Beantwoord

Kwaliteit en Betrouwbaarheid

  • 3 February 2022
  • 9 reacties
  • 190 Bekeken

  • is een Master Poster
  • 11 reacties

Beste allen,

 

Wij zitten momenteel op het Giganet van Ziggo, wij krijgen per februari 15, 2022 de glasvezelaansluiting via KPN Netwerk n huis gemonteerd en denken na om dan op glasvezel over te stappen.

Wij vragen ons dus nu af welke snelheden mogelijk zullen zijn en hoe betrouwbaar het netwerk van T-Mobile via een KPN Netwerk zal zijn? Wij werken alle 2 vanuit huis en kunnen ons geen “offline” periode permiteren.

Wat zijn jullie ervaringen want ik lees toch wel vaak dat klanten juist met het Internet en TV van T-Mobile problemen hebben esnd at het soms heel lang duurt voordat deze opgelost zijn.

 

Alvast bedankt voor jullie reacties.

icon

Beste antwoord door Anonymous 3 February 2022, 12:58

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

9 reacties

Wij zitten momenteel op het Giganet van Ziggo, wij krijgen per februari 15, 2022 de glasvezelaansluiting via KPN Netwerk n huis gemonteerd en denken na om dan op glasvezel over te stappen.

Wij vragen ons dus nu af welke snelheden mogelijk zullen zijn en hoe betrouwbaar het netwerk van T-Mobile via een KPN Netwerk zal zijn? Wij werken alle 2 vanuit huis en kunnen ons geen “offline” periode permiteren.

Wat zijn jullie ervaringen want ik lees toch wel vaak dat klanten juist met het Internet en TV van T-Mobile problemen hebben esnd at het soms heel lang duurt voordat deze opgelost zijn.

Welkom!

Sinds 24 januari levert T-Mobile overal 100Mbit, 400Mbit en 1Gbit verbindingen. Afhankelijk van waar je woonachtig bent, kan het echter voor komen dat je € 15,00 extra toeslag moet betalen. Als je op de T-Mobile website de postcode check doet zou je in principe de genoemde snelheden moeten zien inclusief de bijbehorende prijzen.

Voor wat betreft de ervaringen, op twee problemen die ik in de afgelopen 3 jaar gehad heb, heb ik niets te klagen. Beide problemen waren binnen korte tijd opgelost en sindsdien draait T-Mobile Thuis Glasvezel op 1Gbit (~940Mbit up- & download gemiddeld) als een zonnetje. Je zal echter altijd - ongeacht de provider - klanten tegenkomen waarbij een probleem ontstaat, iedere provider probeert dit tot een minimum te beperken maar garanties zijn er niet.

Mensen waarbij alles goed is verlopen - en nog steeds goed gaat - zal je over het algemeen nooit horen naast het handjevol tevreden klanten die mede-klanten graag op weg helpen.

Als je een T-Mobile prepaid of abonnement hebt, kan je overigens - tijdens een eventuele storing - via een moderator (of de klantenservice) een voucher krijgen voor onbeperkt internet. In dat geval kan je als je, jouw smartphone als hotspot instelt toch nog doorwerken wanneer je gebruik maakt van een laptop. In geval van een PC, heb je natuurlijk een WiFi-dongle nodig.

Sluit je een T-Mobile Mobiel abonnement af en meld je zowel Thuis als Mobiel aan voor klantvoordeel, dan krijg je overigens € 5,00 korting op je T-Mobile Thuis aansluiting en extra mobiele data op je mobiel + minstens € 2,50 korting op je mobiele abonnement.

 

T-Mobile klant sinds maart 2019

 

 

Als je op de T-Mobile website de postcode check doet zou je in principe de genoemde snelheden moeten zien inclusief de bijbehorende prijzen.

 

Beste Gerrit,

 

Bedankt voor je snelle reactie.

Ik neem aan omdat de aansluiting nog niet ligt ik op de website nog niet kan zien wat de mogelijkheden zijn, daar staat momenteel alleen DSL 100/100 max.

Reputatie 7
Badge +15

@PatHan

Nu staat er nog geen glasvezelaansluitpunt op jouw adres in de netwerkadministratie van KPNNetwerk, pas als je een glasvezelaansluitpunt dus 

Beste @Waqqas 

 

nu heb ik een glasvezelaansluitpunt in huis en de bevestiging van KPN Netwerk maar nog steeds laat de T-Mobile website zien dat Glasvezel niet beschikbaar is :(

 

Hoelang duurt dit normaliter?

Reputatie 7
Badge +15

@PatHan

Wil je eens naar KPNNetwerk.nl gaan, vul je postcode en huisnummer in. Zie je daar glasvezelnetwerk beschikbaar of koper beschikbaar?

Na plaatsing van het glasvezelaansluitpunt update het binnen 24 uur op de site van KPNNetwerk en als er daar glasvezel beschikbaar staat dan zou je kunnen bestellen bij T-Mobile.

Beste @Waqqas

Daar staat het volgende 

 

Je huidige netwerk: glasvezelnetwerk beschikbaar

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@PatHan 

Kijk ook eens bij andere providers, wellicht is het even wachten bij T-Mobile. Hoelang? Daar heb ik helaas geen antwoord op...

@Waqqas 

Dank je wel voor je snelle reacties, sommige providers geven aan dat er glasvezel is and andere weer niet. dan moet ik helaas nog wachten.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @PatHan. ik begrijp heel goed dat je graag zoveel en zo snel mogelijk informatie wilt vergaren, dat is alleen maar logisch wanneer je op Glasvezel opgeleverd wilt worden! Mag ik je echter vriendelijk verzoeken het bij maximaal één topic te houden wanneer het over hetzelfde onderwerp gaat? 😊 Ik heb je in dit topic ook van een antwoord voorzien: 

 

Zo houden we het overzichtelijk en kunnen we je nóg sneller helpen, thanks!