Beantwoord

Koper uitfasering door KPN eind 2022, wanneer krijg ik glasvezel?

  • 21 December 2021
  • 3 reacties
  • 924 Bekeken

Reputatie 2

Hallo T-Mobile Thuis,

Ik heb momenteel een goed werkende verbinding van T-Mobile op koper, VDSL.

Internet en TV, werkt uitstekend.

Alleen heb ik vernomen dat KPN zijn volledige koper netwerk uit gaat schakelen, eind 2022!

Wat betekend dat voor mij??

Krijg ik op tijd glasvezel van T-Mobile?

Of moet KPN glasvezel bij mij aan gaan leggen?

Heb wel post hierover gehad.

Ik wil absoluut niet zonder verbinding en TV komen te zitten!

Het is nu zeer onduidelijk, ik wil echt weten waar ik aan toe ben en wat er moet gebeuren!

Graag een duidelijk antwoord!

Groet Theo uit Arnhem Zuid, wijk De Laar Oost.

icon

Beste antwoord door BeMu 21 December 2021, 10:03

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

3 reacties

Reputatie 7
Badge +1

https://www.internetten.nl/nieuws/kpn-stopt-in-2023-levering-via-koper  Het uit faseren van het kopernetwerk door KPN geschied alleen op die plekken waar ook glasvezel ligt, op de plekken waar momenteel alleen nog koper ligt zal dat niet gebeuren.

Volgens mij (weet het niet zeker) word men ook bij T-Mobile automatisch op glasvezel aangesloten op glasvezel als dat aanwezig is, hetzij op WBA van KPN of ODF van hun zelf, dit afhankelijk of T-Mobile op het glasvezel net mag of kan leveren.

https://tweakers.net/nieuws/189438/t-mobile-verliest-kort-geding-tegen-kpn-over-migratie-klanten-koper-naar-glas.html  ook belangrijk om even te lezen als men tijd heeft.

Reputatie 2

Dank je wel BeMu.

Ik hoop dat ik ook nog een officieel antwoord van T-Mobile zelf krijg.

Bij deze dus een oproep aan T-Mobile support voor een officiële reactie!

Reputatie 7

Hi @Theo ,

Mijn excuus dat je wat langer op je antwoord hebt moeten wachten. We zijn hard bezig om iedereen en overal zo meteen aan te sluiten op het Glasvezelnetwerk, precies zoals @BeMu al vertelt. Liggend aan de locatie, zal dit op ons eigen netwerk zijn of op het netwerk van bijvoorbeeld KPN. Geeft ons mooi de gelegenheid om via het stabiele en snelle glasvezel een verbinding te kunnen leveren.