. Zal mij benieuwen, maar denk dat het toch overstappen wordt naar een andere aanbieder. 

Ik heb inmiddels het nieuwe kastje, was ook zeer tevreden over het “oude kastje”, maar heb ook nu nog steeds problemen die groter zijn dan met het oude kastje na de update:

1e nog steeds geen ondertiteling (teletekst)

2e opnemen van BBC 3 en 4 + ARD ZDF WDR NDR wordt niet meer toegestaan. Dus is helemaal niet meer mogelijk.

Ik zie het nog even aan of er verbetering in komt ander ben ik met mijn smartfoons enT-mobille thuis weg en ga voor de KPN.

 

Wij zijn gisteren overgestapt naar Ziggo, per 28-7 hopen wij weer normaal teletekst te hebben en alle andere en extra voordelen die een "verbetering/verandering” zou moeten bieden...

Ik had dat nog niet ontdekt, maar een groot aantal zenders laat opnemen niet meer toe??? Hoe dan? Ik neem altijd shows van  ARD en ZDF op. Kan iemand mij uitleggen waarom nu ineens niet meer. En belangrijker nog. Wanneer komt dit terug? En wie kan mij vertellen per wanneer ik weer meerdere zenders tegelijk kan opnemen. Gratis wel te verstaan?  En graag zsm een antwoord. Anders ben ik binnen de kortste keren klant af en stap ik over naar een andere aanbieder! Dit slaat toch alles😡

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Margot1958 ,

Ben je overgegaan en heb je HDD opnemen vervangen voor de mogelijkheid van cloud opnemen? Er is een bug waardoor HDD beperkt is tot 1 opname, daar wordt aan gewerkt. 

HDD opnemen is niet gratis, de extra kosten van de opname decoder is €5,- per maand. Als je in my-tmobile kiest voor cloud opnemen kun je een onbeperkt opnames tegelijk maken. Dat kost €5,- terwijl de HDD extra kosten dan automatisch komen te vervallen.

Beste Eric, Ik ben ongevraagd en zonder enige waarschuwing vooraf overgezet. Ben alles wat ik opgenomen had kwijt en geloof me dat was veel! Er is geen gebruiksaanwijzing te vinden, dus alles gaat op goed geluk. Ik moest al mijn zenders opnieuw installeren, maar ze blijven niet vaststaan. Via een omweg die je zelf maar moet ontdekken kom ik aan mijn favorieten zenders, maar belachelijk dat je dat niet gewoon al voor je hebt. Ook die zgn bug had al lang opgelost moeten zijn! Je doet toch geen update als die niet werkt?  De hele lay-out is waardeloos en onduidelijk. Van een hoop zenders zie je het logo, wel maar de rest is onleesbaar. Waarom zit de zenderindeling op ern doorzichtige achtergrond? Maakt het nog onduidelijker. De indeling van de guide is helemaal niet te volgen.  Waarom kunnen bepaalde zenders niet meer opgenomen worden terwijl dat altijd kon? Dat je nu extra kosten moet maken om meerdere zenders tegelijk te kunnen opnemen, klopt toch ook niet? Hoe kom ik aan die mogelijkheid om minimaal 2 zenders tegelijk op te nemen waar schakel ik dat in en kan ik dan ook die zenders opnemen die ik nu plotseling niet meer kan opnemen? Waarom moet je 5,00’euro hiervoor betalen en een ander maar 2,50? Dat kwam ik hier ergens in de forums zal ik maar zeggen tegen. Hoe kom ik aan die korting? Waarom werkt bij de ene zender het geluid veel minder dan bij de ander? Komt daar nog verbetering in?  Is trouwens ook waardeloos. En je had altijd een heel duidelijk overzicht van wat je wanneer opgenomen had. Dat overzicht is ongelofelijk onduidelijk. Blijft dat zo?  Wie bij T Mobile verzint een dergelijke waardeloze update? Daar moet toch iemand mee komen en iemand moet daar toestemming voor geven! Beiden moeten een schop krijgen voor dit waardeloze gedoe en moeten zich gaan schamen voor deze rotzooi die jullie hoogstwaarschijnlijk veel klanten zal gaan kosten! En waar vind ik uitgebreide duidelijke uitleg over dit alles?  Of ik boos ben? Dat is nog zacht uitgedrukt. Ik hoop snel afdoende antwoorden en oplossingen te krijgen. En anders houdt het voor mij gewoon op. Ik ben nog loyaal, omdat ik een jarenlange klant ben, maar hier ben ik absoluut niet blij mee en zo te lezen een hoop anderen ook niet. Dus ben benieuwd wat jullie acties zullen zijn om deze miskleun te verbeteren. 

