Beantwoord

Klacht. T-Mobile heeft zonder toestemming mijn contract beëindigd.

  • 5 December 2022
  • 5 reacties
  • 159 Bekeken

Goedemiddag,

 

T-Mobile heeft zonder toestemming mijn contract opgezegd.

Ik heb een aantal weken al problemen met Internet en tv.

Wanneer ik ga downloaden gaat het beeld haperen en vaak helemaal stil staan.

Heb hiervoor er nooit problemen mee gehad maar sinds een maand of 2 dus wel.

Ik wou mijn internet verbinding wat hoger zetten, aangezien ik te horen kreeg van een medewerker van T-Mobile dat het daar aan kon liggen, maar kreeg het niet voor elkaar.

Dit omdat mijn T-Mobile home app niet meer werkt.

 

Heb klantenservice gebeld en die gaven aan dat ze het konden aanpassen maar daardoor moest ik wel mijn abonnement wijzigen.

Echter gaat het me dan 15 euro meer kosten.

Toen mijn app nog wel werkte kost het me 5 euro extra als ik van 50mbit p/s naar 100mb/s

zal gaan. (+/- 4 weken geleden)

Echter was dit telefonisch niet mogelijk( is me verteld door 3 personen van T-Mobile) en zou ik het via de app moeten gaan instellen.

Omdat mijn app niet goed werkt gingen ze het doorgeven en ik zou daarvoor uiterlijk afgelopen dinsdag (29-11-2022) over terug gebeld worden.

Echter ben ik niet gebeld en heb daarom vandaag (5-12-2022) zelf maar weer gebeld.

 

Tot mijn verbazing en van T-Mobile kreeg ik nu te horen dat mijn abonnement helemaal is stop gezet.

Dit is dus gebeurd zonder mijn toestemming. Heb hier tot heden ook geen bericht over gehad.

Ik kreeg ook te horen dat het niet meer mogelijk is om mijn abonnement weer te activeren.

Er is me verteld dat er contact is geweest met een teamleider maar die had ook aangegeven dat ze er niks meer aan konden doen.

 

Ik moet dus nu een nieuw abonnement nemen.

Hier hangen ook weer problemen aan en dat is namelijk:

  1. Kosten worden een stuk hoger
  2. Het kan pas over 2 weken als ik geluk heb, waardoor ik intussen tijd dus geen internet en tv meer heb.

Dit nieuwe abonnement houdt in dat ik nu dus i.p.v. €41,22 naar ongeveer €57 euro moet gaan om hetzelfde pakket te krijgen.

Mijn pakket is/was:

Kids & Music TV pakket 3,75

Entertainment TV pakket 3,75

Internet Basic abonnement 30,00

Interactieve TV abonnement 16,22

Interactieve TV Box 5,00

 

Actie: Klantvoordeel Internet €5 korting p.mnd -5,00

Actie: Gratis Interactieve TV Box -5,00

Actie: Klantvoordeel Meer TV keuze Kids & Music -3,75

Actie: Klantvoordeel Meer TV keuze Entertainment -3,75 Totaal -17,50

 

Zover ik het weet is dit een eenzijdig contractbreuk vanuit T-Mobile.

Dit allemaal is gebeurd alleen maar met de vraag om mijn internet snelheid te verhogen met 50mb p/s :(

Ik wil eigenlijk niet zover laten komen om een advocaat in handen te nemen en hoop dat er nog een oplossing gegeven kan worden hiervoor via deze weg met spoed.

 

Onderstaand de melding die ik nu ongeveer 2 weken krijg vanaf de website en de T-mobile app.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

icon

Beste antwoord door Cheyenne van Odido 6 December 2022, 11:58

Bekijk origineel

5 reacties

Tja @eric , als er volgens de telefonische helpdesk/klantenservice word gezegd dat je abonnement word beëindigd en er geen schriftelijke/e-mail bevestiging komt zou ik me ook afvragen of het wel goed gaat, want zonder die bevestiging heb je later weer geen poot om op te staan.

