Beantwoord

Hoe dien ik een klacht in?

  • 30 November 2021
  • 14 reacties
  • 3611 Bekeken

Reputatie 1
  • is een Top Poster
  • 9 reacties

Weet iemand hoe ik een klacht kan in dienen en graag niet door sturen naar de webpagina https://www.t-mobile.nl/klantenservice die is echt onzin…..

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 2 December 2021, 10:53

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +14

hoi @Laze , welkom bij de community.

Op dit forum praat je met andere klanten en moderators. Je zou je vraag/klacht hier kunnen plaatsen zodat we inhoudelijk met je kunnen meedenken.

Reputatie 1

Hallo @eric Nee bedankt voor jouw aanbod, ik heb een klacht over de dienstverlening van T-Mobile. Meedenken is niet nodig, ik wil alleen mij klacht aan T-Mobile doorsturen maar kan niet vinden hoe of waar je dat doet. ze hebben mij een e-mailadres gegeven wat niet werkt “klantenservice@t-mobile.nl”

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Laze 

Als je hier je klacht plaatst uiteraard zonder privégegevens dan zullen medewerkers daar ook op reageren.

Het e-mailadres van de klantenservice is XXXX

Moderator edit: het opgegeven e-mailadres wordt niet gebruikt voor de afhandeling van klachten. Je kunt contact opnemen op vijf verschillende manieren. Zie dit topic: contact met de klantenservice.

Reputatie 4

Weet iemand hoe ik een klacht kan in dienen en graag niet door sturen naar de webpagina https://www.t-mobile.nl/klantenservice die is echt onzin…..

De KVK app geeft:

T-Mobile Netherlands B.V.

KVK 33265679

Waldorpstraat 60

2521 CC 'sGravenhage

Postbus 16272

2500 BG 'sGravenhage

tel +31703055000

fax +31703055024

 

Hallo @eric Nee bedankt voor jouw aanbod, ik heb een klacht over de dienstverlening van T-Mobile. Meedenken is niet nodig, ik wil alleen mij klacht aan T-Mobile doorsturen maar kan niet vinden hoe of waar je dat doet. ze hebben mij een e-mailadres gegeven wat niet werkt “klantenservice@t-mobile.nl”

Je hebt het verkeerde e-mail adres, het e-mail adres voor T-Mobile Thuis is:

Moderator edit: het opgegeven e-mailadres wordt niet gebruikt voor de afhandeling van klachten. Je kunt contact opnemen op vijf verschillende manieren. Zie dit topic: contact met de klantenservice.

 

In het onderwerp kun je overigens wel het beste je klantnummer vermelden zodat het direct wordt doorgestuurd naar de juiste afdeling, mocht het probleem waarvoor je een klacht indient al langer lopen.

 

@Waqqas E-mail is vaak nog wel een stuk sneller dan een brief :wink:

Klacht via het forum is overigens geen officieel communicatiemiddel, mocht het dus aankomen tot het eenzijdig beëindigen van de overeenkomst, een juridische procedure etc. dan is communicatie via het forum geen rechtsgeldige communicatie en moet je alsnog via e-mail of brief je klacht indienen.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi all, wanneer je een formele klacht wilt indienen - hoe spijtig ook dat het zover komt - kun je dat doen via de gangbare weg: contact met de klantenservice. Je kunt contact opnemen via Facebook, Twitter (openbaar of privé), chat, deze Community of via de telefoon. Het Thuis e-mailadres wordt niet gebruikt om klachten in behandeling te nemen en is enkel bestemd voor bijvoorbeeld screenshots van contractovername of speedtests ter aanvulling op een reeds bestaand onderzoek. Wij willen graag contact als er iets is misgegaan of bij vragen, zodat we het recht kunnen zetten en van jou weer een tevreden klant maken. 

 

@Laze Weet dat je met een klacht ook altijd jouw verhaal mag doen op de Community, we zullen er dan zo goed mogelijk op inspelen zodat jij geholpen kunt worden. Als dit station al gevoelsmatig gepasseerd is, dan kun je via voorgenoemde kanalen jouw klacht indienen.

