Beantwoord

Ik krijg SPAM-mail

  • 6 December 2022
  • 4 reacties
  • 59 Bekeken

Ik krijg tegenwoordig SPAM-mail op naam van T-Mobile.
Wat kan ik het beste doen?

Liong-Hoey

icon

Beste antwoord door Shilka 7 December 2022, 09:22

Bekijk origineel

4 reacties

Ik krijg tegenwoordig SPAM-mail op naam van T-Mobile.
Wat kan ik het beste doen?

Gewoon negeren

Reputatie 4
Badge

Dat lijkt meer op phishing dan op spam. Je kunt de mail doorsturen naar phishing@t-mobile.nl , zij kunnen dan verder onderzoek instellen. Voeg de ontvangen mail bij als bijlage.

Verder kun je de mail melden op https://www.fraudehelpdesk.nl/valse-e-mail-melden/ Precieze instructies vind je daar. De fraude helpdesk maakt deel uit van Stichting Aanpak Financieel-Economische Criminaliteit in Nederland, zij brengen weer rapportages hierover uit aan het ministerie van Justitie en Veiligheid.

Ontvang je spam van t-mobile zelf (oftewel, is de mail echt van t-mobile afkomstig, maar heb je bijvoorbeeld geen toestemming gegeven tot het sturen van nieuwsbrieven), dan kun je dit melden bij het ACM op https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/telecommunicatie/veilig-online/meld-spam-bij-de-acm

 

Verder, klik nooit op links in spam/phishing, geef nooit persoonsgegevens op, verwijder (na eventueel doorsturen) de mail.

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Liong-Hoey Welkom in de Community.

Altijd vervelend maar gewoon het adres blokkeren en negeren, klik nooit op de linken die ze meesturen.

Er is verder heel weinig aan te doen.

Melden kost je veel energie en de spam blijft komen. Gelukkig bestaan er prullenbakken voor dit soort mails. 

Prettige dag verder.

Reputatie 4
Badge

De echte oplossing is natuurlijk fatsoenlijke spam en phishing filtering door de mail provider. Verder is het natuurlijk ook zaak als je bedrijfsnaam en logo wordt misbruikt om hier ook echt werk van te maken. De phishing afdeling van t-mobile bestaat natuurlijk niet voor niets Gebeurt dit niet dan zal dit soort phishing gewoon doorgaan natuurlijk.

Reageer