In ieder geval, goede werkwijze om van een probleem af te komen, jammer dat je nu de hele klant kwijt bent, maar T-Mobile is hard bezig achteruit te hollen, jammer, ze waren juist aan het verbeteren met de service verlening.😪

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Raymond26, logisch dat je hier naar vraagt en sorry dat wij niet meer voor je konden betekenen wat betreft het contract. Ik zie dat je nieuwe provider al een aanvraag heeft ingediend om de internetlijn over te nemen. Zojuist heb ik alle systemen handmatig laten synchroniseren en hierdoor heb je zojuist alle emails ontvangen die relevant zijn voor de afronding van je abonnement.

In ieder geval wil ik je nog heel veel succes en een mooie week toewensen!

Reputatie 7
Badge +14

Wel apart, je klacht is dat je abonnement (ongewenst) is beëindigd en nu vraag je of je abonnement is beëindigd?

Hoi Cheyenne,

 

Excuses voor het late bericht.

Ik had geen melding gekregen omdat de reactie in mijn spam box was gekomen.

 

Bedankt voor het aanbod. 

Ik ga niet op het aanbod in omdat we een beter aanbod hebben gekregen bij een andere provider.

Wel had ik gehoopt dat dit ook telefonisch geregeld had kunnen worden aangezien ik servicedesk meerdere keren aan de lijn heb gehad. Omdat dit niet was gebeurd was ik ondertussen al aan het kijken voor betere aanbieden bij andere providers.

 

PS.

Ik heb tot heden nog geen bericht gekregen dat het contract is opgezegd.

Ik weet ook niet of dat nog gaat gebeuren van jullie kant.

Heb nog wel naar de service desk gebeld met de vraag of mijn abonnement is stopgezegd en zonder problemen kan overstappen naar een andere provider.

Het  antwoord dat ik kreeg was dat het geen enkel probleem was aangezien het contract al vanaf 2018 loopt.

 

In ieder geval bedankt voor uw reactie.

 

Met vriendelijke groet,

Raymond

 

 

 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @Raymond26, dank voor dit topic en het delen van je verhaal. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ontzettend baal van de gang van zaken. In het systeem heeft de collega laten weten dat je zelf voor de opzegging gekozen hebt, natuurlijk geloof ik jou dat dit niet het geval is. Intern zal dit met de collega worden opgepakt. Ik moet inderdaad delen dat de bestelling niet meer te redden valt, deze is geannuleerd en kan ik niet meer reanimeren. Mijn oprechte excuses voor het ongemak. 

Ik heb gelijk gekeken wat een nieuw abonnement voor jou zal inhouden:

  • De eerste 6 maanden: € 32,50
  • Na 6 maanden: € 52,50
  • Looptijd 1 jaar

Glasvezel Internet 100 Mbit/s: € 35

Eerste 6 maanden korting € - 5

Elke maand Klantvoordeel € - 5

T-Mobile TV pakket: € 12,50

Eerste 6 maanden korting: € - 12,50

1 TV box(en): € 2,50

Eerste 6 maanden korting: € - 2,50

Kids & Music Pakket: € 3,75

Entertainment Pakket: € 3,75

In totaal ben je na het eerste half jaar € 10 per maand meer kwijt. Alhoewel dit zich in wezen rechttrekt met de korting de eerste zes maanden, wil ik je voor het ongemak het verschil voor de overige 6 maanden aanbieden. Hou er ook rekening mee dat je voor dit bedrag twee keer zoveel snelheid ontvangt, je oude bedrag is gebaseerd op 50 Mbit/s. Dit zal een eenmalige vergoeding van € 60 zijn. Ik kan er niet voor zorgen dat je abonnement maandelijks lager is, ik vergoed dit bedrag dus in één keer zodra je de bestelling hebt geplaatst. Ik hoop dat je hiermee akkoord gaat. Zo ja, laat mij dan weten zodra je de bestelling hebt geplaatst. De oplevering kan inderdaad even duren, ook dat spijt me. Ik kan er wel voor zorgen dat je voor de tussentijd Unlimited Data op je mobiele abonnement ontvangt, als tussenoplossing. Je kunt je telefoon instellen als hotspot om op andere apparaten te kunnen internetten. 

Ik hoor graag van je!

Reageer