Reputatie 1

@Jason  Bedankt voor jouw bericht. Op klachtencompas lukt het ook niet echt om mijn klacht in te vullen. Ik heb mijn hele verhaal getypt en dan wanneer ik op volgende druk, wordt er aangegeven dat ik het veld moet invullen en een maximaal van 2500 moet zijn.

Ik wil het verhaal ook wel hier doen, ik zal de mail kopiëren en plakken.

 

Goedemorgen,

 

Ik ben net een klant bij T-Mobile geworden en ik heb nu al een klacht! Dit is niet echt een goed begin naar mijn mening.

We hadden het besluit genomen om over te stappen van Ziggo naar T-Mobile, dit is allemaal in gang gezet, op 24-11-2021 zou Ziggo stoppen en ik internet krijgen van T-Mobile.

Het internetpakket ontving ik een geruime tijd eerder, ik besloot om alles alvast aan te sluiten dit was rond 11-11-2021.

 

Tot mijn verbazing zag ik dat ik gewoon verbinding had van T-Mobile, ik kan gewoon alles doen. Dus ik dacht nou prima kan ik mooi even testen.

Ik heb 2 weken lang ongestoord internet gehad van T-Mobile, op 21-11-2021 testen ik positief op COVID.

 

De monteur zou 24-11-2021 komen, dus ik belde naar T-Mobile om aan te geven dat ik COVID had en dat het niet handig was voor de monteur om langs te komen.
Daarbij had ik al internet dus was het überhaupt wel nodig voor de monteur om langs te komen?

Er werd mij uitgelegd dat het altijd handig is om een monteur lang te laten komen, dus de afspraak was verplaatst naar 02-12-2021.

 

Precies de volgende dag hadden wij geen internet meer van T-Mobile, dus ik had gebeld toen werd er aangegeven dat ze niet wisten waarom ik nu al internet had en dat er nu niets kon worden gedaan omdat ik pas 24-11-2021 klant werd.

Ergens begreep ik dat wel, dus ik besloot de modem van Ziggo weer aan te sluiten. Op 24-11-2021 kreeg ik een sms’je van Ziggo dat de diensten waren opgezegd en dat ik de modem en dergelijke terug kon sturen.

Ik had de Ziggo modem losgekoppeld en de T-Mobile modem weer aangesloten, tot mijn verbazing had ik nog steeds geen internet van T-Mobile.

 

Hierbij had ik meteen weer contact opgenomen met T-Mobile omdat ik geen internet had en ik moest thuis werken omdat ik COVID had.

Er werd aangegeven dat er een storing is in de wijkcentrale en dat dit z.s.m. wordt opgelost, echter kon dit 7 dagen duren.

Ik heb aangegeven dat ik geen 7 dagen zonder internet kan zitten omdat ik gewoon mijn werk moet doen, Ik heb vervolgens een tegoed gekregen voor onbeperkt data.

 

Echter heb ik hier totaal NIETS aan als ik zelf Vodafone heb! Dit heb ik ook aangegeven en er werd gezegd dat er op dit moment geen verdere actie genomen kan worden.

Ik zat thuis, positief getest op COVID, geen internet en geen mogelijkheid om thuis te werken! Ik heb meerdere keren gebeld en iedere keer werd het verhaaltje van de eerste medewerker herhaald.

Er is mij toen weer een onbeperkte databundel aangeboden, echter heb ik daar NIETS aan!!!! Er werd mij toegezegd dat ik gewoon een T-Mobile of Tele2 simkaart kon aanschaffen en de databundel daarop kon activeren.

 

Ik heb toen noodgedwongen een Simkaart van T-Mobile aangeschaft, echter is de grap dat mijn telefoon niet voor 2 simkaarten is. Dus dit betekende dat ik mijn huidige simkaart moest verwijderen en dan die van T-Mobile erin moest doen.

Hierdoor was ik dus onbereikbaar en dit kon dus echt niet! Ik kon dus kiezen om telefonisch onbereikbaar te zijn en wel internet te hebben of geen internet en wel telefonisch bereikbaar te zijn.

Omdat ik niet thuis kon werken heb ik maar ziekte dagen opgenomen, we zijn nu een hele week verder en ik heb nog steeds GEEN INTERNET VAN T-MOBILE!!!

