Beantwoord

ik word geddosed

  • 30 November 2022
  • 10 reacties
  • 314 Bekeken

ik word steeds geddosed door iemand hoe kan ik me ip veranderen

 

icon

Beste antwoord door TMTV 4 February 2023, 14:30

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 6
Badge

@TMTV Goed te weten. Dan is het dus niet de schuld van de Zyxel dat hij hetzelfde adres kan krijgen.

En dat je op het ODF netwerk 2 adressen kunt krijgen weet ik: ik heb de Zyxel via een managed switch parallel aangesloten aan mijn eigen router (zodat ik snel iets kan testen op de Zyxel als ik dat nodig heb voor support hier op het forum)

@NassedinoYT de vraag van @TMTV: Hoe en waar zie je dat je ge-DDOS't wordt? beantwoorden kan ons helpen jou te helpen.

Reputatie 7
Badge +6

Heb je geprobeerd de Zyxel te resetten naar factory defaults voordat je hem weer aansluit? Ik zou denken dat de router normaal zijn laatste lease onthoud en hetzelfde adres probeert te krijgen. Als dat het geval is zou een factory reset een nieuw adres kunnen vragen. Ik weet niet of een renew wordt gebruikt als de router uit is geweest of dat die probeert zijn laatste adres opnieuw te krijgen. Geen idee hoe dat precies werkt

Ik heb de Zyxel toen factory gereset in de doos gedaan, dus dat kan hij niet onthouden hebben. Zelfs als je de Zyxel direct opnieuw opstart (zonder reset) doet hij een DHCP Discover, dus geen Renew. Het lijkt erop dat het uitdelen van IP-adressen per type netwerk verschilt. Ik zit op ODF (AON). Ik heb het idee dat WBA wat ‘losser’ is. Bovendien kun je via ODF op VLAN 300 2 IP-adressen tegelijk krijgen. Via WBA volgens mij maar 1.

Reputatie 6
Badge

Je router een langere tijd uitzetten kan werken, maar dat is geen garantie. Ik heb ooit een router weer aangesloten nadat deze maandenlang in de doos had gezeten en ik kreeg weer hetzelfde IP-adres.

Hoe en waar zie je dat je ge-DDOS't wordt? Als je dat in de logboeken van de Zyxel ziet, is er niet veel aan de hand. Hoewel ik snap dat het er alarmerend uitziet, is dat juist een teken dat de Zyxel dit tegenhoudt. Het zijn bovendien niet echt aanvallen, maar vaak scanners die naar kwetsbaarheden zoeken. Als je geen poorten open hebt staan en je apparaten up-to-date zijn, is er geen reden tot zorgen.

Heb je geprobeerd de Zyxel te resetten naar factory defaults voordat je hem weer aansluit? Ik zou denken dat de router normaal zijn laatste lease onthoud en hetzelfde adres probeert te krijgen. Als dat het geval is zou een factory reset een nieuw adres kunnen vragen. Ik weet niet of een renew wordt gebruikt als de router uit is geweest of dat die probeert zijn laatste adres opnieuw te krijgen. Geen idee hoe dat precies werkt

Reputatie 7
Badge +6

Je router een langere tijd uitzetten kan werken, maar dat is geen garantie. Ik heb ooit een router weer aangesloten nadat deze maandenlang in de doos had gezeten en ik kreeg weer hetzelfde IP-adres.

Hoe en waar zie je dat je ge-DDOS't wordt? Als je dat in de logboeken van de Zyxel ziet, is er niet veel aan de hand. Hoewel ik snap dat het er alarmerend uitziet, is dat juist een teken dat de Zyxel dit tegenhoudt. Het zijn bovendien niet echt aanvallen, maar vaak scanners die naar kwetsbaarheden zoeken. Als je geen poorten open hebt staan en je apparaten up-to-date zijn, is er geen reden tot zorgen.

Reputatie 6
Badge

@NassedinoYT Heb je een Zyxel-router? Daar zit al DDoS-bescherming in. Je kunt controleren of dit aan staat als je inlogt op de router (192.168.1.1) en dan naar Beveiliging > Firewall > Dos gaat.

Waar heb je concreet last van? Misschien kunnen anderen je dan gerichter helpen.

dos protectie werkt niet and ik heb me router voor zelfs langer dan 48 uur uitgezet en dat werkt niet du hoe moet ik anti ddos software krijgen?

Zoals @TMTV zei: als je meer informatie geeft over waar je last van hebt, kunnen we je mogelijk beter helpen.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @NassedinoYT,

Jammer dat je er nog steeds last van hebt, ik zag je graag zorgeloos genieten! Als je graag extra DDoS bescherming wil dan zijn daar een hoop externe opties voor, zie bijvoorbeeld deze zoekopdracht: DDoS opties. Als T-Mobile zijnde hebben wij geen partnerschap met een specifieke DDoS beveiligingsoptie.

Wél bieden wij een upgrade aan met extra beveiliging genaamd Thuis Veilig Online. Alles hierover vind je hier: Thuis Veilig Online en Overal Veilig Online.

Hopelijk kan je snel weer van je rust genieten!

@NassedinoYT Heb je een Zyxel-router? Daar zit al DDoS-bescherming in. Je kunt controleren of dit aan staat als je inlogt op de router (192.168.1.1) en dan naar Beveiliging > Firewall > Dos gaat.

Waar heb je concreet last van? Misschien kunnen anderen je dan gerichter helpen.

dos protectie werkt niet and ik heb me router voor zelfs langer dan 48 uur uitgezet en dat werkt niet du hoe moet ik anti ddos software krijgen?

Reputatie 7
Badge +6

@NassedinoYT Heb je een Zyxel-router? Daar zit al DDoS-bescherming in. Je kunt controleren of dit aan staat als je inlogt op de router (192.168.1.1) en dan naar Beveiliging > Firewall > Dos gaat.

Waar heb je concreet last van? Misschien kunnen anderen je dan gerichter helpen.

Hoi @NassedinoYT, niet fijn! Je krijgt van ons een dynamisch IP adres. Je zou de modem voor 24/48 uur kunnen ontkoppelen van het aansluitpunt, je lease is dan verlopen en je hebt dan grote kans op een nieuw IP adres. Onze DHCP leasetijd is namelijk 24 uur, ik raad je aan om beter iets te lang dan iets te kort te wachten. Om je hier in het vervolg voor te beschermen, is het wellicht verstandig om anti-DDoS software te nemen. Succes!

anti ddos software? hoe doe ik dat

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @NassedinoYT, niet fijn! Je krijgt van ons een dynamisch IP adres. Je zou de modem voor 24/48 uur kunnen ontkoppelen van het aansluitpunt, je lease is dan verlopen en je hebt dan grote kans op een nieuw IP adres. Onze DHCP leasetijd is namelijk 24 uur, ik raad je aan om beter iets te lang dan iets te kort te wachten. Om je hier in het vervolg voor te beschermen, is het wellicht verstandig om anti-DDoS software te nemen. Succes!

Reageer