Reputatie 7
Badge +14

De kosten voor HDD opnemen en cloud opnemen zijn gelijk, €5. Als je wilt kan een moderator ook een nieuwe animo decoder opsturen, de ervaring leert dat die net wat soepeler loopt dan de oude decoders.

Reputatie 7
Badge +6

@Margot1958 Als je graag van ARD en ZDF wilt opnemen, zou ik een overstap naar Cloudopnemen niet aanraden. Daarmee kun je deze zenders niet opnemen en het is niet duidelijk of daar verandering in komt. Dat je ze op de HDD niet kunt opnemen, is een bug en daar wordt aan gewerkt. In augustus komt er een grote update en ik neem aan dat dit daar ook in zit. Dat geldt hopelijk ook voor twee programma's tegelijk kunnen opnemen. De gids krijgt dan ook een update waarin de punten die je noemt ook worden aangepakt.

Hier vind je een handleiding waarin alle functies worden uitgelegd. Dat je niet van tevoren op de hoogte bent gebracht van de update is inderdaad niet netjes. Misschien kan een moderator uitzoeken wat er is misgegaan.

Wat betreft het geluid: Als je in het menu naar Account > Instellingen > Audio en Ondertiteling gaat, vind je daar een optie om te kiezen tussen stereo en AC3 (surround). De verschillen in volume ontstaan doordat niet alle zenders surroundgeluid hebben. Die worden dan in stereo doorgegeven. Door de instelling op stereo te zetten, krijgen ze allemaal ongeveer hetzelfde volume.

Hartelijk bedankt voor deze reactie. Hier heb ik echt iets aan. Dan ga ik nog maar een poos afwachten in de 

hoop

dat eea verbeterd. 

Reputatie 7
Badge +6

Voor iedereen hier die de TV-box met HDD nog gebruikt: sinds dinsdag heet T-Mobile Odido. Daarbij hoort een nieuwe look, ook op de TV-boxen. Deze update is niet alleen cosmetisch, maar heeft ook het probleem opgelost dat sommige zenders niet op te nemen waren. De update wordt gefaseerd uitgerold, maar je kunt 'm mogelijk ook forceren door de TV-box even van de stroom te halen. Dan zul je zien dat de klok nu ook aan blijft in stand-by. Aan de overige problemen (helderheid display, maar één zender tegelijk kunnen opnemen en een opname niet kunnen kijken als deze nog bezig is) wordt nog gewerkt, in afwachting van een grote update.

Reputatie 1

Voor iedereen hier die de TV-box met HDD nog gebruikt: sinds dinsdag heet T-Mobile Odido. Daarbij hoort een nieuwe look, ook op de TV-boxen. Deze update is niet alleen cosmetisch, maar heeft ook het probleem opgelost dat sommige zenders niet op te nemen waren. De update wordt gefaseerd uitgerold, maar je kunt 'm mogelijk ook forceren door de TV-box even van de stroom te halen. Dan zul je zien dat de klok nu ook aan blijft in stand-by. Aan de overige problemen (helderheid display, maar één zender tegelijk kunnen opnemen en een opname niet kunnen kijken als deze nog bezig is) wordt nog gewerkt, in afwachting van een grote update.

Beste TMTV,

Ik snap de keuze om de klok in stand-by modus aan te laten niet zo. Dit kost enkel meer stroom en ik zou dan ook dit graag in het menu uit kunnen zetten. Sterker nog op de Entone is dit een vervelende blauwe lamp en zou ik deze ook tijdens gebruik willen uitschakelen. maar als het al uit is in stand-by zou het mooi zijn. Misschien voor de diverse wensen dit in het menu plaatsen?

Reputatie 7
Badge +6

@voorhammr Toen de klok ineens verdween, waren velen daar niet blij mee. Nu hij terug is ook. Zo blijkt maar weer dat de meningen hierover verschillen. Daarom zou een optie om de klok aan of uit te zetten en de helderheid aan te kunnen passen ideaal zijn. Die functie was er op het oude TV-platform wel, maar op het nieuwe nog niet. Mocht je nog in het bezit zijn van het oude model afstandsbediening, dan is er een tijdelijke workaround:

 

Reageer