 

Ik heb vandaag 30-11-2021 weer gebeld en hier werd aangegeven dat de Mediaconverter opnieuw geactiveerd moest worden en dat alleen de monteur dat kon doen.

Dit is mij niet vertelt de eerste paar keren dat ik belde, wat ik vreemd vond is dat ik gewoon internet had en toen opeens niet meer!

Nu komt de monteur over 2 dagen en eerder is dus niet mogelijk, echter begrijp ik gewoon niet hoe dit zo is gelopen allemaal, ik ben op dit moment zeer ontevreden over T-Mobile.

 

Ik zou het volgende graag willen vragen:

Aangezien ik een simkaart moest kopen van mij eigen geld, zou ik graag willen zien dat T-Mobile de kosten van deze simkaart vergoedt!

Ook al was het maar € 10,- euro dan alsnog was dit hele gedoe niet nodig geweest als alles goed was geregeld.

 

Daarbij betaal ik de eerst 6 maanden € 42,50 euro per maand, echter heb ik de eerste week al geen gebruik kunnen maken van onze internetverbinding.

Ik ben niet van plan het volledige bedrag te betalen als ik de eerste week al geen gebruik heb kunnen maken van jullie diensten.

 

Mochten er vragen zijn dan hoor ik het graag.

 

Met vriendelijke groet,

Lorenzo Stuger.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Laze, bedankt voor het delen van jouw verhaal, dit wordt enorm gewaardeerd! Het belangrijkste: ik ga ervoor zorgen dat de aanschafprijs van het simkaartje vergoed wordt. Die € 10 zal op een volgende factuur verrekend worden met jouw maandbedrag. Geen zorgen wat betreft de gemiste startperiode: bij Glasvezel start de facturatie pas zodra wij een signaal hebben doorgekregen van het aangesloten modem - Guidion meldt bij installatie pas de aansluiting aan bij onze operationele afdeling en daarmee wordt onder andere de facturatie gestart. Dat is ook meteen de reden waarom er op Glasvezel altijd geïnstalleerd dient te worden. Wanneer je besluit het zelf te installeren en de installatieafspraak niet door laat gaan, wordt de aansluiting niet officieel aangemeld, mis je bepaalde essentiële onderdelen van het abonnement, ontvang je geen servicegarantie meer én kan het abonnement officieel niet starten. Wanneer je nog niet online bent geweest, zal je dus nog niets hoeven betalen. 

Excuses voor hoe het allemaal gelopen is in de beginfase. Niet netjes dat je eerder opgeleverd wordt dan de planning was en zeker niet netjes dat er ineens geen verbinding meer is geweest. Als ik ooit nog iets voor je kan doen, laat het alsjeblieft weten, dan ontferm ik me erover en zal ik het proces in goede banen geleiden voor je.

Een geweldig weekend toegewenst!

Mooie advertenties maken met super snel internet 4g voor thuis, leveren niet eens 5mb/s

beloven gouden bergen maar maken niks waar

Reputatie 7

Hi @Potdikkehenk, ik had graag een andere ervaring gelezen! Ervaar je momenteel problemen met 4G voor Thuis? Omdat dit een mobiele vraag betreft, tag ik graag mijn mobiele collega's @Pharwin en @Hajar. Hebben jullie hier een tip voor in petto? 💪

Reputatie 6
Badge +6

Mooie advertenties maken met super snel internet 4g voor thuis, leveren niet eens 5mb/s

beloven gouden bergen maar maken niks waar

Hi @Potdikkehenk, had je toevallig al een kijkje genomen op onze dekkingskaart: https://www.t-mobile.nl/mobiel/netwerk/dekking om te controleren of er storingen en/of werkzaamheden bij jou in de buurt zijn, waardoor je dit ervaart? Mocht er niks bijzonders te zien zijn, zou je dan even de router kunnen resetten? Je kunt hiervoor de stekker voor een half uurtje eruit halen en dan weer aansluiten. Vaak wil dit nog wel eens helpen! Mocht dat niet helpen, kun je mij dan laten weten over welke type 4G voor Thuis router je beschikt? Het zou moeten gaan om één van de onderstaande routers: 

  • binnenrouter van Huawei (type E5186, B618, B818)
  • binnenrouter van ZTE (MF289D)
  • buitenrouter van Huawei (type B2368)
  • buitenrouter van WNC (AF55). 

