Beantwoord

Ip op blacklist

  • 23 November 2022
  • 9 reacties
  • 84 Bekeken

Vandaag kwam ik erachter dat mijn IP op een blacklist staat.

RATS-Dyna - On the list. Worst Offender Alert.

 

Hoe kom ik hier vanaf?

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 23 November 2022, 14:11

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @SandervdBerg 

Neem deze Engelstalige pagina eens door, er staat oa uitleg over waarom je op deze blacklist staat en je vindt er ook een link waarmee je een verzoek kan indienen om van deze blacklist af te komen.

Op https://www.spamrats.com/removal.php staat welke stappen je moet ondernemen. Als je zelf niet je eigen e-mail server host op je eigen IP zal je bij t-mobile moeten zijn inderdaad.

Reputatie 7
Badge +14

Vandaag kwam ik erachter dat mijn IP op een blacklist staat.

RATS-Dyna - On the list. Worst Offender Alert.

 

Hoe kom ik hier vanaf?

 

What did you do?

Wat de reden van de blacklist is, weet ik niet.

Ik heb geen eigen mailserver, dus vandaar mijn vraag hier.

Reputatie 7
Badge +15

@SandervdBerg 

In de link die ik eerder plaatste staat alle informatie en ook hoe je later zoiets kunt voorkomen 😉

@SandervdBerg

In de link die ik eerder plaatste staat alle informatie en ook hoe je later zoiets kunt voorkomen 😉

Heb deze site doorgenomen maar zie niets waar ik me op aangesproken voel waardoor ik er op ben komen te staan, maar omdat ik geen eigen server heb, zal T-mobile dit verzoek moeten doen.

Zal dit bij de klanten service aanvragen.

Reputatie 7
Badge +15

@SandervdBerg

Als een IP-adres massale hoeveelheden ongewenste e-mail verzendt, zullen de spamfilters van de RATS-Dyna Blacklist die gebruiker markeren omdat deze hoogstwaarschijnlijk is geïnfecteerd met malware, virussen of trojan paarden.

@SandervdBerg

Als een IP-adres massale hoeveelheden ongewenste e-mail verzendt, zullen de spamfilters van de RATS-Dyna Blacklist die gebruiker markeren omdat deze hoogstwaarschijnlijk is geïnfecteerd met malware, virussen of trojan paarden.

 

Dankje… klinkt logisch en dat snap ik ook.

Echter ik zou niet weten hoe en waneer ik dit gedaan moet hebben.

 

 

Lijkt mij dat T-mobile hier naar moet kijken sowieso.

Reageer