Beantwoord

KPN stopt telefoonkabel.

  • 11 November 2022
  • 2 reacties
  • 175 Bekeken

Nu heb ik Tele2 thuis internet via KPN telefoonkabel. Per 6 december 2022 stopt KPN telefoonkabel. Op 2 november 2022 heb ik een aanbod van T-Mobile gekregen en direct T-Mobile thuis internet aangevraagd. Op 9 november 2022 heb ik een Zyxel T-50 modem gekregen. Op MyTMobile zie ik mijn woning is nog geen glasvezelaansluitingpunt. Moet ik zelf Tele2 opzeggen en wanneer moet ik zelf Tele2 opzeggen?

icon

Beste antwoord door eric 12 November 2022, 12:54

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @WhaChang 

Heb je bij de aanvraag van T-Mobile thuis gebruik gemaakt van de overstapservice? In dat geval stopt Tele2 automatisch zodra T-Mobile hun diensten kan leveren.

Mocht je geen gebruik hebben gemaakt van de overstapservice dan kan je Tele2 het beste opzeggen nadat er een glasvezelaansluitpunt is geplaatst en je een afspraak hebt met Guidion voor de installatie.

Reputatie 7
Badge +14

Als de koperkabel per 6 december definitief wordt gestopt, dan wordt het abonnement vanuit Tele2 beeindigd en is opzeggen van jouw kant niet meer nodig. Als er nog geen glasvezel aansluiting is, maar in de postcode checker van T-Mobile wel mogelijk blijkt, dan moet die nog aangelegd worden door de netbeheerder. 

  1. Je hebt vast wel gezien dat er in jouw wijk in een eerder stadium glasvezelkabels in de grond zijn gelegd? Dan moet men alleen nog naar jouw meterkast een “boring” doen.
  2. Als er een definitieve einddatum voor de KPN koperaansluiting is doorgegeven in de laatste brief, dan zijn er een aantal brieven voorafgaand gestuurd waarin werd gecommuniceerd dat dit aanstaande was en dat actie van jouw kant nodig is. 
  3. De datum van 6 december staat LOS van de datum van een eventuele nieuwe aansluiting. Het zou dus kunnen dat de nieuwe aansluiting pas NA 6 december komt en je dus even zonder internet aansluitig komt te zitten. Daarom is de oude provider al maanden geleden begonnen met de aankondigings brieven.

Reageer