Kun je mij dan ook laten weten wat je precies te zien krijgt bij de lampjes op de router? Krijg je bijvoorbeeld een rood lampje te zien bij verbinding? 

 

Ik hoor het graag van je! 

 

Groetjes, 

Pharwin 

Vanwege inflatiecorrectie heeft T-Miobile met ingang van 1 januari 2023 alle abonnementen met 8,6% verhoogd. In 2014 en 2016 zijn zij door de consumentenbond al eerder op de vingers getikt en zijn ze alle klagers tegemoet gekomen en het geld teruggestort. T-Mobile heeft daarvan geleerd en in hun algemene voorwaarden (abonnee consument) punt 17 toegevoegd. Daarin staat “dat T-Mobile gerechtigd is om ieder jaar in januari haar tarieven aan te passen als gevolg van inflatie. Deze aanpassing wordt gebaseerd op de jaarmutatie CPI (Consumenten-prijsindexcijfer) van het CBS in de maand juni van het voorafgaande jaar. T-Mobile voert geen inflatiecorrectie door als er drie maanden of minder van je Abonnement verstreken zijn”. 

Ik kan me niets herinneren dat zij mij hierover hebben geinformeerd danwel hebben gewezen op deze verhoging. Ik heb het uit de media moeten vernemen. Alle medewerkers hebben wel een extra bonus en salarisverhoging ontvangen maar dat gaat helaas (nog) niet op voor alle mensen die een abonnement bij T-mobile hebben. Onderaan deze voorwaarden staat dat dit zou gelden vanaf 22 november 2022. Mijn abonnment is echter al eerder ingegaan. De vraag is of zij gerechtigd zijn deze inflatiecorrectie dan zomaar te mogen doorvoeren ? Ik zal de consumentenbond opnieuw informeren en raad iedereen aan dat ook te doen of een klacht in te dienen.  

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Loubosch , welkom bij de community. 

Deze inflatie correctie staat al heel lang in de algemene voorwaarden van t-mobile.  Wel zijn er iedere keer updates, in andere artikelen,  waardoor er nieuwe versies komen.  Natuurlijk gelden de voorwaarden welke jij hebt geaccepteerd bij het aangaan of verlening van jouw abonnement. Ze hoeven daarom vooraf niet eerst een aankondiging te doen, er is namelijk geen recht om het abonnement op te zeggen zolang de verhoging niet meer is dan wat het CBS becijferd.  

Alle providers hebben trouwens al jaren dezelfde inflatie correctie clausule. KPN en Vodafone passen dat elk jaar toe in de maand Juli. T-Mobile in Januari. Er is trouwens een heel topic met FAQ op dit forum. Het is dit jaar een heel hoog percentage. Jij schrijft dat medewerkers salaris verhogingen hebben gehad. Dan klopt het dus ook dat door inflatie de bedrijfs kosten omhoog zijn gegaan. Een netwerk van een provider gebruikt nu eenmaal ook heel veel stroom.

Het feit dat er zelfs een topic aan gewijd is wil dat ook wat zeggen! Als ik inderdaad lees hoeveel abonnees het hier niet mee eens zijn kan je jezelf afvragen of dit wel een goede zet is geweest. Dat ander providers het ook doen is in deze niet relevant. Het gaat er immers om dat je gedurende een lopende abonnementsperiode eenzijdig een verhoging doorvoert waar je je als provider achter de voorwaarden kan verschuilen. Om op alle argumenten die gegeven zijn weer te gaan reageren heeft daarom geen zin. Het is alleen niet netjes en trekken aan een dood paard wat alleen maar tijd en moeite gaat kosten. Ik verwacht aleen dat door deze actie veel gebruikers gaan afhaken. Uithuilen en afwachten tot het abonnement afloopt en dan overstappen is in deze wellicht slimmer. Er zijn en komen steeds meer goede alternatieven. 

Reageer