Beantwoord

Kan bepaalde websites niet openen

  • 19 April 2023
  • 6 reacties
  • 249 Bekeken

Reputatie 1
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties

Sinds 18 april 2023 kan ik bepaalde websites niet meer openen. Als ik op 4G kijk of op mijn werk dan kan ik wel bij deze websites. 

Ik heb gelezen dat het aan de DNS instellingen kan liggen in de router. Maar ik heb de 8.8.8.8 en de 8.8.4.4 geprobeerd in de Draytek Vigor, maar zonder succes.

Het betreft in het bijzonder een website die ik zelf in beheer heb. Ik kan ook niet op de server inloggen via FTP client en ook niet in de browser zelf. Pingen via CMD naar de site of de server geeft time-outs. Het lijkt er dus op dat er ergens een blokkade is, alleen bij mij thuis op mijn T-mobile wifi netwerk.

Wie weet raad? Hartelijk dank voor het meedenken.

icon

Beste antwoord door pwjbro 20 April 2023, 20:07

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @pwjbro,
Welkom binnen de community! Kun je eens een aantal websites opnoemen die niet of nauwelijks meer openen? Omdat je aangeeft dat je wel met je 4G-verbinding en op je werk bij deze sites kan komen verdenk ik een beetje je huidige Draytek modem. T-Mobile levert op dit moment bij nieuwe aanvragen een ander type modem. 

Mogelijk kan na het lezen van je vragen een moderator besluiten om je modem te vervangen.
Als mede-klant mag ik daar helaas geen beslissingen of uitspraken over doen. 

Reputatie 1

Beste Seccie, bedankt voor je reactie op mijn vraag.

 

Ik heb een Draytek Vigor 2132 router die nog uit het Vodafone tijdperk stamt. Alweer een oudje inderdaad.

 

Een site die ik niet kan openen is bijvoorbeeld www.frituurgezond.nl. Ik kon ook Google.com een tijdje niet openen maar deze lijkt wel weer bereikbaar te zijn.

 

Op andere locaties met andere Wifi netwerken kan ik wel gewoon bij de site komen.


Een herstart van de Draytek heeft niks geholpen. Momenteel staat de Lan1 IPv6 - DNS Server IP Address op de standaard 192.168.1.1, ik heb dit dus weer teruggezet nadat ik de Google DNS heb getest.

 

Dank voor de hulp!

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @pwjbro 

In je openings post lees ik dat het om 1 website gaat die je zelf beheert? Hier kan ik hem in ieder geval wel openen dus misschien kan je eens nagaan bij de host of alles aan hun kant in orde is dus je IP niet wordt geblokkeerd?

Reputatie 1

Beste Waqqas,

 

Dankjewel voor je reactie. Ik ga dit bij ze navragen en zal een update geven hier.

 

Groet!

Reputatie 1

Bij de webhosting zien ze niks geks. Ik heb vanmiddag contact gehad met T-mobile, ze hebben een wijziging aangebracht.

Ik heb dit zojuist getest, maar zonder succes.

Ik heb toen via CMD het IP adres achterhaald van de genoemde website. Ik ben vervolgens de Router ingedoken en via Diagnostics > DNS Cache Table > heb ik in de IPv6 tabel de genoemde website gecleared en de tabel gerefreshed.

Na zo'n 10 minuten gaf de website weer een teken van leven. Via CMD gaf het IP adres eerst “Request Timed Out”, maar nu krijg ik netjes een reply.

Ik heb geen idee of het legen van de DNS Cache Tabel de oplossing is geweest. Maar het lijkt er wel sterk op, omdat na deze handeling zeer kort erop de website weer te benaderen was.

Dank allen voor het advies.

Reputatie 1

Edit: Heb een update van mijn webhosting. Mijn host geeft aan dat mijn IP toch in de blacklist stond.

Dus het lag aan de webhosting.

Reageer